Anketa:
John McGuinness bude na Isle of Man TT 2022 štartovať opäť na Honde
ZdieľaťPridané: 17.12.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4278 [Šport - Cestné Motocykle]
Po hrôzostrašnej nehode a nečakanom vyhadzove z fabrického tímu Honda si rýchlostný kráľ ostrova Man odkrútil dve road-racingové sezóny na Nortone, ale budúci rok odštartuje opäť na Honde, a to s pekne okrúhlymi číslami.
23-násobný víťaz Isle of Man a niekoľkonásobný účastník vytrvalostných pretekov šampionátu EWC, ktorý okrem spomínaného dvojročného angažmánu pre Norton vždy štartoval za Hondu, sa budúci rok opäť postaví na štart legendárnej TT na stroji značky Honda. Bude to jeho stý štart na Mane, pričom krátko pred ním oslávi päťdesiatku, a samotný Fireblade oslavuje tridsiate výročie.
Vo fabrickom tíme Honda Racing bude jeho kolegom Glenn Irwin, ktorý síce na Mane zatiaľ neštartoval (ročníky 2020 a 2021 boli pre pandémiu zrušené), ale ktorý tímu medzičasom pomáhal vyvíjať ostatnú generáciu Honda CBR1000RR-R Fireblade SP v šampionáte BSB a na road-racingových North West 200. Na Fireblade sa McGuinness odviezol až v lete tohto roka, a ako povedal, bol z nej dojatý. Popri TT na Mane oboch pánov čaká aj North West 200.
Pridané: 17.12.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Do kín prichádza krásny motorkový dokument Plná 6 - vyhraj lístky na premiéru! - Redakcia
- Český tím MIRT pretek TT LIGHTWEIGHT a záver Tourist Trophy - Isle of Man 2015 - Redakcia
- Isle od Man 2016 - Tréningy na TT sú v plnom prúde! - Redakcia
- Český tím MIRT na Tourist Trophy - Isle of Man 2015 - Redakcia
- Podporme Lakiho Slobodu na ceste na Tourist Trophy - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!