Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1033 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 2612
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (1545)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (1067)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový Monster 2021 je ľahší, kompaktnejši, sportovejší a bez trubkového rámu

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 03.12.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3352 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Včera večer Ducati odhalila detaily novej generácie legendárneho Monstra. Na jednej strane poteší 166 kg suchej hmotnosti aj vďaka hliníkovému rámu inšpirovanému Panigale na tej druhej ten výhľad na prepletené trubky bude nejednému fanúšikovi chýbať.

Seriál článkov - Novinky 2021:

| Seriál článkov: Novinky 2021 |

Ducati Monster+ 2021
Ducati Monster+ 2021

Ducati Monster+ 2021
Ducati Monster+ 2021
Ducati Monster+ 2021
Ducati Monster+ 2021

Všetko sa točilo hlavne okolo znižovania hmotnosti. Najviac sa ušetrilo na ráme, ktorý je z hliníka, inšpirovaný Panigale V4 a využíva motor ako nosnú konštrukciu. Tento rám váži len 3 kg a ušetril tak až 4,5 kg oproti predchodcovi. Ďalšie 2k ušetril podsedlový rám z polyméru zosilneného sklenným vláknom GFRP (Glass Fiber Reinforced Polymer), 2,5 kg na motore a 3,5 kg na kolesách a kyvke.

Nový hliníkový rám - Ducati Monster 2021
Nový hliníkový rám - Ducati Monster 2021

Monster sa môže pochváliť aj nízko umiestneným sedlo, ktoré sa dá dokonca znížiť aj pomocou kitu pružín až na 775 mm. Elektronika je bohatá náklové ABS a trakčná, obe nastaviteľné aj s možnosťou vypnutia, 3 jazdné režimy, wheelie a Launch control, obojsmerný quickshifter, farebná prístrojovka s možnosťou pripojenia mobilu.

Ducati Monster+ 2021
Ducati Monster+ 2021

Ducati Monster+ 2021
Ducati Monster+ 2021
Ducati Monster+ 2021
Ducati Monster+ 2021

V ponuke je aj verzia Monster+ kde nájdeme naviac kryt svetla a zadného sedla.

Ducati Monster+ 2021
Ducati Monster+ 2021

Monster teda zostáva verný svojim koreňom ale ide vpred. Nemôžeme si nevšimnúť ale ako sa Ducati pomaly vzdáva svojich špecifických technických prvkov. Nový Monster má našťastie ešte Desmo motor ale veci ako tubkový rám, jednoramnná kyvka, suchá spojka sa postupne vytrácajú (a nová Multistrada V4 už nemá ani to desmo...) Dobrá správa je že v ponuke zostáva ešte aj Monster 1200.

Čo je nové:

  • 937 ccm Testastretta 11° motor
  • Euro 5
  • 111 k pri 9,250 ot. / 93 Nm pri 6,500 ot
  • Suchá hmotnosť 166 kg
  • Hliníkový predný rám
  • Podsedlový rám z polyméru zosilneného sklenným vláknom GFRP (Glass Fiber Reinforced Polymer)
  • Hliníková kyvka
  • Nové komplet LED osvelenie so smerovkami s efektom postupného blikania
  • Farebná TFT prístrojovka 4.3”
  • 3 jazdné režimy
  • Nastaviteľné náklonové ABS (3 úrovne + vypnutie na zadnom kolese)
  • Nastaviteľná trakčná a anti-wheelie (8 úrovní)
  • Launch Control
  • 43 mm upside down vidlica
  • nastaviteľný tlmič
  • Brembo 320 mm predné brzdy s M4.32 monoblokovými strmeňmi
  • Hydraulická spojka s radiálnou pumpou
  • 820 mm výška sedla (voliteľne 795 mm alebo až 775 mm so zníženým sedlom a podvozkom)
  • DQS - obojsmerný quickshifter

TFT prístrojovka - Ducati Monster+ 2021
TFT prístrojovka - Ducati Monster+ 2021

Ducati Monster 2021
Ducati Monster 2021
Ducati Monster 2021
Ducati Monster 2021

Video: Nový Ducati Monster 2021 | Čistá zábava

Foto:
 Ducati Monster 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Ducati
Model:Monster
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:937 ccm
Max. výkon:111.5 k (82.0 kW) / 9250 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:13,3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:94 x 67.5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:140 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:166 kg
Hmotnosť s náplňami:188 kg
Výška sedla:820 mm
Rázvor:1474 mm
Objem nádrže:14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:EURO 5
Monster+ naviac kryt svetla a zadného sedla.

Pridané: 03.12.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia pošli na vybrali.sme.sk

Seriál článkov - Novinky 2021:

| Seriál článkov: Novinky 2021 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: