Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 891 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29755
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17591)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12164)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Brandenburská brána, Nemecko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Berlín - Brandenburská brána

Brandenburská brána (nem. Brandenburger Tor), patrí k najznámejším pamätihodnostiam Berlína a k jeho významným symbolom. Stojí v centre mesta na rozhraní dvoch známych a veľkých tried: na západ od nej začína Straße des 17. Juni (Ulica 17. júna), na východ od brány potom pokračuje historická trieda Unter den Linden (Pod lipami). S touto stavebnou pamiatkou je spojených mnoho historických udalostí mesta.

Články:

Fotogaléria:

09.07.2023 - Awia

Na obed ešte v Berlíne a večer už na Slovensku - Cestujeme na BMW Motorrad Days 2023

09.07.2023 - Awia

Na obed ešte v Berlíne a večer už na Slovensku - Cestujeme na BMW Motorrad Days 2023

09.07.2023 - Awia

Večerná jazda Berlínom - Cestujeme na BMW Motorrad Days 2023

27.11.2015 - headqo

Berlín - Unter den Linden

27.11.2015 - headqo

Berlín - Unter den Linden

23.07.2015 - zeON

Nórsko 2015 - Berlin Brandenburger Tor

25.09.2005 - marekxxx

Brandenburská brána

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Nemecko
Región:Berlín
Typ:Pamiatka
Pridal:Awia 21.12.2015 (07:00)
Poloha:N 52.516 E 13.378
Približná poloha:nie
Čitatelia:6844
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Berlínsky múr, NemeckoPamiatka0.1 km J
2.Berlin Story Bunker, NemeckoMúzeum1.5 km J
3.Berlín, NemeckoMesto1.9 km V
4.Berlinska TV veža - Berliner Fernsehturm, NemeckoVeža2.2 km V
5.Zbombardovaný kostol Kaiser Wilhelm Memorial Church, Berlin, NemeckoKostol2.9 km JZ
6.Trabant rozráža Berlínsky múr, East Side Gallery, NemeckoZaujímavosť4.1 km V
7.Hotel und City-Camping Berlin, NemeckoKemping9.0 km SZ
8.BMW továreň v Berlíne, NemeckoZaujímavosť10.4 km Z
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »