Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1906 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26305
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15876)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10429)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

EICMA 2023: Yamaha prepracovala MT-09 a MT-09 SP, ukázala nové XSR900 GP, Tenerky a nový ľahký skúter RayZR

 Zdieľať

Pridané: 08.11.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 2476 [Novinky - Predstavujeme]

Prepracované modely MT-09 a MT-09 SP Hyper Naked, úplne nový model Sport Heritage, XSR900 GP, s dizajnom evokujúcim pretekárske stroje GP z 80. a 90. rokov minulého storočia a rad strojov mestskej mobility sa posilnil uvedením nového dynamického, cenovo dostupného a ľahkého skútra RayZR.

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Yamaha MT-09 a MT-09 SP 2024:

MT-09 oslavuje svoje 10. výročie komplexným novým dizajnom, ktorého cieľom je umocniť pocit ikonického krútiaceho momentu modelu CP3.

Yamaha MT-09 2024
Yamaha MT-09 2024

Yamaha MT-09 2024
Yamaha MT-09 2024
Yamaha MT-09 2024
Yamaha MT-09 SP 2024

  • Ostrejší, kompaktnejší vzhľad vrátane prepracovaného dvojfunkčného LED svetlometu
  • Nový plne farebný 5" TFT displej s možnosťou pripojenia smartfónu a navigáciou
  • Prispôsobiteľný zážitok z jazdy vďaka nastaveniam Yamaha Ride Control (YRC)
  • Úprava nastavení YRC prostredníctvom smartfónu s aplikáciou MyRide
  • Upravená poloha riadidiel a stupačiek na jazdenie s väčším nasadením nastaviteľná do dvoch polôh
  • Oddelená sedlo jazdca a spolujazdca
  • Presne tvarovaná nová palivová nádrž
  • Najnovší štvorventilový kvapalinou chladený trojvalec DOHC CP3 s objemom 890 cm3 spĺňajúci normu EU5+
  • Šesťosová jednotka IMU s kompletnou sadou pomôcok pre jazdca citlivých na náklon, teraz vrátane regulátora spätného preklzu (BSR)
  • Tempomat
  • Nový radiálny hlavný brzdový valec Brembo
  • Rýchle radenie tretej generácie
  • Nové pneumatiky Bridgestone Battlax Hypersport S23 M
  • Nastaviteľné odpruženie pre lepší zážitok zo športového jazdenia
  • Ľahký rám CF z hliníkového tlakového odliatku
  • Kolesá SpinForged od spoločnosti Yamaha podporujúce svižné ovládanie
  • Nastaviteľné brzdové a spojkové páčky

Yamaha MT-09 SP 2024
Yamaha MT-09 SP 2024

Model MT-09 SP v nastavení YRC exkluzívne obsahuje režimy TRACK, ktoré jazdcovi umožňujú prispôsobiť si štyri ďalšie vzorce pre špecifické traťové scenáre, napríklad pre konkrétny okruh alebo podmienky na trati. Jednotlivé režimy TRACK umožňujú jemnejšie a špecializovanejšie nastavenia vrátane možnosti výberu medzi dvoma nastaveniami ovládania motorovej brzdy (EBM) a možnosti zmeny úrovne ovládania bŕzd (BC). Jazdci majú navyše možnosť vypnúť zadné ABS a zaistiť si tak ešte lepší výkon na trati.

Yamaha MT-09 SP 2024
Yamaha MT-09 SP 2024
Yamaha MT-09 SP 2024
Yamaha MT-09 SP 2024

  • Farby inšpirované modelom R1M a prémiová povrchová úprava
  • Štyri prispôsobiteľné režimy TRACK systému riadenia jazdy Yamaha
  • Exkluzívny motív displeja TRACK pre nový 5" plne farebný TFT prístrojový panel
  • Prémiové strmene Brembo Stylema
  • Plne nastaviteľná 41 mm predná vidlica KYB s povrchovou úpravou DLC v zlatej farbe
  • Plne nastaviteľný zadný tlmič Öhlins
  • Systém inteligentného kľúča
  • Kyvná vidlica z brúseného hliníka

Foto:
 Yamaha MT-09 2024 Yamaha MT-09 SP 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamaha
Model:MT-09MT-09 SP
Rok:20242024
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2024
Kategória:NaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalecradový trojvalec
Objem:890 ccm890 ccm
Max. výkon:119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 7000 ot.93 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:78 x 62.1 mm78 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm
Zdvih vzadu:117 mm117 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17M/C (73W)180/55ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:193 kg193 kg
Výška sedla:825 mm825 mm
Rázvor:1430 mm1430 mm
Dĺžka:2090 mm2090 mm
Šírka:820 mm820 mm
Výška:1145 mm1145 mm
Svetlá výška:140 mm140 mm
Objem nádrže:14 l14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 210 kmcca 210 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok KYBplne nastaviteľný podvozok KYB, tlmič Öhlins, Brembo Stylema
Poznámka:
Poznámka:EURO 5+EURO 5+
Štyri prispôsobiteľné režimy TRACK systému riadenia jazdy Yamaha
Exkluzívny motív displeja TRACK

Yamaha XSR900 GP:

Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024

Model XSR900 GP sme si už predstavili a bude u predajcov Yamaha k dispozícii od apríla 2024 a modely XSR900 a XSR700 budú dostupné od februára 2024, resp. marca 2024.

25.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4665 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Yamaha predstavuje XSR900 GP 2024 - športový trojvalec v slušivom reto šate

Novinka XSR900 GP vzdáva hold niektorým z najslávnejších pretekárskych strojov zo slávnej minulosti značky Yamaha.

 

Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024
Yamaha XSR900 GP 2024

Yamaha-XS900 GP 2024
Yamaha-XS900 GP 2024

Foto:
 Yamaha XSR900 GP 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XSR900 GP
Rok:2024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:radový trojvalec
Objem:890 ccm
Max. výkon:119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:78 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:131 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:195 kg
Výška sedla:830 mm
Rázvor:1440 mm
Dĺžka:2160 mm
Šírka:810 mm
Výška:1180 mm
Svetlá výška:145 mm
Objem nádrže:14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 210 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:odpruženie KYB
Poznámka:
Poznámka:A2 verzia znížený výkon: 35,0 kW (47,6 PS) @ 6.000 ot.
Yamaha Ride Control (YRC)
Kolesá SpinForged

Yamaha Ténéré 700 Extreme a Ténéré 700 Explore 2024:

Ténéré 700 Extreme sme si tiež už predstavili okrem toho prichádza aj Ténéré 700 Explore s nižšou výškou sedadla 860 mm a vyššou úrovňou komfortu a pohodlia je navrhnutý tak, aby každému uľahčil objavovanie nových obzorov.

29.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5140 [Novinky - Predstavujeme]

-

Yamaha vypočula moje priania, pricháza Ténéré 700 Extreme 2024

Na testovačke Ténéré 700 Worldraid som sa celkom zamiloval do jej podovozku. V závere som povedal (rovnako ako aj chlapom z Yamahy) že by mohli predstaviť ľahkú verziu Tenerky s týmto podvozkom. O tom že ma vypočuli som vedel už začiatkom tejto sezóny, keď som sa na takejto motorke odviezol v Taliansku. A teraz je TU!

 

Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024

Ténéré 700 Explore

  • 43 mm predné vidlice KYB, zdvih kolesa 190 mm (o 20 mm menej než v prípade modelu Ténéré 700)
  • Nastaviteľný zadný tlmič, zdvih kolesa 180 mm (o 20 mm menej než v prípade modelu Ténéré 700)
  • Nižšia výška sedadla 860 mm na lepšie dosiahnutie na zem a ovládateľnosť (o 15 mm menej než v prípade modelu Ténéré 700)
  • O 50 % väčšií plexi štít na zvýšenú ochranu proti vetru
  • Bočné držiaky batožiny sú štandardným vybavením
  • Výber originálnych pevných alebo mäkkých bočných kufrov značky Yamaha (za príplatok)
  • Rýchle radenie na plynulé radenie vyšších prevodových stupňov

Foto:
 Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 Yamaha Ténéré 700 Explore 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamaha
Model:Ténéré 700 ExtremeTénéré 700 Explore
Rok:20242024
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:689 ccm689 ccm
Max. výkon:73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 6500 ot.68 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:80 x 68.6 mm80 x 68.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm190 mm
Zdvih vzadu:220 mm180 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:282 mm282 mm
Pneu vpredu:90/90 R21 M/C 54V M+S90/90 R21 M/C 54V M+S
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm
Pneu vzadu:150/70 R18 M/C 70V M+S150/70 R18 M/C 70V M+S
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:205 kg211 kg
Výška sedla:910 mm860 mm
Rázvor:1595 mm1590 mm
Dĺžka:2370 mm2350 mm
Šírka:905 mm905 mm
Výška:1490 mm1500 mm
Svetlá výška:260 mm225 mm
Objem nádrže:16 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.16 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 288 kmcca 266 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:prémiový nastaviteľný podvozok KYB, vyššie sedlo, titánové stupačky, vysoký predný blatník

Nový základný skúter RayZR

Yamaha RayZR 2024
Yamaha RayZR 2024

RayZR je jednoduchou a cenovo dostupnou voľbou pre bežných ľudí dochádzajúcich do práce, ktorí pri jazde po meste požadujú spoľahlivosť, jednoduchosť, športový vzhľad a nízku cenu. Tento cenovo výhodný skúter s dynamickým dizajnom kapotáže v štýle motocykla je poháňaný úsporným motorom Euro 5 Blue Core s objemom 125 cm3 so špeciálnym elektrickým asistentom Power Assist zaručujúcim rýchlejšiu akceleráciu.

Yamaha RayZR 2024
Yamaha RayZR 2024
Yamaha RayZR 2024
Yamaha RayZR 2024

Model RayZR váži iba 99 kg, čo z neho robí najľahší skúter Yamaha. Je obratný v rušnej mestskej premávke a pod sedadlom má odkladací priestor, do ktorého možno uložiť prilbu* alebo nákupnú tašku. Ekologický systém Start & Stop skútra RayZR automaticky vypne motor, keď stroj zastaví na semaforoch alebo križovatkách, čím sa zníži spotreba paliva až o 4 %. A nový inovatívny generátor Smart Motor zaisťuje veľmi tiché štartovanie motora.

Yamaha RayZR 2024
Yamaha RayZR 2024
Yamaha RayZR 2024
Yamaha RayZR 2024

V mnohých krajinách možno na skútri RayZR jazdiť s vodičským oprávnením skupiny B pre automobily – a vďaka preslávenej spoľahlivosti značky Yamaha a širokej sieti predajcov ponúka tento skúter s objemom motora do 125 cm3 za výhodnú cenu mestským jazdcom možnosť zaobstarať si stroj prémiovej značky, s ktorým si nebudú musieť robiť starosti.

Yamaha RayZR 2024
Yamaha RayZR 2024

Yamaha RayZR 2024
Yamaha RayZR 2024
Yamaha RayZR 2024
Yamaha RayZR 2024

Model RayZR bude u predajcov Yamaha k dispozícii v marci 2024.

Foto:
 Yamaha RayZR 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:RayZR
Rok:2024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:125 ccm
Max. výkon:8.16 k (6.00 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:9.7 Nm / 5000 ot.
Kompresný pomer:10.2:1
Vŕtanie x Zdvih:52,4mm x 57,9mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:variátor
Zdvih vpredu:90 mm
Zdvih vzadu:80 mm
Brzdy vpredu:kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:180 mm
Pneu vpredu:90/90-12
Brzdy vzadu:bubnová
Priemer bŕzd vzadu:152 mm
Pneu vzadu:110/90-10
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:99 kg
Výška sedla:785 mm
Rázvor:1280 mm
Dĺžka:1880 mm
Šírka:685 mm
Výška:1190 mm
Svetlá výška:145 mm
Objem nádrže:5.2 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:1.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 216 km
Doplnková výbava:
ABS:nie, kombinované brzdy
LED svetlomet:áno, v sérii
Štart-stop funkcia motora:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:vybavený špeciálnym systémom Power Assist na rýchlejšiu akceleráciu
Združený brzdový systém UBS

Pridané: 08.11.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: