Anketa:
STYX, Vráble, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Moto obchod - predaj moto oblečenia, doplnkov, príslušenstva, náhradných dielov, nových aj jazdených motocyklov.
Články:
- Nástenné Kalendáre Motoride 2013 dostupné už aj vo vybraných Motoshopoch na celom Slovensku
- Predstavenie: Nolan N44 Prilba mnohých použití
- Všetkých 6 predajní Styx je plne pripravených na sezónu! Na showroomoch majú viac ako 450 strojov
- Otvorenie sezóny v Styx Vráble už túto sobotu!
Fotogaléria:
15.04.2008 - Herghott

15.04.2008 - Herghott

15.04.2008 - Herghott

15.04.2008 - Herghott

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Nitriansky kraj |
Typ: | Moto shop |
Pridal: | Harly 24.01.2013 (10:12) |
Poloha: | N 48.246 E 18.303 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 9491 |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Turecký most pri pútnickom mieste Studnička, Nová Ves nad Žitavou, Slovensko | Pamiatka | 5.0 km S |
2. | Rozhľadňa Žitavský luh, Slovensko | Zaujímavosť | 8.1 km J |
3. | Vozokánsky lev, Veľké Vozokany, Slovensko | Pamiatka | 11.2 km SV |
4. | Horáreň, reštaurácia a strelnica, Slovensko | Reštaurácia | 11.7 km V |
5. | Arborétum Tesárske Mlyňany, Slovensko | Zaujímavosť | 12.0 km S |
6. | PSI HUBIK – NITRA, Slovensko | Moto shop | 15.5 km Z |
7. | Výstavisko Agrokomplex Nitra, Slovensko | Štadión | 16.3 km SZ |
8. | Podhájska - Slovenské more, Slovensko | Pláž | 16.4 km J |
9. | Penzión LISKA, Radava pri Podhájskej, Slovensko | Penzión | 16.6 km J |
10. | Kalvária Nitra, Slovensko | Kostol | 16.8 km Z |

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!