Anketa:
Veľká alpská porovnávačka 2023! 4/4
ZdieľaťPridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
 [Testy a predstavenia - Test]
Tabuľkové hodnotenie:
Awia:
| Kritérium: | Transalp | V-Strom | 890 SMT | Tracer 9 GT+ | V100 | R 1250 GS | 
| Design: | 3 | 5 | 1 | 2 | 6 | 4 | 
| Motor: | 2 | 4 | 6 | 1 | 5 | 3 | 
| Podvozok: | 3 | 6 | 5 | 2 | 1 | 4 | 
| Brzdy: | 3 | 4 | 6 | 5 | 1 | 2 | 
| Fun faktor: | 4 | 5 | 6 | 1 | 3 | 2 | 
| Elektronika: | 1 | 6 | 4 | 5 | 3 | 2 | 
| Výbava: | 1 | 3 | 4 | 6 | 5 | 2 | 
| ? Doplnková výbava: | 2 | 1 | 3 | 4 | 5 | 6 | 
| Pohodlie: | 2 | 4 | 1 | 5 | 3 | 6 | 
| Pohodlie dvojica: | 2 | 4 | 1 | 5 | 3 | 6 | 
| Ochrana: | 3 | 2 | 1 | 5 | 4 | 6 | 
| Univerzálnosť: | 6 | 5 | 3 | 1 | 2 | 4 | 
| Offroad: | 5 | 6 | 3 | 2 | 1 | 4 | 
| Pomer Cena/vykon: | 6 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 
| SPOLU: | 43 | 60 | 48 | 46 | 45 | 52 | 
Herghott:
| Kritérium: | Transalp | V-Strom | 890 SMT | Tracer 9 GT+ | V100 | R 1250 GS | 
| Design: | 3 | 2 | 4 | 6 | 5 | 1 | 
| Motor: | 1 | 4 | 3 | 6 | 2 | 5 | 
| Podvozok: | 2 | 5 | 4 | 1 | 3 | 6 | 
| Brzdy: | 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 6 | 
| Fun faktor: | 3 | 4 | 6 | 5 | 2 | 1 | 
| Elektronika: | 1 | 2 | 3 | 6 | 4 | 5 | 
| Výbava: | 2 | 5 | 4 | 6 | 3 | 1 | 
| ? Doplnková výbava: | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 6 | 
| Pohodlie: | 3 | 4 | 1 | 5 | 2 | 6 | 
| Pohodlie dvojica: | 4 | 3 | 1 | 5 | 2 | 6 | 
| Ochrana: | 3 | 2 | 1 | 5 | 4 | 6 | 
| Univerzálnosť: | 6 | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 
| Offroad: | 5 | 6 | 3 | 2 | 1 | 4 | 
| Pomer Cena/vykon: | 6 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 
| SPOLU: | 43 | 52 | 44 | 64 | 33 | 58 | 
Celkové hodnotenie:
| Kritérium: | Transalp | V-Strom | 890 SMT | Tracer 9 GT+ | V100 | R 1250 GS | 
| Awia: | 43 | 60 | 48 | 46 | 45 | 52 | 
| Herghott: | 43 | 52 | 44 | 64 | 33 | 58 | 
| Spotreba: | 5 | 4 | 6 | 1 | 2 | 3 | 
| Cena: | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 
| Fero | 3 | 5 | 4 | 1 | 2 | 6 | 
| Chose | 5 | 6 | 4 | 2 | 3 | 1 | 
| Rado | 5 | 6 | 3 | 2 | 1 | 4 | 
| André | 3 | 6 | 5 | 2 | 1 | 4 | 
| TOTAL | 113 | 144 | 118 | 121 | 89 | 129 | 
Záver
Veríme, že po tejto našej náloži informácií v tom máš úplne jasno a určite vieš, ktorá zo šestice motoriek je pre teba najlepšia, hahahah. Každú motorku si treba vyskúšať osobne - a ak tento náš test aspoň dopomohol k tomu, že zavoláš na dealerstvo a zarezervuješ si jazdu, budeme úplne happy. Pretože každá z tých motoriek si zaslúži vyskúšať. Potom si stačí vybrať tú, ktorá najlepšie vyhovuje tvojim potrebám, trasám, určeniu a v neposlednom rade srdcu. Držíme palce!
Video
Video: So šesticou motoriek v Alpách - BMW vs Moto Guzzi vs KTM vs Yamaha vs Honda vs Suzuki
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
| Foto: | ||||||
| Všeobecné informácie: | ||||||
| Výrobca: | Honda | Suzuki | KTM | Yamaha | Moto Guzzi | BMW | 
| Model: | XL750 Transalp | V-Strom 800DE | 890 SMT | Tracer 9 GT+ | V100 Mandello | R 1250 GS | 
| Rok: | 2023 | 2023 | 2023 | 2023 | 2023 | 2023 | 
| Novinka: | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 | |
| Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Cestovné enduro | 
| Motor: | ||||||
| Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | 
| Objem: | 755 ccm | 776 ccm | 889 ccm | 889 ccm | 1042 ccm | 1254 ccm | 
| Max. výkon: | 91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot. | 84.3 k (62.0 kW) / 8500 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8000 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 8700 ot. | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. | 
| Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 7250 ot. | 78 Nm / 6800 ot. | 100 Nm / 6500 ot. | 93 Nm / 7000 ot. | 105 Nm / 6750 ot. | 143 Nm / 6250 ot. | 
| Kompresný pomer: | 11,0 : 1 | 12.8:1 | 13.5:1 | 11.5 : 1 | 12.6:1 | |
| Vŕtanie x Zdvih: | 87 x 63.5 | 84.0 mm x 70.0 mm | 90,7 x 68,8 mm | 78 x 62.1 mm | 96 x 72 mm | 102.5 x 76 mm | 
| Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | 
| Rozvod: | OHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | 
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | 
| Pohon / Podvozok: | ||||||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | 
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | kardan | kardan | 
| Zdvih vpredu: | 200 mm | 220 mm | 180 mm | 130 mm | 130 mm | 190 mm | 
| Zdvih vzadu: | 190 mm | 220 mm | 180 mm | 137 mm | 130 mm | 200 mm | 
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | 
| Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 320 mm | 298 mm | 320 mm | 305 mm | 
| Pneu vpredu: | 90/90-R21 M/C 54H | 90/90-21M/C 54H | 120/70 ZR 17 | 120/70Z R17 M/C (58W) | 120/70 - R17 | 120/70-ZR19 | 
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | 
| Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 260 mm | 260 mm | 267 mm | 280 mm | 276 mm | 
| Pneu vzadu: | 150/70-R18 M/C 70H | 150/70R17M/C 69H | 180/55 ZR 17 | 180/55Z R17 M/C (73W) | 190/55 - R17 | 170/60-ZR17 | 
| Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
| Suchá hmotnosť: | 212 kg | |||||
| Hmotnosť s náplňami: | 208 kg | 230 kg | 194 kg | 223 kg | 233 kg | 249 kg | 
| Výška sedla: | 850 mm | 855 mm | 860 mm | 820 mm | 815 mm | 850 mm | 
| Rázvor: | 1560 mm | 1570 mm | 1502 mm | 1500 mm | 1475 mm | 1525 mm | 
| Dĺžka: | 2325 mm | 2345 mm | 2175 mm | 2125 mm | 2207 mm | |
| Šírka: | 838 mm | 975 mm | 885 mm | 835 mm | 952.5 mm | |
| Výška: | 1450 mm | 1310 mm | 1430 mm | |||
| Svetlá výška: | 210 mm | 223 mm | 227 mm | 135 mm | ||
| Objem nádrže: | 16.9 l | 20 l | 15.8 l | 19 l | 17 l | 20 l | 
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
| Max. rýchlosť: | 200 km/h | |||||
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | |||||
| Spotreba paliva: | 4.35 l/100km | 3.7 l/100km | 4.6 l/100km | 5 l/100km | 4.7 l/100km | 4.75 l/100km | 
| Dojazd po rezervu: | cca 291 km | cca 405 km | cca 257 km | cca 285 km | cca 271 km | cca 315 km | 
| Servisný interval: | 15 000km | |||||
| Doplnková výbava: | ||||||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | ||
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Tempomat: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | ||
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | 
| Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | |||
| LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| El. Podvozok: | nie | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok | ||
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
| Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | |||||
| Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok | 
| Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | za príplatok | ||||
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok | ||
| Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | |||
| Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | |||||
| Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | |||||
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Iná výbava: | USD vidlica Showa SFF-CZ, nastaviteľné predpätie podvozka | plne nastaviteľný podvozok KYB, USB | WP APEX 43 mm USD | el. podvozok KYB, bočné kufre, adaptívny tempomat | nastaviteľný podvozok, USD vidla | za príplatok vypletané kolesá | 
| Poznámka: | ||||||
| Poznámka: | 43mm Showa SFF-CA  EURO 5 Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS. Cena 03/2023: 9 990 eur  | Easy Start System a low rpm assist Cena 08/2023: 10 990 EUR  | SUPERMOTO ABS mód, TC vypínateľná + TRACK MODE Vidlica 43 mm WP APEX (nast: compresia a útlm) tlmič WP APEX (nast: predpätia a útlm) DEMO mód: Možnosť otestovať doplnky (QS a tempomat) prvých 1500 km. Cena 09/2023: 14,090.00 EUR  | Cena 9/2023: 16 390 eur EURO 5 adaptívny tempomat a združený brzdový systém napojený na radar 7-palcový multifunkčný TFT 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC)  | Cena: 15 699 eur, verzia S 17 999 eur (1/2024) | Cena: od 16 800 eur (2/2021) Variabilné časovanie ventilov ShiftCam  | 
Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph odhaľuje nový rad Bonneville 2026: viac techniky, viac štýlu, stále rovnaký charakter
 - Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025
 - Royal Enfield predstavil Goan Classic 350 - pocta motokultúre sedemesiatých rokov v Goa
 - Naživo: CFMOTO trip do Číny
 - Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
 - Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
 - Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
 - Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
 - Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
 - Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
 - ... zobraz všetky články od tohto autora
 
			















































