Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1711 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28442
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16947)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11495)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Čo sa dialo ďalej alebo ako ma "omrzela" triapola

 Zdieľať

Pridané: 04.08.2019 Autor: Abbath
Čitatelia: 6307 [Vaše stroje - Moja motorka]

Pekne zdravím motorkári. Po veeeľmi dlhej dobe som sa konečne dokopal k napísaniu ďaľšieho článku ktorý som plánoval už dlho urobiť .

Takže úvodom ,na prvú sa nikdy nezabúda, všakže ? :D prišla druhá , 640 ročník "99 krásna kapotovaná, bezkontakt zapaľovanie v sérii, naviac oilmaster a ladené výfuky. To bolo teda niečo. Až nato teda že oproti tej 634 nič moc nešla, skrátka žiadny markantný rozdiel. Po čase sa predala a život išiel ďalej.

Jawa Blue Style 640
Jawa Blue Style 640

Prišla Kawasaki KLR 600, konečne poriadna mašina toto už bola pani motorka. Na nej som pozažíval najkrajšie zážitky cestou na EURO BIKE FEST..v tom čase ešte s Dianou :) Kúpená už bola s batériou MOTOBATT (inak odporúčam prakticky som o baterke ani nevedel nikdy som ju nenabíjal ani nič) vždy štartovala okamžite so sytičom po cca 10s sytič vypnutý a kľudne som mohol ísť. Predošlým majiteľom (Martin zdravím Ťa si fajn chlap) osadený výfuk Leo Vince čo bolo poznať aj na zvuku ale hlavne na výkone a krútiaci moment subjektívne posunutý v nižších otáčkach čo mi nenormálne vyhovovalo - s osadeným DB-killerom to nebolo ono. S ňou som pobehal asi dve sezóny čo sa týka spoľahlivosti nič som neriešil vždy išla bez najmenšieho problému ako sa vraví len olej a benzín... no len ten olej bol trochu problém. Nabehaných dákych 70 000, posledný výbrus takže už by bolo vtedy riešiť aj novú vložku s piestnou sadou a to bolo mimo mojich finančných možností, čiže šla do sveta. Kupec bol celkom solídny prišiel položil peniaze na stôl odviezol sa povedal že berie, spísala sa kúpna zmluva naložil a šli sme ju odhlásiť na dopravný inšpektorát. Ako sa neskôr ukázalo, ja som ju kúpil za 1500 (mala papiere a hrozne som ju chcel) vymenil na nej reťazovú sadu kompletne, olejový filter a olej 2x (potom sa už len dolievalo lebo ku koncu si bežne brala 1liter oleja na 100km) nové brzdové platničky zrepasovaná brzdová pumpa a nejaké ďalšie drobnosti, predala sa za 1100 kvôli tomu žraniu oleja reku keď chce nech si to dá spraviť a o týždeň nato podnikavec ju dal na bazoš za 1700 akurát že prezul na štuple. Nuž čo sa dá robiť aj taký sú medzi nami.

Kawasaki KLR600 - Jedna z tých najkrajších spomienok
Kawasaki KLR600 - Jedna z tých najkrajších spomienok

Kawasaki KLR600 - Tatino ma fotil v deň keď sa doviezla :)
Kawasaki KLR600 - Tatino ma fotil v deň keď sa doviezla :)

Ďalej som mal ČZ Roland ale nejak ma to moc nenadchlo, v podstate to isté čo 634 akurát slabšie ale už mala kotúč a bezkontakt s tou som sa bavil cez zimu aby som od nudy neumrel :D

Toho roku som raz v nedeľu pozeral bazoš a rozmýšľal som na čom sa budem voziť cez leto lebo ja bez motorky dlho nevydržím (a boli obdobia kedy som celkom nič nemal).

Narazil som na krásnu GPZ 900 za dobrú cenu, nedodrbanú kutilmi, akurát že mala už dosť "najeto" a kupovala sa ako nepojazdná stála asi 5 rokov podľa bývalého majiteľa.
No viac mi nebolo treba, chytro volám kamošovi či má čas a že nech zapne za Alhambru vozík že ideme pre motorku :D

Po bližšej obhliadke sa zistilo že tá motorka naozaj dlho stála lebo mala hrdzavé kotúče, zatuhnuté brzdové strmene a podobné veci. Tak sa kúpila nová baterka, vzduchový filter, repasovali sa karburátory a ako sa neskôr ukázalo problém bol ešte vo voľnobežke štartéra, čiže nakoniec išiel aj tak motor off, dole olejová vaňa celý sa rozpolil (pri GPZ našťastie netreba rozoberať aj vrch, ale aj tak veľa práce... po robote mi to trvalo asi 2 týždne, ale čo je hlavné podarilo sa a motorka po precíznom nastavení karburátorov krásne drží voľnobeh aj štartuje okamžite. Čo je veľmi prekvapivé (a v dobrom, si myslím) že olej vôbec nepapá na tie km (92 tisic) ja som na nej urobil asi 3 tisíc zatiaľ. Akurát toho benzínu by mohla trochu menej, bežná spotreba je 8 litrov a viac. Asi sa s tým treba zmieriť :D

Deň kedy sa doviezla GPZ 900 :D
Deň kedy sa doviezla GPZ 900 :D

Medzitým prichádzali a odchádzali všelijaké motorky, ale aj autá lenže to sem nepatrí :D ) niečo sa robilo pre kamošov tiež susedovi sa robila babetta a čínska štvorkolka.

Damiánova KZ 750, tam sa robili karburátory a lakovanie
Damiánova KZ 750, tam sa robili karburátory a lakovanie

No a čo sa stalo so 634 ? po 4 rokoch som sa rozhodol nakoniec že ju predám. Asi rok ma otravoval o ňu jeden mladík, tak sme sa dohodli motorka sa predala (totálna finančná samovražda to bola ale ja som bol chuj :D ) niekam do PB a tam je asi aj podnes deň ako som mu ju tam doviezol lebo dodnes nemá na ňu ani vodičské oprávnenie.

Do budúcna by som chcel zase raz KLR 600 tá mi učarovala asi najviac so všetkých na ktorých som sa kedy len viezol, akurát teda že na nej sa zas moc nedá cestovať - jednobuch robí nepríjemé vibrácie. Ako teda dá sa len ísť niekam 300 km s tým že tam cestujem celý deň to asi nie je pre mňa. Skôr asi stará Africa Twin alebo XTZ 750 ale to je už zas ťažké že? Tak neviem, asi budem proste musieť mať minimálne 2 moto :D

Pridané: 04.08.2019 Autor: Abbath Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria