Anketa:
Nový Monster 2021 je ľahší, kompaktnejši, sportovejší a bez trubkového rámu


Pridané: 03.12.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3352 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Včera večer Ducati odhalila detaily novej generácie legendárneho Monstra. Na jednej strane poteší 166 kg suchej hmotnosti aj vďaka hliníkovému rámu inšpirovanému Panigale na tej druhej ten výhľad na prepletené trubky bude nejednému fanúšikovi chýbať.
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Všetko sa točilo hlavne okolo znižovania hmotnosti. Najviac sa ušetrilo na ráme, ktorý je z hliníka, inšpirovaný Panigale V4 a využíva motor ako nosnú konštrukciu. Tento rám váži len 3 kg a ušetril tak až 4,5 kg oproti predchodcovi. Ďalšie 2k ušetril podsedlový rám z polyméru zosilneného sklenným vláknom GFRP (Glass Fiber Reinforced Polymer), 2,5 kg na motore a 3,5 kg na kolesách a kyvke.
Monster sa môže pochváliť aj nízko umiestneným sedlo, ktoré sa dá dokonca znížiť aj pomocou kitu pružín až na 775 mm. Elektronika je bohatá náklové ABS a trakčná, obe nastaviteľné aj s možnosťou vypnutia, 3 jazdné režimy, wheelie a Launch control, obojsmerný quickshifter, farebná prístrojovka s možnosťou pripojenia mobilu.
V ponuke je aj verzia Monster+ kde nájdeme naviac kryt svetla a zadného sedla.
Monster teda zostáva verný svojim koreňom ale ide vpred. Nemôžeme si nevšimnúť ale ako sa Ducati pomaly vzdáva svojich špecifických technických prvkov. Nový Monster má našťastie ešte Desmo motor ale veci ako tubkový rám, jednoramnná kyvka, suchá spojka sa postupne vytrácajú (a nová Multistrada V4 už nemá ani to desmo...) Dobrá správa je že v ponuke zostáva ešte aj Monster 1200.
Čo je nové:
- 937 ccm Testastretta 11° motor
- Euro 5
- 111 k pri 9,250 ot. / 93 Nm pri 6,500 ot
- Suchá hmotnosť 166 kg
- Hliníkový predný rám
- Podsedlový rám z polyméru zosilneného sklenným vláknom GFRP (Glass Fiber Reinforced Polymer)
- Hliníková kyvka
- Nové komplet LED osvelenie so smerovkami s efektom postupného blikania
- Farebná TFT prístrojovka 4.3”
- 3 jazdné režimy
- Nastaviteľné náklonové ABS (3 úrovne + vypnutie na zadnom kolese)
- Nastaviteľná trakčná a anti-wheelie (8 úrovní)
- Launch Control
- 43 mm upside down vidlica
- nastaviteľný tlmič
- Brembo 320 mm predné brzdy s M4.32 monoblokovými strmeňmi
- Hydraulická spojka s radiálnou pumpou
- 820 mm výška sedla (voliteľne 795 mm alebo až 775 mm so zníženým sedlom a podvozkom)
- DQS - obojsmerný quickshifter
Video: Nový Ducati Monster 2021 | Čistá zábava
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Ducati |
Model: | Monster |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 937 ccm |
Max. výkon: | 111.5 k (82.0 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 13,3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 94 x 67.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 166 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 188 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Rázvor: | 1474 mm |
Objem nádrže: | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | EURO 5 Monster+ naviac kryt svetla a zadného sedla. |
Pridané: 03.12.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Kawasaki Ninja ZX-10R / ZX-10RR s aerodynamikou a nová Z H2 SE 2021 - Awia
- Detaily a parametre novej Yamaha MT-09 2021 sú už známe - Awia
- Triumph dnes odhalil detaily novinky Trident 660 - Awia
- Nová Yamaha MT-07 2021 - Awia
- BMW inovuje roadstre S 1000 R a G 310 R pre 2021 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dakar 2021 v cieli: Kevin Benavides vyhráva, Honda má double, Štefan Svitko ôsmy - 12. etapa - Yanbu - Jeddah
- Pripravuje sa prenositeľnosť EČV a aj možnosť ponechania si EČV pri predaji vozidla
- Dakar 2021:11. etapa - Barreda odstupuje, Sunderland útočí Benavides celkovým lídrom, Svitko 9-ty - AlUla - Yanbu
- Dakar 2021: 10. etapa Cornejo po páde odstupuje z prvého miesta, Hondy na čele a Svitko 11-ty celkovo - Neom - AlUla
- Dakar 2021: 9. etapa - Blúdenie, nehody Pricea a Luciana Benavidesa, Svitko v TOP 10 - Neom - Neom
- Dakar 2021: 8. etapa - Cornejo objahuje vedenie, Soultrait mal nehodu a Svitko sa posúva na 12 miesto celkovo - Sakaka - Neom
- Dakar 2021: 7. martónsku etapu vyhráva Brabec, do čela celkovo ide Cornejo a Maťo Benko po nehode a zlomenine nohy odstupuje - Ha'il - Sakaka
- Dakar 2021: 6. etapa - Barreda vyhráva etapu, celkovo vedie Price, Svitko mierne stratil ale pred voľný dňom je 14-ty - Al Qaisumah - Ha'il
- Dakar 2021: 5. etapa - Blúdilo sa, Kevin Benavides vyhráva etapu a ide do vedenia, Price predviedol ukážkovú stíhačku a Svitko sa posúva vpred v celkovom poradí - Riyadh - Al Qaisumah
- Dakar 2021: 4. etapa - Barreda víťazí, Price stráca, Brabec blúdi a Svitko si zlepšuje celkové poradie - Wadi Ad-Dawasir - Riyadh
- ... zobraz všetky články od tohto autora