Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1534 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28775
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17125)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11650)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nová Vespa GTV - športová ako nikdy predtým

 Zdieľať

Pridané: 03.07.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2901 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Vespa GTV prichádza v úplne revolučnej verzii, ktorá si zachováva potrebnú podobnosť s pôvodnou legendou, ale kombinuje ju s ultramodernou technologickou výbavou a zásadnými športovými úpravami. Výsledkom je mimoriadna kombinácia tradície a moderny, klasiky a odvahy, ktoré sa spájajú v najautentickejšej športovej Vespe všetkých čias.

Od svojho debutu v roku 2006 je Vespa GTV predstaviteľkou najčistejšieho klasicizmu v rodine skútrov Vespa, a to vďaka použitiu nízkeho predného svetlometu, tzv. "faro basso", umiestneného na prednom blatníku a odhalených kovových riadidiel, pripomínajúcich štýl najikonickejších modelov.

Vespa GTV je poháňaná jednovalcom 300 HPE (High Performance Engine) so štvorventilovým rozvodom, kvapalinovým chladením a elektronickým vstrekovaním. S výkonom 17,5 kW (23,8 k) sa jedná o najvýkonnejší motor, ktorý bol kedy do Vespy montovaný.

Vespa GTV (2023)
Vespa GTV (2023)

Autentický, ale športovejší štýl

Nová Vespa GTV sa nesie v znamení športového ducha a zahŕňa výrazné štylistické vylepšenia predstavené pri novom rade GTS, s ešte starostlivejšie spracovanými povrchovými úpravami a kvalitou konštrukcie, ktorá dosahuje doposiaľ nedosiahnuteľné úrovne.

Osvetlenie je teraz plne LED, vrátane charakteristického dolného svetlometu. Nový digitálny panel si zachováva elegantný kruhový tvar a umožňuje využívať funkcie systému konektivity Vespa MIA, ktorý je k dispozícii ako príslušenstvo.

Digitálny panel je k riadidlám pripojený pomocou originálneho odsadeného držiaka, ktorý obklopuje odvážne vyzerajúcu hornú kapotáž so zmenšenými rozmermi a zreteľnou závodnou inšpiráciou. Oranžovo sfarbený predný štít, ktorý je k dispozícii ako samostatné príslušenstvo, dodáva Vespe GTV ešte športovejší vzhľad.

Vespa GTV (2023)
Vespa GTV (2023)

V strede prednej masky je nezameniteľná "kravata" so športovými kaskádovými vložkami, ktorá je doplnená oranžovými detailmi. Nový je tiež dizajn päťlúčových ráfikov kolies, lakovaných matne čiernou farbou s oranžovou grafikou. Ďalším výrazným prvkom Vespy GTV je dvojfarebné jednomiestne sedlo so závodným vzhľadom a zadnou časťou, ktorá je pripravená na inštaláciu pevného krytu farebne zladeného s karosériou pripomínajúceho typické kapotáže závodných Vesp. Kryt je k dispozícii ako samostatné príslušenstvo a je odnímateľný. Sedlo je dostačujúce aj pre dve osoby, ponúka dostatok pohodlného priestoru na sedenie a vyznačuje sa jedinečným vzorom orámovaným kontrastným oranžovým prešívaním.

Celkový vzhľad Vespy GTV vyniká matne čiernymi detailmi, ako je rámček predného svetlometu a zadných svetiel, lišty po obvode karosérie, madlo spolujazdca a stúpačky, kryt tlmiča výfuku, spätné zrkadlá, stojan a rámček digitálneho panelu.

Nová Vespa GTV je k dispozícii v dvoch farebných prevedeniach Beige Avvolgente Opaco a Nero Convinto s kontrastnou oranžovou grafikou na prednej kapotáži a na bokoch.

Vespa GTV (2023)
Vespa GTV (2023)

Hi-tech vybavenie

Vespa GTV využíva technológie a odráža cestovateľské nadšenie, ktoré je typické pre najnovšiu evolúciu rodiny Vespa GTS. Táto dokonalá ergonómia Vespy je umocnená jej jazdným komfortom a veľkou karosériou. Sedenie je prirodzené a umožňuje úplnú kontrolu nad skútrom a absolútne pohodlie aj pri jazde na dlhé vzdialenosti.

Vespa GTV (2023)
Vespa GTV (2023)

Pohodlie a praktickosť podčiarkuje nový bezkľúčový systém, ktorý umožňuje zapnúť zapaľovanie bez použitia bežného kľúča. Klasické zapaľovanie bolo nahradené praktickým spínačom. Pre naštartovanie skútra ho stačí stlačiť a otočiť do polohy ON. Motor sa spúšťa obvyklým spôsobom, tlačidlom umiestneným na pravom bloku ovládacích prvkov.

Použitie nového LCD displeja umožňuje zobraziť celý rad informácií o jazde (maximálna rýchlosť, priemerná rýchlosť, aktuálna spotreba, priemerná spotreba, dojazd a stav nabitia batérie), rovnako ako všetky oznámenia týkajúce sa hovorov, správ a hudby, ak je skúter pripojený k smartfónu pomocou VESPA MIA.

Navyše je táto Vespa vybavená USB portom umiestneným v úložnom priestore v prednej časti, zatiaľ čo priestranný priestor pod sedlom je opatrený podložkou.

Pokiaľ ide o bezpečnosť, GTV je štandardne vybavená elektronickou kontrolou trakcie ASR a protiblokovacím systémom ABS.

Pridané: 03.07.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria