Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1849 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17154)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11677)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Príbeh zase pokračuje

 Zdieľať

Pridané: 03.11.2024 Autor: Abbath
Čitatelia: 801 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ahojte všetci, tak môj príbeh zase pokračuje, po rokoch som sa k tomu znova vrátil, lebo medzitým sa riešili autá a ďalšie motorky, veľa motoriek. Japonce, Taliani, je to vlastne jedno, časom som zistil, že japonce sú vcelku spoľahlivé a kvalitne vyrobené stroje, avšak po 20 - 30 rokoch, ked sa niečo zničí, pokazí, opotrebuje, tak náhradný diel je vždy raketa alebo sa to vlastne ani nedá kúpiť, ba čo viac, i keď existuje aftermarket, nedá sa nato spoľahnúť, typickým príkladom sú regulátory, vinutia zapaľovania a podobne.

Udialo sa to, že 350 je proste naspäť doma, ba čo viac, pribudla aj menšia sestra ČZ 476. Trošku k tým spomínaným dielom, vždy je lepšie použiť originál v normálnom neopotrebovanom použiteľnom funkčnom stave ako repliku, ktorá sa častokrát ani nedá namontovať, či má nevhodné tolerancie.

Posledné 2 - 3 sezóny sledujem problémy s mazaním, čas od času sa mi to pridre, hlavne keď je veľmi veľké teplo a je úplne jedno aký tam je olej a aký mazací pomer, po rozborke je piest vždy "opálený" po celom obvode, to podľa mňa znamená, že tam bola tak veľká teplota a už horel olejový film prakticky, lenže čo s tým, keď sú tolerancie v poriadku a aj to bolo riadne zabehnuté? Občas to dostáva kartáč, to je pravda, ale otáčky sa striedajú. Čo som vysledoval, vždy je problém dlhý tiahly kopec a dvaja ľudia na palube s batožinou plus teda tá okolitá teplota. Zas tie motory nie sú z masla a mali by niečo vydržať, alebo už vydržali?

Celkom ma to trápi, lebo za normálnych podmienok je to absolútne spoľahlivé, hlavne keď to má čo zapáliť a čím zapáliť. A pri ČZ mi tentokrát vyšiel experiment so zapaľovaním z čínskeho skútra - prakticky totožné ako vape, s tým rozdielom, že tam nie je kužeľový medzikus a funguje to nádherne, cena oproti kupovanej súprave tretinová, čo viac si priať. Aj keď sa priznám, vlastným pričinenímm mi raz odišlo vinutie, čo som zistil kdesi pri Nitre, vtedy som mal ešte zapojenie DC CDI postupne ako to začínalo vynechávať som vynechával aj ja spotrebiče na palubnej sieti motocykla. Domov som prišiel samozrejme úplne bez svetiel a po meraní batérie sa na mňa usmialo krásnych 4,5 volta.

A to zapaľovanie nato všetko ešte dokázalo dávať iskru akú takú a teda dokázalo odviesť svoju robotu. Nato som prešiel na AC CDI system ale časom sa vrátim možno opäť k DC mám nato dobré dôvody. Veru je teda pravda, že na bežné jazdenie mi to začína byť ľúto drať, keď viem, že už teraz poriadne diely nie sú a už nebudú.

Príbeh zase pokračuje
Príbeh zase pokračuje

Príbeh zase pokračuje
Príbeh zase pokračuje

Povedal by som, že na tej ČZ sa mi páči jazdenie asi viacej je to veľmi obratné šikovné približovadlo aj dlhšie výlety zvláda v pohode akurát treba byť dost trpezlivý počúvať motor a nikam sa neponáhľať, je to predsa polovica z 350 ale zároveň aj ľahšia a obratnejšia mašina. Raz za čas sa po diskusiách objavia témy typu vibrácie, tak toto som zasa vyriešil po svojom a z dostupných zdrojov a teda, zvážil som socialistický piest ak sa dobre pamätám mal tusim 190 gramov aj nejake drobné. No a almeťacky nový necelých 240g. Čiže keď lieta niekde 50 g navyše pri dajme tomu 5000 otáčkach asi sa to niekde prejaví. A prejavilo sa to tak, že v pôvodnom znení motorka po pridaní plynu cestovala dozadu na stojane, čo sa mi ted vôbec nepáčilo a už menej sa mi nepáčila samotná prvá jazda. Znovu motor putoval na stôl, zháňanie dokumentov, študovanie čo a jak.

Príbeh zase pokračuje
Príbeh zase pokračuje

Aby som to skrátil, nie je nutné odľahčovať piest mikrobrúskou, stačí prevŕtať piestny čap 12stkou vrtákom na kalené materiály, hlavne treba pomaly a mazať chladiť. Ako daľšie opatrenie proti neželaným vibráciám som do riadidiel urobil zátky zhruba po otvory skrutiek na ovládače svetiel a smeroviek, a celé som to zalial olovom. Hovorí sa že olovo má veľkú hustotu a ešte väčšiu má urán, avšak ten sa horšie zháňa tak som dal olovo. Čuduj sa svete, pomohlo to, ale ten rozdiel nie je taký veľký ako keď sadneš z DR 600 na GSXR 600, no rozdiel tam je.

Príbeh zase pokračuje
Príbeh zase pokračuje

Začinam mať problémy s prevodovkou na ČZ, zhruba po 3500 km vyskakuje dvojka pri plynom plyne, motor pôjde zasa na stôl a vymení sa príslušné súkolesie aj tesnenia sú už nachystané sú, len chuť to urobiť popri bežnom živote, tej je málo.

V pláne mám 350 nalakovať (áno, zase) pretože keď som to pred rokmi robil, vôbec som nevedel ze existujú epoxidové, akrylové a podobné farby a tak sa to robilo v tom čase s tými materiálmi a vedomosťami čo som mal k dispozícii.

Príbeh zase pokračuje
Príbeh zase pokračuje

Život ide ďalej, držte sa

Pridané: 03.11.2024 Autor: Abbath Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria