Anketa:
EICMA 2023: Benelli predviedlo 3x Tornado, naháč TNT aj zaujímavé enduro a motard-naháč
ZdieľaťPridané: 08.11.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3376 [Novinky - Predstavujeme]
Benelli je ďalšia značka ktorá ukazuje veľkú fantáziu a ťaží z dizajn centra v taliansku. Benelky vyzerajú skvelo a majú aj zaujímavé pohonné jednotky.
Seriál článkov - Novinky 2024:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Benelli Tornado 300, 400 a aj 500:
Benelli predviedla tornádovú nálož, keď tento malý športový bike predviedla hneď s trojicou dvojvalcových motorov.
Tornado 300 má motor odvodený z motra modelov 302S a 302R. Ponúka výkon 35 k pri 11 000 ot/min a točivý moment 27 Nm pri 9 000 ot/min. Vo výbave sú 17 palcové kolesá, TFT prístrojovka, Bluetooth, LED osvetlenia a TPMS systém.
Benelli Tornado 400 prichádza s úplne novým motorom, novou geometriou rámu, USD vidlicou s priemerom 37 mm a jednostranným zavesením zadného kolesa. Motor má maximálnu hodnotu výkonu až 47,6 k pri 10 000 ot/min a maximálny točivý moment 38 Nm pri 8 000 ot/min. Suchá hmotnosť je 172 kg, objem nádrže 14,8 l, výška sedla 795 mm.
Tornado 500 poháňa známy motor z modelov TRK a Leoncino, naladený na maximálny výkon 47,6 k (35 kW) pri 8500 ot/min a maximálny točivý moment 46 Nm pri 6000 ot/min. Vo výbave nájdeme upside-down vidlicu Marzocchi (41mm), pneumatiky s rozmermi 120/70 vpredu a 160/60 vzadu, do dvoch kotúčov sa zakusujú radiálne brzdiče Brembo, prístrojovka TFT s Wifi (+ navigácia), Bluetooth a systém TPMS.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Benelli | Benelli | Benelli |
Model: | Tornado 300 | Tornado 400 | Tornado 500 |
Rok: | 2024 | 2024 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 300 ccm | 399 ccm | 500 ccm |
Max. výkon: | 35.4 k (26.0 kW) / 11000 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 10000 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 27 Nm / 9000 ot. | 38 Nm / 8000 ot. | 46 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 | 11.5:1 | 11.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 65 x 45.2 mm | 70 x 51,8 mm | 69.0 x 66.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 115 mm | 115 mm |
Zdvih vzadu: | 147 mm | 141 mm | 125 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová, dvojpiestik | dvojkotúčová radiálna monoblok 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 300 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/70 R17 M/C 54H | 110/70 R17 M/C 54H | 120/70 ZR17 – M/C 58W |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/60 R17 M/C 66H | 150/60 R17 M/C 66H | 160/60 ZR17 – M/C 69W |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 182 kg | 172 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 186 kg | ||
Výška sedla: | 800 mm | 795 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1380 mm | 1420 mm |
Dĺžka: | 2050 mm | 2030 mm | 2090 mm |
Šírka: | 770 mm | 750 mm | 770 mm |
Výška: | 1130 mm | 1150 mm | 1155 mm |
Svetlá výška: | 155 mm | 145 mm | 160 mm |
Objem nádrže: | 14 l | 14.8 l | 16.5 l |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 + |
Benelli TNT 500
TNT= Tornado Naked Twin - takže sa pochopiteľne jedná o vyzlečené Tornado 500. Nechýba výrazný agresívny dizajn, poriadne brzdy s radiálnymi štvorpiestikmi a 17 palcové kolesá.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Benelli |
Model: | TNT 500 |
Rok: | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 500 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 46 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 69.0 x 66.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 131 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna monoblok 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 – M/C 58W |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm |
Pneu vzadu: | 160/60 ZR17 – M/C 69W |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg |
Výška sedla: | 790 mm |
Rázvor: | 1420 mm |
Dĺžka: | 2120 mm |
Šírka: | 940 mm |
Výška: | 1150 mm |
Svetlá výška: | 142 mm |
Objem nádrže: | 14 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | |
Poznámka: | Euro 5 + USD Ø 50 mm nastaviteľný útlm |
Benelli BKX 300 - enduro:
Benelli BKX 300 je enduro odvážneho dizajnu, ktorý sa rozhodne nestratí. Bude to stroj vhodný pre začiatočníkov a nenáročných jazdcov na každý deň a aj do terénu. Motor má maximálny výkon 29,2 k pri 9000 ot/min a 24,5 Nm pri 7000 ot/min. Zdvihy odpruženia sú 180 mm, kolesá 19" vpredu a 17" vzadu, nádrž má 13 l a plne natankovaná váži 165 kg.
Benelli BKX 300 S - naháč
Odvodené z endura BKX 300 je to niečo medzi naháčom a motardom. Samozrejme má menšie cestné kolesá, zdvihy 150 mm a prevádzkovú hmotnosť 160 kg.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Benelli | Benelli |
Model: | BKX 300 | BKX 300 S |
Rok: | 2024 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Cestovné enduro | Supermoto |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 292.4 ccm | 292.4 ccm |
Max. výkon: | 29.2 k (21.5 kW) / 9000 ot. | 29.2 k (21.5 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 24.5 Nm / 7000 ot. | 24.5 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.2:1 | 12.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 61,2 mm | 78 x 61,2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 180 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 280 mm | 280 mm |
Pneu vpredu: | 100/90 R19 – M/C 57V M+S | 110/70 ZR17 – M/C (54W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 140/80 R17 – M/C 65V M+S | 150/60 ZR17 – M/C (66W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 165 kg | 160 kg |
Výška sedla: | 837 mm | 837 mm |
Rázvor: | 1426 mm | 1396 mm |
Dĺžka: | 2086 mm | 2006 mm |
Šírka: | 943 mm | 943 mm |
Výška: | 1208 mm | 1140 mm |
Svetlá výška: | 220 mm | 170 mm |
Objem nádrže: | 13 l | 13 l |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | vypletané kolesá (R19 vpredu), nastaviteľná USD vidlica a tlmič | vypletané kolesá (R19 vpredu), nastaviteľná USD vidlica a tlmič |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Euro 5+: | Euro 5+ |
Pridané: 08.11.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2024:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- EICMA 2023: MV Agusta predstavila krásne cestovné enduro LXP Orioli - Awia
- EICMA 2023: PIAGGIO GROUP Novinky Moto Guzzi, Aprilia, Vespa - Awia
- EICMA 2023: CFMOTO ukázalo trojvalec a 2 novinky a 2 zaujímavé koncepty - Awia
- EICMA 2023: Kawasaki pridáva Z7 Hybrid a nové 500-vky Ninja, Z500 a Eliminator 500 - Awia
- EICMA 2023: Značka Voge ukázala už avizované cestovné enduro 900 DSX - Awia
- EICMA 2023: Moto Morini Calibro 2024 - Awia
- EICMA 2023: Moto Morini X-Cape 1200 2024 je odhalená! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- Moto Morini Rumble (2025) - kompaktný, ale štýlový bobber
- VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road
- Benelli konceptom TRK 902 Xplorer ukazuje kam bude smerovať
- Kymco predstavilo prvý adventure maxi skúter CV-R5 2025
- Moto Morini predstavuje model 3 1/2 s novým V2 motorom 350 ccm
- ... zobraz všetky články od tohto autora