Anketa:
Z Duchonky na vrch Panska Javorina, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Pre neturistov prechádzka okolo Duchonky (pamätník, v lete kúpanie, drevorubačský park pre decka aj dospelé decka- hojdačky a rôzne zaujímavosti z dreva).
Pre turistov výlet na Panskú Javorinu druhý najvyšší vrch v pohorí Považský Inovec. Na vrchol sa dá dostať z Duchonky tromi turistickými značkami po každej z nich to trvá približne 3h30 minút. Dá sa spraviť okruh jednou značkou hore inou nazad. Ja som šiel hore po žltej cez dedinu Podhradie nad ktorou sa nachádza Topoľčiansky hrad ktorý ma otvorene pre verejnosť od júna do októbra takže som sa dnu nedostal.
Je to nekonečna cesta hlavne keď vás ťaží ešte prilba ktorú som nemal kam odloziť. Na vrchole som ešte našiel zvyšky snehu a krásnu vyhliadku a jedného pána ktorý mi spravil foto na pamiatku. Z vyhliadky krásny výhĺad do okolia (Piešťany, Nové mesto nad Váhom, Topoľčany, Klak, Veľká Javorina,Topoľčiansky hrad atď). Na cestu späť som zvolil zelenú turistickú značku ktorú neodporúčam(pre peších) lebo je vedená veľmi dlho po asfaltke. Cestou nazad som špekuloval ze to je veľmi pekný terén aj pre offroad jazdcov a nebyť zákazu v podstate nie je problém sa dostať až na vrchol.
Fotogaléria:
27.03.2012 - mirohalo

27.03.2012 - mirohalo

27.03.2012 - mirohalo

27.03.2012 - mirohalo

27.03.2012 - mirohalo

27.03.2012 - mirohalo

27.03.2012 - mirohalo

27.03.2012 - mirohalo

27.03.2012 - mirohalo

27.03.2012 - mirohalo

27.03.2012 - mirohalo

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Nitriansky kraj |
Typ: | Vyhliadka |
Pridal: | mirohalo 27.03.2012 (13:28) |
Poloha: | N 48.669 E 18.095 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 20788 |
Nadmorská výška: | 943.0 m n.m. |
Povrch: | pešo |
Prístup:
Ja som šiel z Bratislavy a na cestu tam som zvolil smer Piešťany exitom Piešťany dole z diaľnice na cestu 499 smer Topoľčany. Nádherný úsek na zajazdenie si aj s krásnymi výhľadmi smerom na Piešťany a Váh. Len pozor lebo tam bolo nejako priveľa krížov dokonca pri jednom bola aj prilba. Z tejto cesty treba odbočiť na Jacovce odkiaľ už je Duchonka značená. Naspäť som šiel z Topoľčian smerom na Nitru ale túto trasu neodporúčam lebo si ani nepamätám dlhší úsek kedy by som šiel mimo obec a trpnúť kde vás namerajú nie je moc príjemné.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | DUCHONKA CAMPING, Slovensko | Kemping | 0.1 km JZ |
2. | Duchonka, Slovensko | Jazero | 0.6 km J |
3. | Topoľčiansky hrad, Slovensko | Hrad | 3.6 km Z |
4. | Viridis Kulháň (Zlatníky), Slovensko | Piknik | 4.0 km S |
5. | Bar Dobré Časy, Malé Hoste - ZRUŠENÝ, Slovensko | Bar | 4.5 km SV |
6. | Tesárska priehrada, Slovensko | Miesto pre stan / bivak | 6.8 km J |
7. | CC trať Nová Lehota, Slovensko | Motokrosová trať | 8.0 km Z |
8. | Horná Dolná, Slovensko | Dedina | 8.5 km Z |
9. | Ranč pod Babicou, Bojná, Slovensko | Piknik | 8.8 km J |
10. | Hotel Inovec, Nová Lehota - Bezovec, Slovensko | Hotel | 9.4 km Z |
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!