Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3164 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29818
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17621)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12197)
Diskusia Diskusia k článku (51)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cesta do školy trochu inak...

 Zdieľať

Pridané: 24.11.2005 Autor: andoo
Čitatelia: 9038 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Nedeľa, okolo jedenástej večer a ja v motorke plnú nádrž... Rozmýšľam, čo s tým, aby to nevyprchalo, a tak ma napadlo, čo tak si spraviť výlet zajtra este pred školou?

Pomyslíte si, hlúpy nápad? Mne tak rozhodne nepripadal. Hneď som písal vsetkým ľuďom, čo boli na chate, ale tam neúspešne, taktiež na ICQ som nikoho nezohnal, tak som si založil diskusiu keby náhodou niekto si zmyslel. Spať som šiel okolo jednej ráno a vstával som o piatej. Odchod som mal naplánovaný na šiestu, ale kedže sa mi nikto neozval, tak som už o pol šiestej štartoval motorku. Na moje prekvapenie chytila na prvé roztlačenie a tak som ju nechal chvíľku na sýtiči, nech sa zahreje. Neviem, čo si mysleli tí ľudia, ktorých som o pol šiestej zobudil zvukom dvojtaktnej kosačky, ale v láske ma isto nemali. Vyrážam z Dúbravky smerom na Devinskú Novú Ves tak rýchlo, ako mi to len kolesá dovolili. Zimu som veľmi nepociťoval, pretože som sa naobliekal asi do troch svetrov a skôr mi bolo teplo. V Devínskej som odbočil na Devínske jazero, aby som nemusel ísť po frekventovaných cestách.

 Pri Devínskom jazere na svitaní
Pri Devínskom jazere na svitaní
Pokračoval som smerom k vojenskej základni a čím som išiel ďalej, tým sa cesta zhoršovala. Prišli potom miesta, kde som musel radiť do jednotky, prípadne úplne zastaviť, ked som stretol po ceste protiidúce vozidlo. Po pár kilometroch tejto hôzostrašnej cesty som uvidel asi najväčšiu skládku odpadu akú som kedy videl. Normálny kopec, aký môžete vidieť v americých filmoch, postavený čisto zo špinavých smetí. Zastavil som na chvíľku a kochal sa pohľadom. Pokračoval som ďalej a naďabil som na križovatku ktorá, už sa menila na peknú asfaltovú cestu. Rozhodol som sa ísť po tej asfaltke, nakoľko ma už tie hrboly začali miestami aj bolieť. Zase po ani nie piatich kilometroch som sa dostal do dediny zvanej Vysoká pri Morave a tam som sa rozhodol spraviť si raňajky. Našiel som tam jedno pekné miesto s výhľadom na Rakúsko, tak som si vybehol na hrádzu a vybalil raňajky.
 Hrádza, rieka Morava a Rakúsko
Hrádza, rieka Morava a Rakúsko
Najedol som sa, popozeral okolitú prírodu a sadol znova na mašinu, že pozriem kam až táto dedina siaha... Nesiaha ďaleko tak som sa otočil, pretože som už ani nemal veľa času a zachvíľu mi začínalo vyučovanie. Prišiel som opäť na tú križovatku a rozmýšlal som či ísť rovno po ceste (asfaltke) alebo ísť tou istou cestou aj späť. Zastavil som teda vedľa križovatky a pozrel na mobil a nie s veľkým nadšením som zistil, že už je sedem hodín aj šesť minút. Vyučovanie začinalo 7.20 tak som sa rozhodol ísť po ceste, ktorej som už šiel aby som sa pri zablúdení nemusel vracať. Cestu som už našťastie poznal a išiel o niečo rýchlejšie ako som šiel. Onedlho som už prichádzal do Dúbravky a odbočoval do školy na školské parkovisko. Na mobile 7.25, ale veď tých 5 minút snáď nikoho nezabije. Zamkol som motorku a utekal na vyučovanie.
 Šťastný príchod na školské parkovisko
Šťastný príchod na školské parkovisko
Akciu hodnotím kladne a myslím, že to bola fajnová ranná prechádzka a raňajky. Jediný problémik som mal keď som prišiel domov bol som strašne unavený a zaspal som o piatej poobede a zobudil sa až na druhý deň o jedenástej ráno, čiže som prespal 18 hodín. Neviem, či toto vyčerpanie bolo spôsobené týmto výletom ale viem, že keď sa mi vyskytne taká príležitosť ísť sa pred školou povoziť, určite pôjdem.

Pridané: 24.11.2005 Autor: andoo Zdieľať

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (51)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »