ISSN 1336-6491 | Online: 2515 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29847
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki Marauder GZ 125.

 Zdieľať

Pridané: 11.03.2004 Autor: mike
Čitatelia: 24699 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje malé lietadlo.

 Takto vyzeral po prvých úpravách
Takto vyzeral po prvých úpravách

Už dlho som chcel napísať niečo o tomto malom stroji. Konkrétne môj Marauder síce nie je v originálnom stave, ale veď ktorý z motocyklov tohoto druhu je bez nejakej tej úpravy, prerábky. Už na prvý pohľad pôsobí robusným dojmom, až by človek niekedy nepovedal, že sa jedná o 125-tku. Jazda na ňom je príjemná, síce chýba výkon, ale 11 kW je pre túto kubatúru tak akurát. Cestovná rýchlosť sa pohybuje okolo 75 km/h avšak malý Marauder sa dokáže rozbehnúť aj na 120 km/h. Azda najväčšia výhoda tejto motorky je jej spotreba, ktorá sa pohybuje od 2l /100km do 3l /100km.Z mojej skúsenosti môžem povedať, že pri kľudnom štýle jazdy sa spotreba pohybuje okolo 2,4l /100km. Motor je dvojventilový 4-taktný, bezchybný. Prevodovka je päťstupňová. Samozrejmosťou je elektrický štartér, ale ja osobne by som ocenil keby bol kombinovaný aj s „nakopávačkou“. Ešte sa nestalo, že by som túto mašinku musel roztláčať, ale ako sa hovorí „istota je guľomet“. Ďalšia vec, ktorú by som tomuto motocyklu chcel vytknúť, je hlavný stojan. Dosť chýba pri údržbe, prípadne oprave defektu niekde mimo garáže. O opačný efekt akcelerácie sa starajú predná kotúčová a zadná bubnová brzda. Na tomto motocykli som najazdil už vyše dvadsať tisíc kilometrov. Môžem zodpovedne prehlásiť, že Marauder je spoľahlivá motorka s malou spotrebou a takmer žiadnou údržbou. Mal som Len jeden problém: Preválcovala ma trubka na plechvke.

 cesta okolo Slovenka
cesta okolo Slovenka

Keďže som musel celý stroj rozobrať, rozhodol som sa, že trochu zmením jeho design. Neboli to príliš veľké zmeny. Začalo to riaditkami. Tie pôvodné boli úzke a nevyhovoval mi ani ich sklon. Nové sú o 20 cm širšie s primeraným sklonom. Po tejto úprave mám pohodlnejší posed, Takže dlhšia cesta je príjemnejšia. Smerovky som premiestnil z pôvodných držiakov pod vrchným okulárom na chrómovanú rampu pod predné svetlo. Pôvodný výfuk bol po nehode poškodený v zadnej časti, tak som jednoducho túto časť odrezal a dorobil tlmič. Síce sa zdvihla zvuková kulisa, čo robilo image „veľkej“ motorky, ale po poslednej ceste okolo Slovenka mi už poriadne hučalo v ušiach. Pribudol aj padací rám, kožené brašny HOG, opierka a pár kožených doplnkov. Na túto sezónu už mám pripravený nový výfuk a pár ďalších úprav. Dúfam, že ma túto sezónu nestretne žiadna dopravná nehoda. To už by som asi z toho musel spraviť RatBike a to bych nerad.

 Najdrsnejšia ukrutnosť
Najdrsnejšia ukrutnosť

S pozdravom Mike PANTHERA Motorcycle club.

Pridané: 11.03.2004 Autor: mike Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki Marauder 125 1998:

Foto:
Suzuki Marauder 125 1998
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:Marauder 125
Rok:1998
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124 ccm
Max. výkon:12.17 k (8.95 kW) / ot.

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »