Anketa:
Enduro test Baška - ISDE 2015, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Miesto Enduro testu Baška - ISDE - Šesťdňová Košice 2015
Všetko o ISDE - Šesťdňová v Košiciach 2015 nájdeš TU.
Články:
- Šesťdňová Košice 2015 - mapy trás a itineráre
- Šesťdňová Košice 2015 - 1. deň smolný pre slovenský ženský tím
- Šesťdňová Košice 2015 - 2. deň - Foto a Video Enduro testov Baška a Vyšný Medzev
- Šesťdňová Košice 2015 - 3. deň - 8 TOP jazdcov zablúdilo - Foto + video enduro test Jahodná
Fotogaléria:
08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

08.09.2015 - Awia

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Košický Kraj |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | Awia 19.07.2015 (10:18) |
Poloha: | N 48.709 E 21.168 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 10113 |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | CC trať Myslava, Slovensko | Motokrosová trať | 2.4 km V |
2. | MX trať Lorinčík (ZRUŠENÉ), Slovensko | Motokrosová trať | 2.6 km JV |
3. | Auto-Moto-Mix, Košice, Slovensko | Moto shop | 3.8 km V |
4. | Adamoto Košice (KTM, Piaggio, Vespa, Aprilia), Slovensko | Moto shop | 5.2 km V |
5. | Stopka - Občerstvenie na rázcetí, Slovensko | Občerstvenie | 5.6 km S |
6. | Predajňa K-moto Košice, Slovensko | Moto shop | 5.8 km V |
7. | ZRUŠENÉ - AKV Moto, Slovensko | Moto shop | 5.9 km V |
8. | MX Trať Barca, Slovensko | Motokrosová trať | 6.3 km JV |
9. | Trasa Z Košíc okolo komína, Slovensko | Trasa | 6.3 km SV |
10. | Košice, Hlavná ulica, Slovensko | Pamiatka | 6.7 km V |
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!