Anketa:
Motokrosová trať Hraň - Sirník, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Motokrosová trať Hraň - Sirník
Trať patrí pod OZ MX Team ESTRI HraňPodklad je hlina + štrk, dobrý prístup, pekné prostredie.
Poloha: N 48.518 E 21.788
Všetky potrebne informácie pre jazdcov aj divákov nájdete na webe
--- www.estri.sk ---
a tiež na FB stránke https://www.facebook.com/MxTeamEstriHran
Príjazdové cesty, informácie o pripravovanom preteku (6. August 2017), harmonogram a dalsie info nájdeš na našom webe
Články:
- V+S Welding Cup 2015 - Sezóna 2015 odštartovala pod Chočom v Liskovej
- V+S Welding Cup pokračuje 10.5.2015 na Zemplíne - HRAŇ-SIRNÍK
- V+S Welding cup 2015 na Zemplíne pod taktovkou Vörösa a Popovicza
- V+S Welding Cup v Spišských Vlachoch so Števom Svitkom a ďalšími 160 jazdcami
- Na Zemplínskom V+S Welding Cupe v Hrani-Sírniku zabodoval Marko Pál
Fotogaléria:
10.06.2016 - Róbert „Rouby“ Roľa

10.06.2016 - Róbert „Rouby“ Roľa

10.06.2016 - Róbert „Rouby“ Roľa

10.06.2016 - Róbert „Rouby“ Roľa

10.06.2016 - Róbert „Rouby“ Roľa

10.06.2016 - Róbert „Rouby“ Roľa

31.07.2012 - motoman95

31.07.2012 - motoman95

31.07.2012 - motoman95

20.07.2012 - motoman95

11.07.2012 - motoman95

11.07.2012 - motoman95

11.07.2012 - motoman95

31.05.2012 - motoman95

31.05.2012 - motoman95

31.05.2012 - motoman95

31.05.2012 - motoman95

31.05.2012 - motoman95

31.05.2012 - motoman95

31.05.2012 - motoman95

31.05.2012 - motoman95

31.05.2012 - motoman95

31.05.2012 - motoman95

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Košický Kraj |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | motoman95 31.05.2012 (14:13) |
Poloha: | N 48.518 E 21.788 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 19110 |
Nadmorská výška: | 400.0 m n.m. |
Povrch: | šotolina |
Dĺžka trasy: | 1620.0 km |
Prevýšenie trasy: | 40 m |
Prístup:
Ak idete smerom od Novosadu na Oborín tak kúsok pred križovatkou(Novosad-Sirník-Oborín-Hrehov) je rad topoľov pri ktorých je cesta(po vašej ľavici) ktorá vedie priamo k trati.
...prípadne zavolajte a dohodneme sa
Adresa, Kontakt:
Pokiaľ plánujete prísť na tréning, je nutné ohlásiť sa na tel. čísle: 0918 539 100 !
Momentálne je do preteku - 6. augusta zakázené trénovať, kvôli terénnym úpravam ktoré na trati prebiehajú.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Kameňolom Brehov, Slovensko | Baňa | 3.3 km JV |
2. | Kaplnka Kašov, Slovensko | Kostol | 5.2 km JZ |
3. | Kaplnka a prameň Cejkov, Slovensko | Kostol | 7.4 km JZ |
4. | Oborín - Náučný chodník, Vodná zážitková cesta, Slovensko | Prírodný úkaz | 8.1 km V |
5. | Vdovjak , Tokajské víno, Veľká Tŕňa, Slovensko | Penzión | 9.8 km JZ |
6. | Pivnice Tokaj, Slovensko | Zaujímavosť | 10.1 km JZ |
7. | Koliba Luhyna, Slovensko | Reštaurácia | 10.7 km Z |
8. | Vyhliadková veža Tokaj, Malá Tŕňa, Slovensko | Vyhliadka | 11.0 km JZ |
9. | THE C CAFÉ, Trebišov, Slovensko | Občerstvenie | 14.0 km S |
10. | Prístav, Streda nad Bodrogom, Slovensko | Zaujímavosť | 14.0 km J |

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!