Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1062 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Bojnický zámok, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Bojnický zámok

Bojnický zámok je romantický zámok, s čiastočne ponechaným pôvodne gotickým a renesančným základom hradu. Nachádza sa v trenčianskom kraji a leží na západnom okraji mesta Bojnice. Zámok je viditeľný z väčšej časti horného Ponitria. Je postavený na travertínovej skale a tvorí ho vnútorný a vonkajší hrad s tromi nádvoriami. V roku 1970 bol vyhlásený za Národnú kultúrnu pamiatku.

Články:

Fotogaléria:

24.10.2016 - Awia

Bojnický zámok, Slovensko - Bod záujmu

03.09.2006 - Awia

BMW F800S - Bojnice

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Jazierko.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Takmer 700-ročná lipa kráľa Mateja.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Nádvorie.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Veža.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Tabuľové maľby Narda di Cione, známe ako bojnický oltár v klimatizovanej miestnosti.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Zlatá sieň, strop.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Zlatá sieň

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Panoráma: Hradná kaplnka, Vystavený oltár je len kópia. Originál sa nachádza vo vlastnej klimatizovanej miestnosti.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Studňa

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Soška na studni

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Tak tu sa točila rozprávka Fantagíro...

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Poľovnícky salón

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Nádvorie

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Hrobka grófa Pálfiho

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Jaskyňa pod zámkom.

20.05.2004 - Awia

Bojnický zámok - Jaskyňa pod zámkom, v strede je studňa.

27.09.2002 - Hektor

Bojnice - zámok

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Trenčiansky Kraj
Typ:Hrad
Pridal:Awia 20.05.2004 (13:59)
Poloha:N 48.780 E 18.578
Približná poloha:nie
Čitatelia:6798
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

www.bojnicecastle.sk

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Bojnice, SlovenskoHrad0.0 km S
2.Reštaurácia ALEJ, Bojnice, SlovenskoReštaurácia0.2 km V
3.Apartmány Alfil, Bojnice, SlovenskoPenzión0.9 km V
4.BAŠTA pri prameni, Bojnice, SlovenskoVyhliadka1.0 km JZ
5.Chata Flóra, Bojnice, SlovenskoPenzión1.1 km S
6.Salaš Vígľaš, SlovenskoReštaurácia1.2 km JZ
7.Cesta Nitrianske Rudno-Bojnice, SlovenskoTrasa2.3 km SZ
8.Pneuservis, Prievidza, SlovenskoMoto shop3.5 km JV
9.Pepperoni pizza, SlovenskoReštaurácia3.6 km V
10.Ubytovanie Kanianka, SlovenskoPrivát4.2 km S
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »