Anketa:
EICMA 2023: Yamaha prepracovala MT-09 a MT-09 SP, ukázala nové XSR900 GP, Tenerky a nový ľahký skúter RayZR
ZdieľaťPridané: 08.11.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3174 [Novinky - Predstavujeme]
Prepracované modely MT-09 a MT-09 SP Hyper Naked, úplne nový model Sport Heritage, XSR900 GP, s dizajnom evokujúcim pretekárske stroje GP z 80. a 90. rokov minulého storočia a rad strojov mestskej mobility sa posilnil uvedením nového dynamického, cenovo dostupného a ľahkého skútra RayZR.
Seriál článkov - Novinky 2024:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Yamaha MT-09 a MT-09 SP 2024:
MT-09 oslavuje svoje 10. výročie komplexným novým dizajnom, ktorého cieľom je umocniť pocit ikonického krútiaceho momentu modelu CP3.
- Ostrejší, kompaktnejší vzhľad vrátane prepracovaného dvojfunkčného LED svetlometu
- Nový plne farebný 5" TFT displej s možnosťou pripojenia smartfónu a navigáciou
- Prispôsobiteľný zážitok z jazdy vďaka nastaveniam Yamaha Ride Control (YRC)
- Úprava nastavení YRC prostredníctvom smartfónu s aplikáciou MyRide
- Upravená poloha riadidiel a stupačiek na jazdenie s väčším nasadením nastaviteľná do dvoch polôh
- Oddelená sedlo jazdca a spolujazdca
- Presne tvarovaná nová palivová nádrž
- Najnovší štvorventilový kvapalinou chladený trojvalec DOHC CP3 s objemom 890 cm3 spĺňajúci normu EU5+
- Šesťosová jednotka IMU s kompletnou sadou pomôcok pre jazdca citlivých na náklon, teraz vrátane regulátora spätného preklzu (BSR)
- Tempomat
- Nový radiálny hlavný brzdový valec Brembo
- Rýchle radenie tretej generácie
- Nové pneumatiky Bridgestone Battlax Hypersport S23 M
- Nastaviteľné odpruženie pre lepší zážitok zo športového jazdenia
- Ľahký rám CF z hliníkového tlakového odliatku
- Kolesá SpinForged od spoločnosti Yamaha podporujúce svižné ovládanie
- Nastaviteľné brzdové a spojkové páčky
Model MT-09 SP v nastavení YRC exkluzívne obsahuje režimy TRACK, ktoré jazdcovi umožňujú prispôsobiť si štyri ďalšie vzorce pre špecifické traťové scenáre, napríklad pre konkrétny okruh alebo podmienky na trati. Jednotlivé režimy TRACK umožňujú jemnejšie a špecializovanejšie nastavenia vrátane možnosti výberu medzi dvoma nastaveniami ovládania motorovej brzdy (EBM) a možnosti zmeny úrovne ovládania bŕzd (BC). Jazdci majú navyše možnosť vypnúť zadné ABS a zaistiť si tak ešte lepší výkon na trati.
- Farby inšpirované modelom R1M a prémiová povrchová úprava
- Štyri prispôsobiteľné režimy TRACK systému riadenia jazdy Yamaha
- Exkluzívny motív displeja TRACK pre nový 5" plne farebný TFT prístrojový panel
- Prémiové strmene Brembo Stylema
- Plne nastaviteľná 41 mm predná vidlica KYB s povrchovou úpravou DLC v zlatej farbe
- Plne nastaviteľný zadný tlmič Öhlins
- Systém inteligentného kľúča
- Kyvná vidlica z brúseného hliníka
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha |
Model: | MT-09 | MT-09 SP |
Rok: | 2024 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | radový trojvalec | radový trojvalec |
Objem: | 890 ccm | 890 ccm |
Max. výkon: | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 7000 ot. | 93 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 62.1 mm | 78 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 117 mm | 117 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73W) | 180/55ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 193 kg | 193 kg |
Výška sedla: | 825 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1430 mm | 1430 mm |
Dĺžka: | 2090 mm | 2090 mm |
Šírka: | 820 mm | 820 mm |
Výška: | 1145 mm | 1145 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 14 l | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 210 km | cca 210 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok KYB | plne nastaviteľný podvozok KYB, tlmič Öhlins, Brembo Stylema |
Poznámka: | ||
Poznámka: | EURO 5+ | EURO 5+ Štyri prispôsobiteľné režimy TRACK systému riadenia jazdy Yamaha Exkluzívny motív displeja TRACK |
Yamaha XSR900 GP:
Model XSR900 GP sme si už predstavili a bude u predajcov Yamaha k dispozícii od apríla 2024 a modely XSR900 a XSR700 budú dostupné od februára 2024, resp. marca 2024.
25.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5333 [Bleskovky - PR bleskovka]
Yamaha predstavuje XSR900 GP 2024 - športový trojvalec v slušivom reto šate
Novinka XSR900 GP vzdáva hold niektorým z najslávnejších pretekárskych strojov zo slávnej minulosti značky Yamaha.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XSR900 GP |
Rok: | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec |
Objem: | 890 ccm |
Max. výkon: | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 131 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Rázvor: | 1440 mm |
Dĺžka: | 2160 mm |
Šírka: | 810 mm |
Výška: | 1180 mm |
Svetlá výška: | 145 mm |
Objem nádrže: | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 210 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | odpruženie KYB |
Poznámka: | |
Poznámka: | A2 verzia znížený výkon: 35,0 kW (47,6 PS) @ 6.000 ot. Yamaha Ride Control (YRC) Kolesá SpinForged |
Yamaha Ténéré 700 Extreme a Ténéré 700 Explore 2024:
Ténéré 700 Extreme sme si tiež už predstavili okrem toho prichádza aj Ténéré 700 Explore s nižšou výškou sedadla 860 mm a vyššou úrovňou komfortu a pohodlia je navrhnutý tak, aby každému uľahčil objavovanie nových obzorov.
29.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6089 [Novinky - Predstavujeme]
Yamaha vypočula moje priania, pricháza Ténéré 700 Extreme 2024
Na testovačke Ténéré 700 Worldraid som sa celkom zamiloval do jej podovozku. V závere som povedal (rovnako ako aj chlapom z Yamahy) že by mohli predstaviť ľahkú verziu Tenerky s týmto podvozkom. O tom že ma vypočuli som vedel už začiatkom tejto sezóny, keď som sa na takejto motorke odviezol v Taliansku. A teraz je TU!
Ténéré 700 Explore
- 43 mm predné vidlice KYB, zdvih kolesa 190 mm (o 20 mm menej než v prípade modelu Ténéré 700)
- Nastaviteľný zadný tlmič, zdvih kolesa 180 mm (o 20 mm menej než v prípade modelu Ténéré 700)
- Nižšia výška sedadla 860 mm na lepšie dosiahnutie na zem a ovládateľnosť (o 15 mm menej než v prípade modelu Ténéré 700)
- O 50 % väčšií plexi štít na zvýšenú ochranu proti vetru
- Bočné držiaky batožiny sú štandardným vybavením
- Výber originálnych pevných alebo mäkkých bočných kufrov značky Yamaha (za príplatok)
- Rýchle radenie na plynulé radenie vyšších prevodových stupňov
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha |
Model: | Ténéré 700 Extreme | Ténéré 700 Explore |
Rok: | 2024 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 689 ccm | 689 ccm |
Max. výkon: | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 68.6 mm | 80 x 68.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 180 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm | 282 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 R21 M/C 54V M+S | 90/90 R21 M/C 54V M+S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R18 M/C 70V M+S | 150/70 R18 M/C 70V M+S |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 205 kg | 211 kg |
Výška sedla: | 910 mm | 860 mm |
Rázvor: | 1595 mm | 1590 mm |
Dĺžka: | 2370 mm | 2350 mm |
Šírka: | 905 mm | 905 mm |
Výška: | 1490 mm | 1500 mm |
Svetlá výška: | 260 mm | 225 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.16 l/100km | 4.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 288 km | cca 266 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |
Iná výbava: | prémiový nastaviteľný podvozok KYB, vyššie sedlo, titánové stupačky, vysoký predný blatník | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 06/2024: 11 890 eur |
Nový základný skúter RayZR
RayZR je jednoduchou a cenovo dostupnou voľbou pre bežných ľudí dochádzajúcich do práce, ktorí pri jazde po meste požadujú spoľahlivosť, jednoduchosť, športový vzhľad a nízku cenu. Tento cenovo výhodný skúter s dynamickým dizajnom kapotáže v štýle motocykla je poháňaný úsporným motorom Euro 5 Blue Core s objemom 125 cm3 so špeciálnym elektrickým asistentom Power Assist zaručujúcim rýchlejšiu akceleráciu.
Model RayZR váži iba 99 kg, čo z neho robí najľahší skúter Yamaha. Je obratný v rušnej mestskej premávke a pod sedadlom má odkladací priestor, do ktorého možno uložiť prilbu* alebo nákupnú tašku. Ekologický systém Start & Stop skútra RayZR automaticky vypne motor, keď stroj zastaví na semaforoch alebo križovatkách, čím sa zníži spotreba paliva až o 4 %. A nový inovatívny generátor Smart Motor zaisťuje veľmi tiché štartovanie motora.
V mnohých krajinách možno na skútri RayZR jazdiť s vodičským oprávnením skupiny B pre automobily – a vďaka preslávenej spoľahlivosti značky Yamaha a širokej sieti predajcov ponúka tento skúter s objemom motora do 125 cm3 za výhodnú cenu mestským jazdcom možnosť zaobstarať si stroj prémiovej značky, s ktorým si nebudú musieť robiť starosti.
Model RayZR bude u predajcov Yamaha k dispozícii v marci 2024.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | RayZR |
Rok: | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 125 ccm |
Max. výkon: | 8.16 k (6.00 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 9.7 Nm / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52,4mm x 57,9mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Zdvih vpredu: | 90 mm |
Zdvih vzadu: | 80 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 180 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-12 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 152 mm |
Pneu vzadu: | 110/90-10 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 99 kg |
Výška sedla: | 785 mm |
Rázvor: | 1280 mm |
Dĺžka: | 1880 mm |
Šírka: | 685 mm |
Výška: | 1190 mm |
Svetlá výška: | 145 mm |
Objem nádrže: | 5.2 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 1.8 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 216 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | nie, kombinované brzdy |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
Štart-stop funkcia motora: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | vybavený špeciálnym systémom Power Assist na rýchlejšiu akceleráciu Združený brzdový systém UBS |
Pridané: 08.11.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2024:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- Moto Morini Rumble (2025) - kompaktný, ale štýlový bobber
- VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road
- Benelli konceptom TRK 902 Xplorer ukazuje kam bude smerovať
- ... zobraz všetky články od tohto autora