Anketa:
Stopka - Občerstvenie na rázcetí, Slovensko - Bod záujmu - Jedlo
Občerstvenie na výpadovke z Košíc, pred kopcom Jahodná. Vyhradené parkovisko pre motockyle, príjemné posednie v prírode. V tesnej blízkosti sa nachádza trať detskej železnice.
Články:
- Košická a bratislavská Mikulášska jazda 2005
- Košická Mikulášska jazda 2004
- Pozvánka: Mikuláš na motorkách 2007 nielen v Bratislave a Košiciach!
- Mikulášska jazda 2007 v Bratislave a v Košiciach
- Čermeľský Kvet 2008
- Pozvánka: Mikuláš na motorkách 2008 v Bratislave, Košiciach, Trnave na Záhorí aj na Spiši!
- Redakcia motoride.sk športovala - Bike maratón
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Košický Kraj |
Typ: | Občerstvenie |
Pridal: | Harly 18.06.2006 (22:58) |
Poloha: | N 48.758 E 21.187 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 13829 |
Nadmorská výška: | 303.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
V smere od Košíc na Spišskú Novú Ves odbočka vpravo hneď za železničným prejazdom.
V smere zo Spišskej novej Vsi po ľavej strane cca 50 m pred železničným prejazdom.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Vyhliadková veža a Košický hrad (zrúcanina), Slovensko | Vyhliadka | 3.7 km V |
2. | Trasa Z Košíc okolo komína, Slovensko | Trasa | 4.0 km JV |
3. | Enduro test Jahodná - ISDE 2015, Slovensko | Motokrosová trať | 4.1 km Z |
4. | Jahodná, Slovensko | Priesmyk | 4.2 km SZ |
5. | Enduro test Baška - ISDE 2015, Slovensko | Motokrosová trať | 5.6 km J |
6. | MX trať Družstevná pri Hornáde, Slovensko | Motokrosová trať | 5.7 km SV |
7. | ZRUŠENÉ - Suzuki Košice, Slovensko | Moto shop | 5.9 km JV |
8. | CC trať Myslava, Slovensko | Motokrosová trať | 6.1 km J |
9. | ZRUŠENÉ: Motoshop Žubor Košice (BMW, Kawasaki), Slovensko | Moto shop | 6.4 km V |
10. | Košice, Hlavná ulica, Slovensko | Pamiatka | 6.6 km JV |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!