Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 39% (10094)
Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aké bolo 12. Motoride stretko alebo Motoride Tour 2013 - Izra, Slanské vrchy

Pridané: 22.08.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11713 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Po 12. rokoch organizovania stretka všemožne po Slovensku a okolitých krajinách som sa rozhodol pozvať vás do môjho rodného kraja a povodiť vás po cestičkách, kde by ste len tak nezablúdili. Stretko je za nami a ja dúfam, že sa vám páčilo.

Seriál článkov - Motoride Stretko:

mr-stretko-izra-by-Harly

Tohto roku sme sa teda stretli v Slanských vrchoch - teda ešte asi 30 km východne od Košíc. Vybral som malé horské jazero, o ktorom možno nevie ani polovica Košičanov. V rovnakom duchu sa niesol aj sobotný výjazd, ale o tom neskôr.

Jazero Izra

Prví z vás dorazili na Izru asi napoludnie. Všetko sa to ale rozbehlo až po 15. - 16. hodine. Našťastie väčšina z vás si prečítala inštrukcie a odsledovala šípky na odbočenie a na Izru ste trafili po novej asfaltovej ceste. Plocha na kempovanie sa začala zapĺňať. Prichádzali ste z blízka ale aj z ďaleka. Západniari už prichádzali väčšinou po tme a registráciu sme mali otvorenú až takmer do polnoci. Posledný nočný príchodzí bol, ak si dobre pamätám, z Trnavy. Rozdali sa nálepky, program, itineráre a brožúry Vitajte v Košiciach. Zábava vrcholila, a tak nadišiel čas zaľahnúť. V sobotu nás čakal náročný výjazd.

Sobota - vyrážame smer Kojšovská hoľa

Počas registrácie sa väčšina prihlásila práve na hlavný výjazd. Pridali sa aj motorkári z okolia, ktorí na Izre nespali. Ráno sme začali rozpravou o 9:00, kde som musel povedať isté podmienky ohľadom prejazdu Kojšovskej hole. Po viac ako mesiaci behačiek, návštevy viacerých inštitúcií, ktorých sa to dotýkalo, od štátnych lesov až po tie Gelnické a príslušné obvodné úrady som totiž vo štvrtok už reálne držal v rukách prisľúbené povolenie. To všetko aj vďaka pomoci Ďuriho - bikera, ktorý sa stretka rovnako zúčastnil.

Na výjazd vyrážame 9:40, takže len 10 minút za plánom. Zaujal som miesto na čele kolóny a za mnou sa zoradila Jannyho partia chlapov z Vyšnej Myšle, KE a okolia, ktorí pomáhali s riadením premávky a blokovaním križovatiek pre našu takmer 100-člennú a 1 km dlhú kolónu. Na jej konci sa zasa usadil Tomahawk. Prvou skúškou bol prejazd Košicami, samozrejme sme zvolili trasu čo najviac mimo centra. Všetko šlo hladko, a tak sa cestičky začali zužovať a my stúpať do kopcov. Zastavili sme až na parkovisku nad Zlatou Idkou. Krátke inštrukcie o ceste a bezpečnosti prejazdu, chodcoch a cyklistoch a už ukrajujem prvé metre po lesnej, miestami dosť rozbitej asfaltke. Krajina sa pomaly otvára začínajú prvé výhľady a ani sa nenazdáme a už sme na vrchole. Cestou hore som narátal 89 strojov.

Záverečné stúpane

Počasie nám prialo, bolo pekne, teplúčko, málo oblakov. Žiaľ, nad krajinou bol opar, a tak výhľad na Tatry sa nekonal. Kojšovka je týmto výhľadom známa a treba na to aj jasné počasie, najčastejšie je tomu tak v zime. Aj tak boli ale výhľady na všetky svetové strany pekné. Na vrchole sme si spravili spoločnú fotku, zapísali sa do vrcholovej knihy a pomaly sa vydali na cestu dole.

Vrcholová - Kojšovská hoľa

12. Motoride stretko 2013, jazero Izra, Slanské vrchy

Cesta bol dlhá a miestami dosť rozbitá, ale zvládli ju všetky stroje od malých skútrov až po veľké BMW LT bez problémov. Ďalšia zastávka bola na benzínke v Jaklovciach, niektoré stroje potrebovali doplniť benzín. Našťastie väčšina vyštartovala na výjazd podľa inštrukcií s plnou nádržou (a mali aj dosť veľkú nádrž na celý výjazd), a tak sme sa nezdržali veľmi dlho.

Príjazd na Spišský Salaš

Po asi polhodine jazdy nás čakal obed na Spišskom Salaši - rezervácia zabezpečila, že sme si mali kde sadnúť a aj to, že sme boli rýchlo obslúžení. Aj napriek pokročilému času sme sa rozhodli dokončiť výjazd podľa plánu. Menšia skupinka sa oddelila na prehliadku Spišského hradu, niektorí sa oddelili na cestu priamo do kempu alebo smerovali priamo domov. Naša kolóna vyrazila na opustený horský priesmyk Branisko. V širokom sme nasmerovali na Víťaz a čelo kolóny prevzial Janny, aby nás zaviedol k starému zastrešenému drevenému mostu v Štefánskej Hute.

Na Branisku

To sme sa už vrátili znovu do doliny Hornádu a cez Folkmár prebehli k Ružínskej priehrade. Široké cesty sme znovu vymenili za úzku asfaltku na brehu priehrady a dostali sme sa tak až pod najvyšší priehradný múr na Slovensku. Krátka prestávka, pár inštrukcií kadiaľ do mesta na nákupy a kadiaľ do kempu a už sme ukrajovali posledný úsek trasy až na Izru. Chalani perfektne blokovali križovatky, a tak naša kolóna dorazila o 17:30 - len 30 minút za plánom - do kempu. Dobrá práca.

Ružín

Sobota - Motoride mini TRIATLON

Hneď po príjazde som hodil na nohy tenisky a vybral sa verbovať potenciálnych športovcov do zábavného triatlonu. No čo vám poviem, nešli ste sa zrovna roztrhnúť. Keď som prešiel všetkých, tak sa na mojej štartovnej listine ukázalo 12 prihlásených, medzi nimi žiadna žena. Už som sa začínal obávať, že si ten pohár budem musieť nechať. Všetko sa ale vyvŕbilo nakoniec inak.

na štarte Motoride mini TRIATLON-u

Ešte pred siedmou sme vliezli do vody. Teda jedenásti vliezli a jeden skočil. Bolo tam ale dosť plytko, tak si chalan trochu rozťal čelo a doškriabal hrudník. Z malej ranky sa ale pustila krv. Rozhodol sa ale bežať. Harly nás odštartoval a pustili sme sa do plávania, v kategórii RACE štyria. Minútku po nás odštartovala aj kategória lejzy. Nebola to žiadna veľká makačka, po piatich minútach som točil prvé kolo a niekde za mnou už dobiehali do cieľa "lejzáci"... Z RACE dobehol prvý Filip... Celý triatlon zabral tak 20 minút. Rýchla sprcha a pustili sme sa do prípravy tomboly a vyhodnotenie akcie a triatlonu.

Výsledky - kategória Lejzi:

1Tomáš HajduchAwiaKošiceRedakcia motoride.skRace-M00:16:16
15David VargaRuskovRace-M00:18:33

Tombola

Tombola je niečo, s čím sme na motoride stretku začali len prednedávnom, no neľutujem tento krok. Z roka na rok nosíte zaujímavejšie a veselšie ceny.

Tohto roku do boli nejaké tie suveníry z ciest, domáce "výrobky" z malín a iného ovocia, nejaké to vínko, ale aj náradie na motorku a podobne. Zaujal aj melón. Momul sa navyše rozhodol venovať niekomu hliníkové kufre. Na tombolu sa rozdalo cca 100 lístkov a žrebovanie šlo veľmi rýchlo. Radosť mali veľkí, ale aj tí najmenší... Nevyhral síce úplne každý, ale aj tak sme si užili kopu srandy. Po tombole som už len poďakoval účastníkom za ukážkovú a zodpovednú jazdu v kolóne a za účasť a potom sa už rozbehla zaslúžená večerná zábava. Nechýbal samozrejme ani gulášik.

12. Motoride stretko 2013, jazero Izra, Slanské vrchy

Záver - kde sa uvidíme o rok?

Musím ešte na tomto mieste raz poďakovať každému, kto mi z prípravou stretka pomohol, Janny s Čimom ešte pred akciou a potom s celou ich partiou s výjazdom perfektne blokovali križovatky. Ďuri s vybavovaním povolenia, Haly nakreslil po rokoch nové logo akcie a pomohol pri organizácii triatlonu a Tinka zas počas akcie aj výjazdu fotila. Mgilan zasa pre nás natáčal a prirpaví nám aj nejaké to spomienkové video.

Dúfam, že ste sa všetci cítili dobre, že sa vám páčilo, ako miesto stretka, tak aj výjazd a program. Určite nám dajte vedieť do diskusného fóra k tomuto článku. Ak máte chuť napíšte aj krátky text - pohľad na akciu vašimi očami a rád to sem pridám.

No a kde sa uvidíme o rok? Na moju výzvu zareagovala Keďa a rada by vás pozvala pre zmenu do jej regiónu.