Anketa:
Šesťdňová Košice 2015 - mapy trás a itineráre
ZdieľaťPridané: 06.09.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11941 [Šport - Šesťdňová]
Ak chcete sledovať Šesťdňovú priamo na mieste na vlastne oči prinášame vám prehľadný program po dňoch aj s mapami trás a itinerármi.
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2015 | Nasledujúci
Rýchle odkazy:
ISDE 2015 - deň 1 a 2 - 7. - 8. 9. 2015:
Dve kolá, 3 špeciálne testy, 4 časové kontroly. Celková vzdialenosť 275 km, časový limit 8 hodín.
Miesta testov (klikni pre zobrazenie na mape + GPS súradnice):
- Enduro test Baška - ISDE 2015
- Enduro test Vyšný Medzev - ISDE 2015
- Cross test Košická Belá - ISDE 2015
1. kolo:
Miesto | typ | km | Čas prvý / posl. jazdec |
---|---|---|---|
Optima - Košice | Parc Fermé | 0 | 07:45 / 07:50 |
Optima - Košice | Start | 0 | 08:00 |
ET Baška | Enduro Test | 4,5 | |
TC 1 Opátka | Time Control | 28,2 | 08:45 / 11:35 |
TC 2 Vyšný Medzev | Time Control | 60,7 | 09:40 / 12:30 |
ET Vyšný Medzev | Enduro Test | ||
TC 3 Kojšov | Time Control | 95,2 | 10:50 / 13:40 |
CT Košická Belá | Cross Test | ||
TC Paddock | Time Control | 137,2 | 11:57 / 14:47 |
2. kolo:
Miesto | typ | km | Čas prvý / posl. jazdec |
---|---|---|---|
ET Baška | Enduro Test | ||
TC 1 Opátka | Time Control | 165,4 | 12:42 / 15:32 |
TC 2 Vyšný Medzev | Time Control | 198 | 13:37 / 16:27 |
ET Vyšný Medzev | Enduro Test | ||
TC 3 Kojšov | Time Control | 232,4 | 14:47 / 17:37 |
CT Košická Belá | Cross Test | ||
Paddock | Prefinish | 274,4 | 15:49 / 18:39 |
Paddock | Finish | 275,4 | 16:04 / 18:54 |
ISDE 2015 - deň 3 - 9. 9. 2015:
Dve kolá, 3 špeciálne testy, 4 časové kontroly. Celková vzdialenosť 283 km, časový limit 8 hodín.
Miesta testov (klikni pre zobrazenie na mape + GPS súradnice):
1. kolo:
Miesto | typ | km | Čas prvý / posl. jazdec |
---|---|---|---|
Optima - Košice | Parc Fermé / Working Area | 0 | 07:45 / 07:50 |
Optima - Košice | Start | 0 | 08:00 |
ET Jahodná | Enduro Test 7 | ||
TC 1 Kojšov | Time Control | 43,5 | 09:07 / 11:49 |
ET Vyšný Medzev | Enduro Test | ||
TC 2 Vyšný Medzev | Time Control | 80 | 10:19 / 13:01 |
TC 3 Opátka | Time Control | 112 | 11:17 / 13:59 |
ET Baška | Enduro Test | ||
TC Paddock | Time Control | 141 | 12:02 / 14:44 |
2. kolo:
Miesto | typ | km | Čas prvý / posl. jazdec |
---|---|---|---|
ET Jahodná | Enduro Test | ||
TC 1 Kojšov | Time Control | 184,5 | 13:09 / 15:51 |
ET Vyšný Medzev | Enduro Test | ||
TC 2 Vyšný Medzev | Time Control | 221 | 14:21 / 17:03 |
TC 3 Opátka | Time Control | 253 | 15:19 / 18:01 |
ET Baška | Enduro Test | ||
Paddock | Prefinish | 282 | 15:59 / 18:41 |
Paddock | Finish | 283 | 16:14 / 18:56 |
ISDE 2015 - deň 4 a 5 - 10. - 11. 9. 2015:
Dve kolá, 3 špeciálne testy, 4 časové kontroly. Celková vzdialenosť 267 km, časový limit 8 hodín.
Miesta testov (klikni pre zobrazenie na mape + GPS súradnice):
1. kolo:
Miesto | typ | km | Čas prvý / posl. jazdec |
---|---|---|---|
Optima - Košice | Parc Fermé | 0 | 07:45 / 07:50 |
Optima - Košice | Start | 0 | 08:00 |
TC 1 Opátka | Time Control | 26 | 08:38 / 11:18 |
TC 2 Gelnica | Time Control | 60 | 09:45 / 12:25 |
CT Gelnica | Cross Test | ||
ET Kojšov | Enduro Test | ||
TC 3 Jahodná | Time Control | 109,5 | 11:13 / 13:53 |
ET Jahodná | Enduro Test | ||
TC Paddock | Time Control | 133 | 11:59 / 14:39 |
2. kolo:
Miesto | typ | km | Čas prvý / posl. jazdec |
---|---|---|---|
TC 1 Opátka | Time Control | 159 | 12:37 / 15:17 |
TC 2 Gelnica | Time Control | 242,5 | 15:12 / 17:52 |
CT Gelnica | Cross Test | ||
ET Kojšov | Enduro Test | ||
TC 3 Jahodná | Time Control | 208,5 | 14:05 / 16“45 |
ET Jahodná | Enduro Test | ||
Paddock | Prefinish | 266 | 15:52 / 18:32 |
Paddock | Finish | 267 | 16:07 / 18:47 |
ISDE 2015 - deň 6 - 12. 9. 2015 - Záverečný motokros Kechnec:
Miesta testov (klikni pre zobrazenie na mape + GPS súradnice):
Miesto | typ | Čas prvý / posl. jazdec |
---|---|---|
Optima - Košice | Parc Fermé | 07:45 / 07:50 |
Optima - Košice | Start | 08:00 |
Kechnec | Prefinish | 08:48 / 11:18 |
Kechnec | Finish | 09:03 / 11:33 |
Kechnec | Final Motocross |
Pridané: 06.09.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Šesťdňová 2015 - FIM rozhodla o návrate vylúčených jazdcov - 5. deň - foto + video z Kojšova a Jahodnej - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - 1. deň smolný pre slovenský ženský tím - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - 2. deň - Foto a Video Enduro testov Baška a Vyšný Medzev - Awia
- Šesťdňová 2015 - 4. deň - 8 top jazdcov vylúčených + Foto + video Gelnica a Kojšov - Awia
- Šesťdňová 2015 - 6. deň - Záverečný motokros - Kechnec + protest Austrálčanov na stupni víťazov - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - 3. deň - 8 TOP jazdcov zablúdilo - Foto + video enduro test Jahodná - Awia
- Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015 - Redakcia
- ISDE 2015 Košice – Sumár 90. ročníka Šesťdňovej motocyklovej súťaže + vyhlásenie výsledkov - Awia
- Šesťdňová v Košiciach 2015 pozná predbežné štartové pole - Redakcia
- Pozvánka: Alpe Adria + MM SR v endure v Košiciach - príprava na ISDE 2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!