Anketa:
Test horúcej novinky Honda CB750 Hornet (2023) - mínus dva valce, ale o to viac zábavy! 2/2
ZdieľaťPridané: 02.04.2023 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 7889 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Peter Fischer:
Nový Hornet je jednou z najdôležitejších noviniek pre rok 2023, pretože niekoľko rokov v ponuke Hondy chýbal, a od roku 1998, kedy prišiel prvý Hornet vôbec, si vybudoval doslova až ikonické meno. Novinka však nemá s pôvodnými Hornetmi spoločné takpovediac vôbec nič, a dokonca má úplne iný motor - radový dvojvalec s pálením po 270 stupňoch, čo mu dodalo podstatne krúťakovejší charakter než mali predchádzajúce generácie.
Nový dvojvalec je aj v novom Transalpe, ktorý Awia vyskúšal ešte predtým než sme si vyzdvihli Horneta, a rozhodne nešetril chválou. Agregát je dostatočne silný a ako sa dnes patrí, aj dosť krúťakový. 75 Nm je nielenže viac než mali predchádzajúce generácie, ale ich rozmiestnenie v otáčkovom poli je plochšie. To znamená, že na bežných cestách alebo v pekných zákrutách je o dosť využiteľnejší, lebo jednoducho všetky newtonmetre si prídu na svoje. A aj keď je novinka silnejšia než predchodcovia, má úplne iný charakter, pri ktorom si neviem predstaviť niečo ako býval kedysi Hornet cup. Zato však bežné zákruty povymetáš o dosť kvalitnejšie. Má len 190 kíl! A vzadu gumu so šírkou 160. Na to sme pri Hornetoch tiež neboli zvyknutí. V náklone pochopíš, že okrem iného charakteru motora je tu aj iný štýl prejazdu zákrutou.
Na čo sme pri Honde tiež neboli zvyknutí, je dravosť alebo až agresívnosť na najšportovejšom režime Sport. Hornet má vtedy divokejší plyn a neraz sa predok prestane dotýkať asfaltu. K tomuto Hondu dohnala pravdepodobne konkurencia, pretože ak by sem taký režim nedala, tak rivali jej zmiznú za horizontom.
Hornet 2023 je teda riadne dravý a športový, a na zákrutových cestách je podstatne využiteľnejší. Má aj rozprávkovú cenu!
ovládateľnosť, dravosť, made in Japan, cena | svetlomet, zadná guma 160, možno meno |
Konkurencia
Najtvrdší konkurent je takmer určite etalón triedy Yamaha MT-07, ktorá je značne menšia, ale s ešte športovejším motorom. Doslova horúcim rivalom je novinka Suzuki GSX-8S, na ktorej sme sa ešte neodviezli, ale pevne veríme, že v lete sa ku nej dostaneme a budeme ju vedieť s Hornetom porovnať. Celkom iný charakter ponúka Triumph s trojvalcom Trident 660, ktorý je však menej športový a viac elegantný. Nesmieme zabudnúť na ďalšiu stálicu, Kawasaki Z650, ktorá je koncepčne už tak trochu pozadu. S prižmúrenými očami by sme za konkurenta mohli považovať aj KTM Duke 790, ale tá je športovosťou a divokosťou naozaj niekde inde. Pri veľkej dávke fantázie by rivalom mohla byť aj Ducati Monster, ale tá už je fakt ustrelená vo všetkom. A keby niekomu bolo veľmi smutno za starou štvorvalcovou školou, Honda stále ponúka CB650R, v ktorom bije aspoň kúsok srdca starých Hornetov.
Záver
Hornet ma milo prekvapil a nebudem sa čudovať, keď zaplní naše cesty. Chovaním mi prišiel silnejší ako hovoria čísla. Je zábavný a všestranný. Možno to nie je starý dobrý štvorvalec, ale je tu nový dvojvalec s väčším objemom a ten nahrádza chýbajúce dva valce. Za mňa je to univerzálna motorka, ktorá sa vie rýchlo prepletať plnými mestskými uličkami, mimo mesto sa nebojí ukázať svoju športovú stránku a nestratí sa ani na dlhších výjazdoch. Je potrebné si uvedomiť, že dvojvalce prichádzajú preto, že chcú osloviť širšie spektrum jazdcov, ľahšie sa využívajú v meste, výkon vám prichádza skôr, takže nie je potrebné ich vytáčať do nebies a ľahšie sa s nimi manipuluje. Ja to prijímam všetkými desiatimi a hrdo hovorím Hornet, vitaj medzi nami.
Plusy, mínusy
zvuk, ťah motora, posed | mýlenie si so slabšími modelmi, lesklý odraz dispeja, nápor vetra |
Video: Honda Hornet (2023) - mínus dva valce, ale o to viac zábavy!
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Ceny vybraných doplnkov
Sport sada | 672 eur |
Style sada | 494 eur |
Touring sada | 923 eur |
Sedlo jazdca | 116 eur |
Vyhrievané rukoväte | 304 eur |
Kryt zadného sedla | 230 eur |
Hliníkový držiak riadidiel | 115 eur |
Závažia na riadidlá | 57 eur |
Nálepky na kolesá | 46 eur |
Plexi | 99 eur |
Športové stupačky jazdca | 93 eur |
Tank pad | 36 eur |
Bočné padacie protektory | 220 eur |
Quickshifter | 283 eur |
Koncovka SC Project | 870 eur |
Text: Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Yamaha | Suzuki | Triumph |
Model: | CB750 Hornet | MT-07 | GSX-8S | Trident 660 |
Rok: | 2023 | 2022 | 2023 | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 755 ccm | 689 ccm | 776 ccm | 660 ccm |
Max. výkon: | 91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 83.0 k (61.0 kW) / 8500 ot. | 81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 7250 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 78 Nm / 6800 ot. | 64 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 11,0 : 1 | 11.5 : 1 | 12.8:1 | 11.95:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 87 x 63.5 | 80 x 68.6 mm | 84.0 mm x 70.0 mm | 74.0 x 51.1 mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm | ||
Zdvih vzadu: | 150 mm | 130 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 282 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR-17 | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 240 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR-17 | 180/55-17 | 180/55ZR17M/C (73W) | 180/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 190 kg | 182 kg | 202 kg | 189 kg |
Výška sedla: | 795 mm | 805 mm | 810 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1420 mm | 1400 mm | 1465 mm | 1401 mm |
Dĺžka: | 2090 mm | 2085 mm | 2155 mm | 2020 mm |
Šírka: | 780 mm | 745 mm | 775 mm | 795 mm |
Výška: | 1085 mm | 1090 mm | 1105 mm | 1089 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 140 mm | 145 mm | |
Objem nádrže: | 15.2 l | 14 l | 14 l | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 205 km/h | |||
Spotreba paliva: | 4.35 l/100km | 4.3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 262 km | cca 244 km | ||
Servisný interval: | 16000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Quick-shift: | áno, v sérii | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | USD vidlica Showa SFF-BP, USB C, Wheelie Control | ukazovateľ zaradeného stupňa | podvozok KYB | Showa USD a tlmič |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | EURO 5 Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS. Cena 10/2022 7 590 EUR | Cena 4/2021: 6 590 eur | Easy Start System a low rpm assist | Cena 5/2022: 7 550 eur |
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Kawasaki | Honda |
Model: | CB750 Hornet | Z650 | CB650R |
Rok: | 2023 | 2023 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2023 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 755 ccm | 649 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot. | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. | 91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 7250 ot. | 64 Nm / 6700 ot. | 64 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,0 : 1 | 10.8:1 | 11,6 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 87 x 63.5 | 83 x 60 | 67 x 46 mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie PGM-FI |
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 125 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 130 mm | 127 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 300 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR-17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 220 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR-17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 190 kg | 187 kg | 202.5 kg |
Výška sedla: | 795 mm | 790 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1420 mm | 1410 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2090 mm | 2055 mm | 2130 mm |
Šírka: | 780 mm | 775 mm | 780 mm |
Výška: | 1085 mm | 1080 mm | 1075 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 130 mm | 150 mm |
Objem nádrže: | 15.2 l | 15 l | 15.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 205 km/h | ||
Spotreba paliva: | 4.35 l/100km | 5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 262 km | cca 232 km | |
Servisný interval: | 6000 km | 12 000 | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | nie | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | ||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | USD vidlica Showa SFF-BP, USB C, Wheelie Control | ukazovateľ zaradeného stupňa, servisný interval 12 000 km | ukazovateľ zaradeného stupňa |
Poznámka: | |||
Poznámka: | EURO 5 Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS. Cena 10/2022 7 590 EUR | Cena 4/2023: 7 795 eur | Cena 4/2021: 7 790 eur |
Pridané: 02.04.2023 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- ... zobraz všetky články od tohto autora