Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1988 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17137)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Veľká alpská porovnávačka 2023! 3/4

 Zdieľať

Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8138 [Testy a predstavenia - Test]

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

V100 S Mandello vs. R 1250 GS Adventure

Dať do akéhokoľvek porovnávacieho testu ultrauniverzálne GS je akoby ortieľom pre zvyšné stroje. My sme k tomu všetkému mali verziu Adventure, ktorá je vďaka väčšej stavbe a nádrži doslova interkontinentálnym krížnikom. Na talianskej novinke V100 sme jazdili celú sezónu, pretože sme ju mali na dlhodobý test. Preberali sme si ju úplne novučičkú, absolvovali sme na nej zábeh, prvý servis, aj všetko čo s tým súvisí. Mali sme ju v plnej výbave, takže nám robila spoločníčku nielen pri bežnej práci, ale aj na dlhších cestách - vzali sme ju do Čiech, nespočetne veľakrát do rakúskych zákrut, a asi miliónkrát ako sprievodné vozidlo pri nakrúcaniach. A dobre nám s ňou bolo! Lenže aj tu je nejaké ale... ALE keď ku nej postavíš GS, veci sú zrazu trochu inak.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Ak by akýkoľvek iný výrobca postavil tak veľkú motorku ako GS Adventure, bola by ťažkopádna, tuhá, horšie ovládateľná. BMW však dospelo do bodu, kedy na veľkom GS Adventure dokáže jazdiť aj menej skúsený človek a nepríde pritom o nohy, ruky, či zdravie. Má milimetrovo presnú ovládateľnosť a všetko robí s ľahkosťou. A to keď spravia Adventure verziu z novej trinástkovej GS... Mutti!

Určite ti už napadlo, že postaviť V100 práve ku GS Adventure nie je práve rozumné, ale ako som písal vyššie, v tomto teste neporovnávame výhradne priamych rivalov, ale stroje sme vyberali podľa typov a zastúpenia. V100 má najbližšie k naháču, mohli by sme ju nazvať aj roadster. Adventure je GS a od GS zas nie je až tak ďaleko ku R 1250 RS, čo už teda priamy konkurent pre V100 určite je. A jej hendikep dokážeme aspoň trochu kompenzovať tým, že sme na nej lietali celú sezónu.

Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

Bez nejakého väčšieho mučenia priznáme, že táto kompenzácia vé stovke nemala ako pomôcť. Ak by namiesto Advika stálo vedľa V100 napríklad to spomínané RS, slabšie stránky V100 by neboli menšie. Napríklad už len obyčajná manipulácia na mieste alebo v nízkych rýchlostiach - pri V100 je to niečo, čo veľmi nechceš absolvovať. O 16 kíl ťažšie a podstatne vyššie GS posunieš na parkovisku bez motora oveľa ľahšie. A potom sú tu praktické veci ako zbytočne zdĺhavé tankovanie V100, jej neochotu predrať sa mestom, ťažkopádny quickshifter, malý rajd a podobne.

Názor druhého redaktora: Tomáš Hajduch - Awia

BMW R 1250 GS je typický predstaviteľ adventure segmentu. Za roky evolúcie sa vypracovalo na motorku, ktorá je veľmi populárna práve preto, že má nízke ťažisko a hračkárske ovládanie. Aj v tejto Adventure verzii s obrovskou nádržou sa dá skvele manipulovať. Keď sa bavíme o asfaltovom jazdení, BMW sa drží svojho podvozku telelever a paralever. Táto dvojica absolútne filtruje všetko čo sa deje pod kolesami a minimum prejavov sa prenáša na samotného jazdca. To jazdenie sa mení na také jazdenie ako keby po koľajnici. Je to z týchto všetkých motoriek určite najpohodlnejšia mašina v zmysle pohodlia pre dvojicu jazdcov, najlepšia ochrana pred vetrom a dažďom. Naviac vie ponúknuť aj skvelú jazdy v teréne - aj keď na to na prvý pohľad nevyzerá. Skvelé vyvážená, so super ergonómiou jazdy v stupačkách, je to stroj, na ktorom som si užíval aj šotoliny.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Mandello je motorka, ktorú Moto Guzzi priniesla tento rok a hlavne preto, aby predstavila nový motor. Ten je absolútne iný ako sme boli zvyknutí u predchodcov. Moto Guzzi zachovala svoj pôvodný charakter a navyše mu dala neskutočnú športovosť, ktorá sa posúva u mňa až k nejakej Aprilii alebo dokonca až k Ducati. Mandello je typická Talianka, proste rozpráva taliansky a po slovensky nevie. Jazdec si musí na ňu trošku zvykať, je totiž veľmi svojrázna. Podvozok v Road režime je pohodlný no v zákrutách a pri športovej jazde sme si veľmi nerozumeli. Je ale elektronický a rýchle prepnutie do sport-u výrazne pomohlo. Potom už som sa nechal unášať nízkym letom tohto stroja, ktorý oveľa viac ako pomalé vracáky si užíva dlhé a tiahle zákruty. Mandello má v sebe veľkú dušu a veľkú charizmu a potrebuje jazdca, ktorý to vie oceniť. Ideálne jazdca, ktorý má skúsenosť talianskymi motorkami, a ktorý chce mať niečo, čo je absolútne netuctové.

Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

Plusy, mínusy

BMW R 1250 GS Moto Guzzi V100 Mandello
totálna ovládateľnosť, ochrana pred počasím, motor z lokomotívy, pohodlie vzhľad sa nemusí páčiť každému
totálne skvelý motor vyššia hmotnosť, talianske maniere

POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: Tabuľkové hodnotenie, záver a video.

Testy:

Video: BMW R1250 GS 2019 - dobrodruh s novým srdcom - motoride.sk

Video: MR ROAST: 40-rokov BMW GS: Ako vytvoriť z nenáročnej a nezničiteľnej moto pretechnizovanú ozrutu

Video: Prvý test BMW R 1300 GS 2024: Je nasledovník legendy hodný svojho mena?

Video: Záver celosezónneho testu Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

Video: Život s Moto Guzzi V100 - prvý servis po 1500 km a konečne plná paľba!

Video: Moto Guzzi V100 Mandello S (2023) - náš redakčný spoločník na celú sezónu - v plnke!

Foto:
 Moto Guzzi V100 Mandello 2023 BMW R 1250 GS 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto GuzziBMW
Model:V100 MandelloR 1250 GS
Rok:20232023
Novinka:NOVINKA 2023
Kategória:Športovo cestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1042 ccm1254 ccm
Max. výkon:115.1 k (84.6 kW) / 8700 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:105 Nm / 6750 ot.143 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:12.6:1
Vŕtanie x Zdvih:96 x 72 mm102.5 x 76 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardan
Zdvih vpredu:130 mm190 mm
Zdvih vzadu:130 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová, radiál 4 piest
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm
Pneu vpredu:120/70 - R17120/70-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:280 mm276 mm
Pneu vzadu:190/55 - R17170/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg
Hmotnosť s náplňami:233 kg249 kg
Výška sedla:815 mm850 mm
Rázvor:1475 mm1525 mm
Dĺžka:2125 mm2207 mm
Šírka:835 mm952.5 mm
Objem nádrže:17 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s
Spotreba paliva:4.7 l/100km4.75 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 271 kmcca 315 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiza príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatok
Zákrutové svietenie:áno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:nastaviteľný podvozok, USD vidlaza príplatok vypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:Cena: 15 699 eur, verzia S 17 999 eur (1/2024)Cena: od 16 800 eur (2/2021)

Variabilné časovanie ventilov ShiftCam

< >

Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: