Anketa:
Jawa 350/634/7 - moja prvá triapola
ZdieľaťPridané: 22.04.2014 Autor: Abbath
Čitatelia: 19772 [Vaše stroje - Moja motorka]
Po niekoľkých pionieroch , babettách a stosedempäťkách som začal uvažovať nad nejakou slušnou motorkou, s ktorou by som sa mohol vybrať aj na cesty bez obáv že ma niekde zastavia a ktorá bez problémov odvezie dvoch ľudí.
Najprv som sa obzeral po 250/455 - pomerne výkonný motor v ľahkom ráme no tých je ako šafránu a s dokladmi ešte menej. Takisto aj 353 či 559 a keď už nejaké v inzercii sú tak za vraky pýtajú ľudia nehorázne pálky nuž čo každý si myslí že má hodnotného "veterána".
Začal som preto hľadať obstojnú Jawu 350 konkrétne typ 634 pretože sa mi páči dizajn - chromové blatníky a na rozdiel od starších Jáw je na tejto rám dvojitý a pomerne pevný.
V inzercii ich bolo niekoľko tak sme chodili obzerať, nakoniec som sa rozhodol a vybral . Stav nebol ohromujúci, skrátené výfuky aj s vložkami , vyhnutý podsedlový rám dohora ale cena vcelku dobrá - mala doklady a to bolo pre mňa podstatné navyše prichádzala zima tak aspoň sa budem mať s čím hrať.
![]() |
Takto vyzerala bezprostredne po kúpe , štartoval som ju na nabíjačke pretože baterka bola po smrti |
![]() |
Ešte v ten deň ako som ju prepísal na seba zostala z nej už len kostra :) Vôľa v zadnej kyvke bola nadmerná to znamenalo rozobrať , vyrobiť nový čap , nové brúsené puzdrá ( dal som bronzové uvidím koľko tam vydržia) a zlisovať naspäť. Potom nasledovalo pieskovanie , nový lak a nákup nových dielov. Tu sa pozastavím pri zapaľovaní -staré som ihneď vymontoval a predal , nedobíjalo aj keď bol nový regler a navyše vyžaduje pomerne častú údržbu , stačí ak čap kľukovky trochu hádže a už je to v kýbli veď to poznáte...Nahradil som ho sadou vape SZ 13 a mám pokoj.
![]() |
Nádrž a niektoré diely v základnej farbe - použil som dvojzložkovú tak ako aj vrchnú |
S motorom nebolo treba robiť nič len som ho preventívne rozpolil , skontroloval prevodovku a pretesnil. Pri skladaní mi pomohol mrazák a trúba na pečenie, mama bola rada :)
![]() |
Motor , pripravený na montáž valcov ktoré ešte boli v procese pieskovania |
Uloženie prednej vidlice som prerobil na kužeľové ložiská iba ich bolo treba prebrúsiť na fí 26 keďže ložiská sa vyrábajú len s dierou 25 a vyrobiť na sústruhu nové misky čo bola brnkačka.
![]() |
Pomaly začína skladanie |
![]() |
S elektrikou mi pomáhal kamarát , napriek tomu nám to trvalo takmer dva týždne :D |
K zlým jazdným vlastnostiam prispievala aj široká 4,00 zadná guma ( ale zato dobre vyzerala :) , tú som kúpil novú 3,25 podľa TP. Teraz už drží na ceste ako pribitá , nie je problém klopiť až na stupačky, ale to nerobím. Jawa 350 je pre pohodovú jazdu do 80 km/h , potom už začína byť "nervózna".
![]() |
Dobový doplnok v podobe šachovnice :) |
Údržba spočíva v podstate len v napínaní reťaze a utieraní mláčky pod motorkou od oleja :) , netesní spoj medzi výfukovými kolenami a tlmičmi napriek tesneniam.
S motorkou som zatiaľ od jari najazdil cca 700 km , spotreba sa pohybuje okolo 6 litrov čo je ešte prijateľné, prisudzujem to ojazdeným valcom.
Hodila by sa väčšia hlavná tryska , motor má vo vyšších otáčkach tendenciu sa dusiť. Výkonovo mi zatiaľ postačuje , no ďaľšiu motorku by som chcel už asi štvortaktnú.
![]() |
Pridané: 22.04.2014 Autor: Abbath Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Jawa 350 typ 634 1982:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Jawa |
Model: | 350 typ 634 |
Rok: | 1982 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (2T) |
Objem: | 343 ccm |
Max. výkon: | 24.35 k (17.90 kW) / 5250 ot. |
Kompresný pomer: | 9.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58.0 x 65.0 mm |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | bubnová |
Pneu vpredu: | 3.25-18 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 3.50-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 175 kg |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 125 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Jawa 350 typ 634' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Jawa 350 typ 634' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Jawa 350 typ 634 1982' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Jawa 350 typ 634' na www.google.com
Súvisiace články:
- Jawa 350/634 a Suzuki GSX 1100 EZ - maco
- Ako prví na Slovensku sme vyskúšali reinkarnovanú „triapulu“ - Jawu 350 OHC 2017 - Herghott
- Jawa 350 Special - dobre vyzerajúci retro športovec - Awia
Ďalšie články tohto autora:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!