Anketa:
Pomôžme Kankovi - hranica 20 000 € prekročená!
ZdieľaťPridané: 10.04.2024 Autor: ChesterTT
Čitatelia: 10614 [Novinky - Oznam]
Videli ste film Million Dollar Baby s Hilary Swank? Ja tuším len raz, asi 300 rokov dozadu. Lebo je to k**va ťažký príbeh, na ktorý nemám nikdy náladu...
Je to o mladej boxerke (boxeristke, fímejl boxerovi), ktorá nešťastne spadne v ringu na stoličku. Krkom... A polku filmu len leží na posteli, nevie sa vôbec hýbať a len špekuluje jak sa odpraví zo sveta... Skrátka krutá dráma, jakú len Clint Eastwood vie natočiť...
Teraz si predstav, že takéto niečo ti na motorke spraví vybehnutá zver na ceste a preberieš sa v plesnivej slovenskej nemocnici. Kde nemajú príbor, hajzelpapír, často ani trochu ľudskosti, prístupu ako k človeku a necítiš si nič od krku dole... Toto je bohužiaľ príbeh Kanka, ktorého poznám cca od začiatku datovania môjho motorkárčenia. Nejako roku páňe 2009 tu z Motoride-u a ciest okolo Trnavy. Sporadicky sme si písali a stretávali sa, až sa odmlčal. To dnes ľudia robia bežne, nebral som to nejako tragicky. Až som mu raz z prče po roku a voľačo napísal či žije: "Čo sa smrad jeden neví ozvat či jako"... Potom prišli písmená, ktoré ma budú strašiť až po môj súdny deň: "Ahoj, ja som jeho dcéra, píšem ti za neho. Tato leží na posteli a nevie hýbať rukami ani nohami. Diktuje mi, čo mám písať."
A mne sa na minútu zastavil svet, než som začal zase vnímať okolie, že sedím doma na gauči a voľačo ide v televízore.
V "lepších" prípadoch je tento stav kvôli opuchu len dočasný. Lenže toto nebol ten lepší prípad. A Kanko, aj po 3 či koľko rokoch, stále leží na lehátku a je plne odkázaný na pomoc druhých. Nechcem z toho robiť drámy jak u Vila Rozborila a tlačiť vám na city. Ale pár euro nezabilo ani mňa a hádam sa aj medzi vami nájdu nejakí, ktorí mu pomôžu na rehabilitácie, ktoré mu tuto nikto nepreplatí. Aby aspoň trocha rozhýbal ruky a prstami vedel ovládať elektrický vozík, či tie špeciálne myši k počítačom...
Viac info tu, nech to isté nečítate 2x: Donio.sk
Video: Pomoc ochrnutému Rasťovi
Foto: donio.sk
Pridané: 10.04.2024 Autor: ChesterTT Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Nová hobbydielňa aj pre motorkárov v Petržalke
- Čester TéTé, Tučná Berta (MT-01) a Trip po Slovensku (2747 kilometrov)
- Predstavujeme: Prilba HX 412 od Švajčiarskeho výrobcu IXS
- „Moto guci Kalifornikejšn“ tisícštyristo na domácej hrude
- Čestrova Tlstá Berta - Yamaha MT01

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!