ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

Trasa: Ilava - Bojnice, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

V Ilave začína nádherná cesta ktorou som sa mal náhodou dnes to šťastie peviezť.

Z Ilavy na kruhovom objazde smer Valaská Belá-Nitrianske Rudno-Bojnice. Hneď za Ilavou začína úžasná cesta plná zákrut , spočiatku je tam starý trochu poničený asfalt , a hlavne krajnice sú rozbité ale po cca 3km je úplne nový povrch. Pozor, cesta je ešte v jednom mieste opravovaná, a premávka je iba v jednom pruhu na striedačku semaforom riadená, ale to je len asi 300m úsek, inak je to nekonečný zážitok z jazdy lesom a lúkou v serpentínach prerušené iba dva krát obývanou oblasťou.

Najprv Valaská Belá, za obcou treba pokračovať doprava na Nitrianske Rudno. Privedie vás k priehrade , musíte prejsť po priehradnom múre smer Bojnice, za priehradou vás čaká ešte 12km neskutočných zákrut a výhľadov. Cesta končí v Bojniciach, ďalej už je na vás či si spravíte pauzu a výlet do zámku, zoo alebo na kúpalisko. Celkovo je to asi 51km fantastickej jazdy.

Vrelo odporúčam.


View Larger Map

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Trenčiansky Kraj
Typ:Trasa
Pridal:LOCKE 29.07.2012 (23:45)
Poloha:N 48.884 E 18.398
Približná poloha:nie
Čitatelia:15342
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Cesta z Valaskej Belej do Zliechova a Čičmian, SlovenskoTrasa4.3 km V
2.Ilava - Nitrianske Rudno, SlovenskoTrasa7.3 km SZ
3.Chvojnica - Čavoj, SlovenskoTrasa8.1 km V
4.Nitrianske Rudno, SlovenskoJazero11.0 km JV
5.Čičmany, SlovenskoDedina11.8 km SV
6.Hostinec pod orechom, Malé Košecké Podhradie, SlovenskoObčerstvenie11.9 km SZ
7.Hatalisko, Tužina, SlovenskoMiesto pre stan / bivak15.2 km V
8.Cesta Nitrianske Rudno-Bojnice, SlovenskoTrasa15.3 km JV
9.Reštaurácia Maryša Baračka (Trenčianske Teplice), SlovenskoReštaurácia15.5 km Z
10.Ubytovanie Kanianka, SlovenskoPrivát15.7 km JV
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »