Anketa:
Oprava prednej vidlice Jawa typ 634 – zase tá „triapúla“
ZdieľaťPridané: 25.01.2016 Autor: Abbath
Čitatelia: 11929 [Vaše stroje - Moja úprava]
Vzhľadom na ročnú dobu a konečne dostatok voľného času sa púšťam – po poslednej jazde už nutnej rozborky predku, jednoducho zase začala vidla tiecť. Naviac som si všimol že zrovna cez tie nové matky s guferami ktoré som tam dával na jar och ako som si ja zanadával :D Rozhodol som sa problém s tečúcou vidlicou a s horším chodom vyriešiť už natrvalo.
Po kompletnom rozobraní som strčil trubky do sústruhu , prebehol ich hrubším šmirgľom kvôli zahladeniu škrabancov (škoda že nie sú tvrdochrómované ako na novších typoch) a následne preleštil 1000 – kou šmirgľom , finálne ešte filcovým kotúčom a leštiacou pastou. Myslím že výsledok je viac než uspokojivý a funkcii to len a len pomôže.
Samotné klzáky som kúpil nové, z Čiech. Na starých sa mi už lúpal chróm a celkovo boli nič moc hlavne boli už vydraté zvnútra takže ani výmena puzdier na trubkách by nepomohla. Puzdrá sa takisto vytočia nové, treba dodržať čo najväčšiu presnosť a hlavne čo najmenšiu drsnosť, použiť ostrý nôž a funkčné plochy dokonale zaleštiť. Materiál puzdier je bronz ale nič by som nepokazil ani hliníkom či mosadzou, fabricky sa používaly aj tieto materiály.
Gufero ktoré má tesniť axiálny pohyb klzáku je problém kúpiť , má totiž atypický vonkajší priemer 39 a keď už sa aj nájde tak je zase bez prachovky. Vyskúšal som maticu zväčiť na sústruhu na priemer 40 a osadiť už štandardným guferom 40x32x7 toto riešenie sa podarilo. Namiesto plstenej prachovky pod krytku som použil gumennú, pred montážou to treba namazať aby sa brity nestrhli.
Celú sústavu som doplnil o podložky na ktoré prídu posadiť pružiny takže odteraz budú mať kamienky a prach podstatne ťažšiu cestu dostať sa dovnútra , čo aj bolo cieľom. Samozrejmosťou sú nové gumové manžety , tzv. „harmoniky“. Pre hladký chod som potom ešte vyrobil podložku na osku kolesa aby sa trubky nepriečili.
Ako olejovú náplň som použil cca 160 ml hydraulického a prevodového oleja v pomere 3:2.
Po skúšobnom zložení chodí ľahúčko ako na japoncovi, vôbec nezadrháva a nemá vôľu. Zlepšeniu jazdných vlastností ešte výrazne pomôže tlmič riadenia, takže teraz ak prejdem po nerovnosti, riaditká sa mi nerozkmitajú do strán. V pláne sú ešte nové pneu ktorých je však obmedzený výber pre tento typ motocykla. Mašina dostala nové rajdy, páčky a veľa nových drobných dielov no to až v ďalšom článku.
Ak by mal niekto záujem, výkres podložiek môžem poskytnúť.
Pridané: 25.01.2016 Autor: Abbath Zdieľať
Súvisiace články:
- Aprilia Tuono - repas zadného tlmiča alebo starostlivosť o zlaté nožičky - matox
- Ladenie podvozku na ťažkom endure - FARYN MOTO - haro007
Ďalšie články tohto autora:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!