Anketa:
V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
ZdieľaťPridané: Včera Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 576 [Šport - Enduro]
Európský šampionát Enduro 2025 odštartuje uvodným podujatím už tento víkend 29.-30.3.2025 v portugalskom Santiago do Cacém. Na štarte nebude chýbať ani početná výprava SMF.
Obdobne ako v predchádzajúcich rokoch sa i tohtoročné ME enduro skladajú zo štyroch podujatí. Seriál začína už tento víkend v Portugalsku, ktoré bude hostiť dve po sebe idúce podujatia. Prvé v Santiagu do Cacém a druhé hneď o týždeň (05.-06.4.2025) vo Fave. Tu pôjdu majstrovstvá Európy spolu s úvodným podujatím svetového šampionátu FIM EnduroGP. Tretie podujatie sa uskutoční v susednom Maďarsko 19.-20.7.2025 a finále sezóny sa uskutoční v Taliansku 11.-12.10.2025.
Do Portugalska odcestovala výprava 8-ich jazdcov SMF, ktorí budú bojovať o prvé body v ME. Medzi ženami nás bude reprezentovať Barbora Barborová #815 a v najmladšej triede Youth sa predstaví trojica Tomáš Merašický #87, Adam Kollár #90 a Oliver Janúch #95. V kategórii Junior J2 sa na štart postaví Lukáš Trško #245, v triede E1 je to dvojica Thomas Hostinský #310 a Jakub Vida #398 a v kategórii E3 Patrik Ficel #577.
Pevne veríme, že našim jazdcom vyjde úvodný štart na šampionáte podľa očakávania a že sa im budú vyhýbať zranenie, aby mohli o cenné body do ME bojovať v Portugalsku aj o týždeň. Držíme im palce.
Bližšie informácie o podujatí – web stránka organizátora
Zdroj: SMF
Pridané: Včera Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- V Taliansku štartuje seriál ME ENDURO 2021 aj s našimi jazdcami - Redakcia
- Cez víkend štartuje seriál ME enduro 2024 v Taliansku - Redakcia
- MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!