Anketa:
Vespa oslavuje svoje 75. výročie špeciálnymi edíciami
ZdieľaťPridané: 12.03.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7630 [Novinky - Predstavujeme]
Na oslavu 75. výročia kozmopolitnej značky Vespa vznikli k modelom Vespa Primavera S (125 cm3) a Vespa GTS Super Tech (125 a 300 cm3) špeciálne edície Vespa 75th Anniversario. V predaji budú len v roku 2021.
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Karosérie modelov Vespa 75th Anniversario, štandardne vyrobené z ocele, sa predstavujú v originálnej žltej metalíze Giallo 75th. Špeciálne navrhnutá farba pre nové edície je moderná svojou interpretáciou odtieňov, ktoré boli v móde v 40. rokoch minulého storočia a pripomína odkaz inovatívneho a módneho štýlu skútrov Vespa. Na bočných paneloch a prednom blatníku sú čísla 75 v ľahko tmavom odtieni, čo vytvára decentný a elegantný dvojtónový efekt, rovnako ako tradičná kravata v matne žltom odtieni „Giallo Pirite“ na prednej časti skútra.
Novinka je ďalej vybavená špeciálnym sedlom z nubukovej kože s lemovaním v sivom odtieni Grigio Fumo, ráfikmi kolies v sivej metalickej farbe s leštenými okrajmi a radom chrómových detailov ako lamely na kravate, logo na prednom blatníku, rámik prístrojového panelu, kryt výfukou, spätné zrkadlá a – len v prípade modelu GTS – sklápacie stupačky pre spolujazdca.
Zadný nosič, ďalší charakteristický prvok edície Vespa 75th Anniversario, je tiež chrómový: na ňom je uchytená guľatá brašna, jej tvar imituje typický držiak náhradného kolesa. Brašna, vyrobená zo zamatovo jemnej nubukovej kože, má rovnakú farbu ako sedlo, je vybavená ramenným popruhom na jednoduché nosenie a rýchloupínacími klipsňami - na rýchle pripevnenie na nosič. Dodáva sa s vodeodolným poťahom. Rovnako ako všetky špeciálne edície Vespa, je aj táto označená plaketou na veku odkladacieho priestoru pred kolenami.
Pokiaľ ide o techniku, Vespa 75th Anniversario predstavuje špičku v modelovom rade Vespa: všetky modely tejto výročnej edície sú vybavené farebným 4,3” TFT displejom, pričom plne digitálny prístrojový panel umožňuje využiť možnosti konektivity Vespa MIA a prepojenie so smartfónom. Okrem tohto, ku každému modelu Vespa 75th Anniversario zákazník obdrží Welcome Kit, ktorý umocňuje exkluzivitu tejto špeciálnej oslavnej edície. Ten obsahuje elegantný taliansky šál zo žakárového hodvábu s ručne vyšívanými okrajmi, dobový oceľový štítok Vespa, osobnú knihu pre majiteľa a osem zberateľských pohľadníc s vyzobrazením ôsmich dekád histórie značky Vespa.
LEGENDA VESPA
V priebehu 75-ročnej histórie (spoločnosť Piaggio registrovala svoj patent 23. apríla 1946) a takmer 19 miliónov dodaných vozidiel na cesty piatich kontinentov, dala Vespa celému svetu nový spôsob prepravy, ktorý sa rozšíril na všetky cesty sveta a spojil mládež veľmi rozdielnych a vzdialených kultúr jednou unikátnou vášňou. Ako prvá značka skutočne globálnej mobility sa Vespa stala spojítkom medzi generáciami a dopravným prostriedkom všetkých sociálnych vrstiev, čím vytvorila kultúrny fenomén. Jej unikátne rysy sa stali symbolom pre fanúšikov z najrôznejších pomerov a kútov sveta. Ovplyvnila spoločenské trendy, hudbu i mládež, a sprevádzala rozvoj krajín a kontinentov, vrátane ich ekonomického boomu.
Od roku 2004, kedy bolo vyrobených 58 000 vozidiel, je rast značky Vespa obdivuhodne konštantný. Viac než 100 000 kusov bolo vyrobených v roku 2006, v roku 2017 to bolo už 180 000 kusov a v roku 2018 padla hranica 200 000 kusov. Za poslednú dekádu bolo vyrobených a na cesty celého sveta dodaných viac než 1 800 000 nových skútrov Vespa.
Dnes je Vespa ešte globálnejšou značkou, než kedykoľvek predtým a je skutočne kozmopolitou. Vyrába sa v troch továrňach: Pontedera, odkiaľ sa Vespy dodávajú nepretržite od roku 1946 na európske a západné trhy, vrátane Severnej a Južnej Ameriky; továreň Vinh Phuc vo Vietname obsluhuje domáci trh a Ďaleký východ; a ultra moderná továreň v indickom Baramati, otvorená v apríli 2012 vyrába Vespy pre indický trh.
Spoločnosť Piaggio
Talianska spoločnosť Piaggio, ktorú založil Rinaldo Piaggio v roku 1884 v Janove, spočiatku vyrábala časti lodí. V súčasnosti je koncern Piaggio so sídlom v meste Pontedera a značkami Aprilia, Piaggio, Vespa, Gilera, Derbi, Scarabeo a Moto Guzzi symbolom mestskej mobility na dvoch kolesách. Spoločnosť Piaggio uviedla skúter Vespa na trh v roku 1946. Piaggio vyrába viac než 530 000 vozidiel ročne v 6 výrobných závodoch (4 v Taliansku, 1 v Indii a 1 vo Vietname) a zamestnáva takmer 7000 ľudí.
Pridané: 12.03.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Elektrická Vespa Elettrica v predaji - Redakcia
- Nová Vespa GTV - športová ako nikdy predtým - Redakcia
- Vespa Primavera 2014 - modernizovaná klasika MADE IN ITALY - Brco928
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!