ISSN 1336-6491 | Online: 948 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Múzeum motorizmu Znojmo, Česko - Bod záujmu - Tip na Výlet

múzeum je pod bralom vedľa múra priehrady

Na ploche bezmála 1500m2 nájdete 40 predvojnových automobilov, desiatky motocyklov, bicyklov, stabilných motorov. Ďalej traktory, parné stroje, motory pre pohony mlynov, benzínové pumpy, smaltované reklamné tabule, kočíky, šliapacie autíčka, detské hračky a ďalšie stovky exponátov týkajúcich sa motorizmu a to do roku výroby 1950.

Zaujímavosťou je najväčšia zbierka heverov v CZ (možno aj v Európe). Dobovú atmosféru dopĺňajú vtipne inštalované figuríny oblečené v štýle tridsiatych rokov.

Skutočných fanúšikov poteší zbierka dobových prospektov, vodičských preukazov a desiatky ďalších tlačovín, týkajúcich sa motorizmu.

Články:

Fotogaléria:

12.11.2014 - gilbert

múzeum motorizmu v Znojme

12.11.2014 - gilbert

budova múzea a obytného domu od mosta cez rieku Dyje

12.11.2014 - gilbert

prvá miestnosť v múzeu

12.11.2014 - gilbert

moto-velo exponáty

12.11.2014 - gilbert

naozaj je to husté

12.11.2014 - gilbert

o recesistické exponáty nie je núdza

12.11.2014 - gilbert

50-ky ako doplnok interieru

12.11.2014 - gilbert

len aby ten stĺp nezvalili

12.11.2014 - gilbert

Stadion nad hlavami návštevníkov

12.11.2014 - gilbert

Pioniere vo výklenku

12.11.2014 - gilbert

na balkóne motocykle sú v nevýhode oproti plechovkám

12.11.2014 - gilbert

torzo neznámej značky

12.11.2014 - gilbert

kurátor myslel aj na milovníkov motocyklov

12.11.2014 - gilbert

sú tam aj sidecary

12.11.2014 - gilbert

pohľad do jednej z hál

12.11.2014 - gilbert

na dvore sú aj traktory

12.11.2014 - gilbert

v pivnici je kolekcia stabilákov

12.11.2014 - gilbert

nechýbajú ani veľké parné stroje

12.11.2014 - gilbert

pri tomto exponáte sa figuríny zdali ako živé

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Česko
Región:Morava
Typ:Múzeum
Pridal:Awia 02.12.2014 (10:13)
Poloha:N 48.854 E 16.043
Približná poloha:nie
Čitatelia:6787
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.U Bazalu, ČeskoReštaurácia13.4 km V
2.1. České muzeum motocyklů a automobilová galerie, Lesná u Znojma, ČeskoMúzeum13.9 km SZ
3.Rozhladňa Europawarte St. Benedikt, RakúskoVyhliadka17.6 km JZ
4.Tatra múzeum, Bítov, ČeskoMúzeum24.7 km Z
5.ATC Merkur Pasohlávky, ČeskoKemping38.9 km V
6.Hrad Falkenstein, RakúskoHrad41.8 km V
7.Masarykov okruh Grand Prix, Brno, ČeskoOkruh48.7 km SV

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »