Anketa:
Repákovu šancu na víťazstvo v európskom pohári 2021 zmarila chyba súpera
ZdieľaťPridané: 20.09.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2647 [Šport - Cestné Motocykle]
Slovenský pretekár Maxim Repák cestoval do španielskej Barcelony ako jeden z favoritov na celkové prvenstvo v seriáli Yamaha R3 bLU cRU European Cup, keď na vedúceho Španiela Juliana Girala strácal len desať bodov.
Aj záverečné podujatie bolo súčasťou víkendu World Superbike a na 15-ročného Slováka čakali posledné dvoje preteky, v ktorých chcel nadviazať na vynikajúce výsledky, ktoré počas tohtoročnej sezóny dosiahol. V kvalifikácii obsadil štvrté miesto, čo znamenalo štart z druhého radu. Jeho snaha však nemala dlhé trvanie, vo štvrtom kole doplatil na chybu súpera, ktorý spôsobil pád Maxima aj ďalších súperov.
V konečnom hodnotení sa tak slovenský reprezentant prepadol na štvrté miesto.
Maxim Repák:
„Posledný pretekový víkend v seriáli Yamaha R3 bLU cRU European Cup neprebehol tak ako by som si prial. Trať v Barcelone bola pre mňa neznámou, ale po voľnom tréningu som vedel, že sa budeme kamarátiť. Výsledkom bolo 4. miesto v kvalifikácii s odstupom 0.007 za tretím. Začiatok prvých pretekov prebiehal podľa mojich predstáv, no neudržal som sa vo vedení. Dostal som sa do skupiny jazdcov, z ktorej sa mi pre neustále súboje o pozície nedarilo vymotať. Nakoniec jeden zo súperov nezvládol prejazd zákruty číslo 14 a poslal k zemi ďalších troch jazdcov vrátane mňa. Keďže zdravotný stav po páde mi neumožnil štartovať v závode v druhých pretekoch, moje nádeje na umiestnenie v prvej trojke boli pochované. Celkovo som síce skončil štvrtý, ale mojou výhrou sú získané skúsenosti a priateľstvá. V blízkom čase sa musíme rozhodnúť, ako budeme pokračovať v sezóne 2022. Ďakujem všetkým za podporu.“
Pridané: 20.09.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!