Anketa:
Perfezione latente incredibile - Moto Guzzi V85 TT 2021 Centenario edition! 2/2
ZdieľaťPridané: 24.06.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10506 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Konkurencia? Hm. Tu sa nemôžeme obmedzovať škatuľkami, inak by sme sa zahltili čímkoľvek od malého Stroma až po Multistradu 950, čo sú na míle iné motorky, ale musíme brať do úvahy charakter stroja. Len tak z mojej šedivejúcej pomotanej hlavičky mi napadá Triumph Street Scrambler 900 alebo aj väčší Scrambler 1200, celkom určite BMW R nineT Urban G/S alebo z opačného konca Royal Enfield Himalayan. Chceš britské alebo nemecké vibrácie? Indické či talianske? Spoiler: Triumph ich takmer vôbec nemá. Pri týchto strojoch sa ide najmä na emócie, preto akékoľvek moje litánie sú zbytočné. Vyskúšaj si každú z nich a vyber si tú, čo ťa najviac chytí zaZáver
To všetko, čo za svojich 11 699 eur dostaneš, pozostáva z oveľa hodnotnejšej veci než len zo železa v podobe novej Moto Guzzi V85 TT. Súbor súčastí, ktoré spolu tvoria funkčný celok, má vyššiu hodnotu než súbor nesúvisiacich zbytočností - a teda tá aura okolo V85 TT je s extra pridanou hodnotou. Dostávaš talianskeho ducha, ktorý ťa isto ovplyvní, dostávaš kus Talianska, ktorý sa raz za čas vypýta domov, aby ti ukázal odkiaľ pochádza, a dostávaš prudko návykový produkt jednej z najstarších motorkových fabrík na svete. Práve teraz oslavujú storočnicu. Za výročnú farbu Centenario, v ktorej bol náš kúsok, je príplatok štyri stovky. V podstate je to limitovaná edícia, pretože ju ponúkajú iba v tomto roku. Keď ju raz po mne vnúčatá nájdu niekde v šope, hádam si pomyslia, že ten dedo predsa mal vkus :)
V ponuke je aj plnka s názvom Travel, ktorá má dedikovanú pieskovú farbu, vyššie plexi, vyhrievané rukoväte, hmlovky a bočné kufre. Cenovka 12 999 eur.
PS: pany suseda Hupková (tam neny chyba, u nás sa tak naozaj vypráva) mi nové zvody aj koncovku pochvályla, že reku fakt tá motorka vypadá jak stará Petko. Určytte je rada, že jej nevyleceli sklá z tých starých okenn. Uvydzýme, čy po mnne nehodzý zaváranynový pohár, kett budem zhrývatt V85 TT každé ráno. Dzyky, pany Hupková!
Plusy, mínusy
motor, magická charizma, netuctovosť, dolce vita charakter, nenáročnosť, imidž, cena | udusenosť na voľnobehu a v nízkych otáčkach |
Video
Video: Moto Guzzi V85 TT 2021 Centenario edition 2021 - Grande emozione
Video: TEST: Moto Guzzi V85 TT 2019 - retro adventure
Video: Moto Guzzi V85 TT 2021
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Moto Guzzi V85 TT 2021 Centenario
Servisný interval | 10 000 km alebo 1 rok |
Spotreba (reálna) | 5,2 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 23 l (4 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 365 km |
Cena motorky | od 10 699 eur |
Ceny vybraných doplnkov a náhradných dielov:
vyhrievané rukoväte | 259 eur |
vyššie plexi | 235 eur |
hmlovky | 295 eur |
centrálny stojan | 199 eur |
kompletný predný svetlomet | 560 eur |
páčka brzdy | 51 eur |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer
Motocykel zapožičala spoločnosť Faber, s. r. o.
Foto: | |||
Pridaj obrázok |
|||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Moto Guzzi | BMW | Royal Enfield |
Model: | V85 TT | R nineT Urban G/S | Himalayan |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Naháč | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 853 ccm | 1170 ccm | 411 ccm |
Max. výkon: | 76.2 k (56.0 kW) / 6800 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot. | 24.51 k (18.02 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 82 Nm / 5000 ot. | 116 Nm / 6000 ot. | 32 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.0:1 | 9.5:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 77 mm | 101.0 x 73.0 mm | 78 mm x 86 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) | DOHC (4V) | SOHC |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom a olejom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 125 mm | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 170 mm | 140 mm | 180 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 R19 | 120/70 ZR 19 | 90/90 - 21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň | jednokotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 270 mm | 265 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 | 170/60 ZR 17 | 120/90 - 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 208 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 230 kg | 221 kg | 182 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 850 mm | 800 mm |
Rázvor: | 1542 mm | 1527 mm | 1465 mm |
Dĺžka: | 2175 mm | 2190 mm | |
Šírka: | 870 mm | 840 mm | |
Výška: | 1360 mm | ||
Svetlá výška: | 220 mm | ||
Objem nádrže: | 23 l | 17 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 130 km/h | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | ||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.1 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 352 km | cca 250 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | za príplatok | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||
Tempomat: | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | ||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 6/2021: 10 699 EUR | Cena 6/2021: 16 670 eur | Cena 6/2021: 5 190 EUR |
Pridané: 24.06.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora