Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1022 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29726
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12148)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia (4)

Pivnice Tokaj, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Tokaj, Slovensko. V Okolí obce Malá Tŕňa

Tokajská vinohradnícka a vinárska oblasť je jednou z piatich oblastí na svete, v ktorých možno dopestovať hrozno na výrobu prírodne sladkých vín. Prvopočiatky pestovania viniča v tejto oblasti spadajú do obdobia nadvlády Rimanov. Je všeobecne známe, že Rimania mali k hroznu a obzvlášť k vínu mimoriadne pozitívny vzťah. Po úpadku Rímskej ríše pokračovali v pestovaní viniča starí Slovania. Z tohto obdobia sa odvíja aj pomenovanie celej oblasti. Podľa historických prameňov je odvodené od staroslovanského slova stokaj, čo v preklade znamená sútok dvoch riek – Bodrogu a Tisy.

Základom výroby tokajských vín sú 4 odrody hrozna: furmint, lipovina, muškát žltý a zeta. Práve tieto sú vhodné na tvorbu cibéb, čo sú zhrozienkovatené bobule hrozna napadnuté ušľachtilou plesňou Botrytis cinerea. Táto pleseň naruší šupku bobule a spôsobí odpar vody. Tým sa koncentrujú cukry a buketné látky v hrozienku. Základnou podmienkou tvorby cibéb je dlhá slnečná jeseň s rannými hmlami, typická práve pre Tokaj.

Vinohradnícka oblasť Tokaj na Slovensku je v súčasnosti pevne stanovená v katastrálnych územiach obcí Bara, Čerhov, Černochov, Malá Tŕňa, Slovenské Nové Mesto, Veľká Tŕňa, Viničky.

Súradnice vás zavedú priamo do obce Veľká Tŕňa do pivnice firmy Ostrožovič.

Pozri tiež: Vinárske mestečko Tokaj


Pivnice Tokaj, Ostrožovič Veľká Tŕňa, Slovensko
Pivnice Tokaj, Ostrožovič Veľká Tŕňa, Slovensko. <br  />
Vchod do pivnice je rovno pod presklenou podlahou predajne.
Pivnice Tokaj, Predajňa Ostrožovič Veľká Tŕňa, Slovensko
Pivnice Tokaj, Malá Tŕňa, Slovensko

Články:

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Zaujímavosť
Pridal:Awia 20.11.2006 (19:17)
Poloha:N 48.466 E 21.676
Približná poloha:nie
Čitatelia:19408
Nadmorská výška:173.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vdovjak , Tokajské víno, Veľká Tŕňa, SlovenskoPenzión0.3 km SV
2.Vyhliadková veža Tokaj, Malá Tŕňa, SlovenskoVyhliadka2.8 km JV
3.Koliba Luhyna, SlovenskoReštaurácia3.4 km SZ
4.Kaplnka a prameň Cejkov, SlovenskoKostol5.1 km V
5.Kaplnka Kašov, SlovenskoKostol5.3 km V
6.Kaštieľ Františka Rákocziho, Borša, SlovenskoHrad8.8 km J
7.Prístav, Streda nad Bodrogom, SlovenskoZaujímavosť9.6 km JV
8.Najnižšie položené miesto Slovenska, SlovenskoZaujímavosť9.6 km J
9.Motokrosová trať Hraň - Sirník, SlovenskoMotokrosová trať10.1 km SV
10.Vyhliadka nad obcou Vágáshuta (Vágašská Huta), MaďarskoVyhliadka10.3 km JZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »