Anketa:
Lietadlo obchodníka so smrťou / Sovietsky Ilyushin Il-76, Spojené arabské emiráty - Bod záujmu - Tip na Výlet
Pri meste Umm-Al-Quwain v SAE (Spojené Arabské Emiráty) sa nachádza na prvý pohľad nudné opustené lietadlo ruskej výroby odstavené pri chátrajucom letisku nefunkčnom približne už od roku 2010.
Zaujímavé to začne byť až po zistení že sa jedná o lietadlo ruskej výroby Ilyuskin Il-76 ktoré vlastnil Sergei Bout čo bol brat Viktora Bouta. Ak Vám tieto mená nič nehovoria nevadí. Stačí si pozrieť film Obchodník so smrťou. Kde si Viktora Bouta zahral Nicolas Cage. Pre viac informácií zájdite na stranku CSFD v českom jazyku.
V krátkosti sa toto lietadlo podielalo na pašovaní zbraní do rôznych miest kde prebiehali lokálne konflikty. Širší článok o tomto lietadle a jeho histórii nájdete v angličtine tu.
Ak by vás zaujímala ešte stále žijúca legenda samotný obchodník so smrťou viac informácii o ňom poskytne wikipédia. Teda tu je Viktor Bout
Fotogaléria:
27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

27.09.2015 - BOSS

Detaily:
Krajina: | Spojené arabské emiráty |
Región: | Stredný východ |
Typ: | Zaujímavosť |
Pridal: | BOSS 29.09.2015 (06:10) |
Poloha: | N 25.580 E 55.653 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 6908 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
K lietadlu je možné prísť priamo cez letiskové pokazené zátarasy z cesty E 11 známej ako "Sheikh Zayed Road. Je to smer od Ras al-Khaimah. Prípadne sa dá zastaviť na ceste a jednoducho prejisť cez nefunkčné oplotenie pešo priamo k lietadlu.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!