Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 919 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu

Na rozhraní chotárov obcí Čižatice, Chrastné a Rozhanovce v okrese Košice-okolie 15.9.2013 slávnostne otvorili stredovekú rozhľadňu Čerešenka, z ktorej sa za dobrého počasia dá vidieť aj kúsok Lomnického štítu.

Ja som vežu navštívil koncom septembra. Veža je 12m vysoká a prekvapivo je tam naozaj slušný výhľad, hlavne na Slanské vrchy (Šimonka, makovica, Dubník, Rankovske skaly a pod...) Veža má byť aj vyhliadkou na miesta kde prebehla bitka pri Rozhanovciach.

Veža dostala svoje meno podľa neďalekej osamotenej Čerešne, ktorá inak tvorí hraničný bod chotárov.

Viac: kosice.korzar.sme.sk/c/6938431/z-rozhladne-nedaleko-kosic-dovidite-na-lomnicky-stit.html

Články:

Fotogaléria:

19.04.2020 - Awia

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu

19.04.2020 - Awia

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu

19.04.2020 - Awia

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu

30.09.2013 - Awia

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu

30.09.2013 - Awia

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu

30.09.2013 - Awia

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu

30.09.2013 - Awia

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu

30.09.2013 - Awia

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu

30.09.2013 - Awia

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu

30.09.2013 - Awia

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu

30.09.2013 - Awia

Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Vyhliadka
Pridal:Awia 02.10.2013 (08:03)
Poloha:N 48.790 E 21.374
Približná poloha:nie
Čitatelia:22529
Nadmorská výška:305.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Vežu je vidieť z asfaltovej cesty z Chrastného do Čižatíc. (cesta inak dosť rozbitá a úzka) Zaparkovať sa dá vedľa asfaltovej cesty na kraji poľa a k veži je to 200m prechádzka (aj keď tam vedie poľná cesta)

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.MX / CC trať Zelený dvor, SlovenskoMotokrosová trať5.8 km Z
2.MX a CC trať Budimír, SlovenskoMotokrosová trať7.2 km Z
3.Gejzír Herľany, SlovenskoPrírodný úkaz7.6 km V
4.ZRUŠENÉ: Motoshop Žubor Košice (BMW, Kawasaki), SlovenskoMoto shop8.5 km JZ
5.MX trať Družstevná pri Hornáde, SlovenskoMotokrosová trať9.0 km Z
6.ZRUŠENÉ - Suzuki Košice, SlovenskoMoto shop10.1 km JZ
7.Vyhliadková veža a Košický hrad (zrúcanina), SlovenskoVyhliadka10.6 km Z
8.Výhľad "MAKOVICA", SlovenskoVyhliadka11.1 km SV
9.Makovica (981,4 m n. m.), SlovenskoVyhliadka11.1 km SV
10.Trasa Z Košíc okolo komína, SlovenskoTrasa11.3 km JZ

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »