Anketa:
Moderný imagemaker - Honda CB650R 2021 2/2
ZdieľaťPridané: 27.04.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10859 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
CB650R je jediný štvorvalec vo svojej strednoobjemovej triede, a ešte k tomu aj s najvyšším výkonom, preto je superlatívna aj jeho cena. Je dokonca vyššia než pri úplnej novinke Triumph Trident 660, ktorá má nižšiu hmotnosť, palivové mapy a farebnú prístrojovku.
Ďalších rivalov v rybníku asi netreba veľmi predstavovať - Yamaha MT-07, Suzuki SV650 a Kawasaki Z650, všetky s cenou o 1 000 až 1 200 eur nižšou než CB650R, čo už je rozdiel, ktorý stojí za zváženie. Samozrejme, majú o 15 až 20 koní nižší výkon než Honda.
Záver
CB650R to má s cenou 7 790 eur neľahké, ale ako jediný štvorvalec vo svojej triede určite má čo ponúknuť. Koniec koncov, Honda má na tvorenie predajného objemu úplne iné modely. CB650R navyše patrí do honďáckej modelovej rodiny Neo Sports Café, ktorá má dosť vycibrený dizajn - a keby si CB650R doprial zopár menších úprav, napríklad pekný Akrapovič a detaily, bol by to naozaj kúsok, pri ktorom sa ľudia na parkovisku zastavia.
Plusy, mínusy
imidž, spracovanie, zvuk, športové schopnosti | slabo čitateľná prístrojovka |
Video
Video: Honda CB650R 2021 - vyladený štvorvalcový naháč
Video: Modelový rad Honda Neo Sports Café 2021
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda CB650R 2021:
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 5 l/100 km (metóda WMTC) |
Objem nádrže z toho rezerva | 15,5 l (3,5 l rez.) |
Približný dojazd (po rezervu) | 240 km |
Cena motorky | 7 790 eur |
Text a foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Matej Mularčík, Viktor Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd, o. z. Slovensko.
Foto: | |||||
Pridaj obrázok |
|||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Yamaha | Suzuki | Triumph | Kawasaki |
Model: | CB650R | MT-07 | SV650 | Trident 660 | Z650 |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | radový trojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 689 ccm | 645 ccm | 660 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot. | 81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot. | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 8000 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 64 Nm / 8100 ot. | 64 Nm / 6250 ot. | 64 Nm / 6700 ot. |
Kompresný pomer: | 11,6 : 1 | 11.5 : 1 | 11.2:1 | 11.95:1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 46 mm | 80 x 68.6 mm | 81.0 mm x 62.6 mm | 74.0 x 51.1 mm | 83 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 125 mm | 125 mm | |
Zdvih vzadu: | 127 mm | 130 mm | 130 mm | 130 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 282 mm | 290 mm | 310 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17M/C | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 240 mm | 255 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17M/C | 180/55-17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55 R17 | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 202.5 kg | 182 kg | 198 kg | 189 kg | 187 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 805 mm | 790 mm | 805 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1450 mm | 1400 mm | 1445 mm | 1401 mm | 1410 mm |
Dĺžka: | 2130 mm | 2085 mm | 2140 mm | 2020 mm | 2055 mm |
Šírka: | 780 mm | 745 mm | 730 mm | 795 mm | 775 mm |
Výška: | 1075 mm | 1090 mm | 1090 mm | 1089 mm | 1080 mm |
Svetlá výška: | 150 mm | 140 mm | 135 mm | 130 mm | |
Objem nádrže: | 15.5 l | 14 l | 14.5 l | 14 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 4.3 l/100km | 3.8 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 232 km | cca 244 km | cca 286 km | ||
Servisný interval: | 12 000 | 16000 km | 6000 km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa | Showa USD a tlmič | ukazovateľ zaradeného stupňa |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 4/2021: 7 790 eur | Cena 4/2021: 6 590 eur | Cena 4/2021: 6 590 eur | Cena 4/2021: 7 550 eur | Cena 4/2021: 6 995 eur |
Pridané: 27.04.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora