ISSN 1336-6491 | Online: 2309 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Kaňon Gorge de Daluis, Francúzsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Stúpanie na Gorges du Daluis

Prekrásny, hlboký a veľmi pôsobivý kaňon, zarezaný v tmavo červenej skale.

Články:

Fotogaléria:

04.01.2012 - Herghott

Gorges du Daluis

04.01.2012 - Herghott

Gorges du Daluis

04.01.2012 - Herghott

Gorges du Daluis

04.01.2012 - Herghott

Gorges du Daluis

04.01.2012 - Herghott

Gorges du Daluis

04.01.2012 - Herghott

Gorges du Daluis

12.03.2010 - zeze

Gorges Daluis

12.03.2010 - zeze

Gorges Daluis

12.03.2010 - zeze

Gorges Daluis

12.03.2010 - zeze

Jazda cez Gorges Daluis

12.03.2010 - zeze

Cesta cez roklinu Gorges Daluis

18.06.2007 - dodoKE

Gorges Daluis

29.03.2007 - todra

Gorge de Daluise

17.07.2005 - Herghott

Skalná stena kaňonu Gorges du Daluis

17.07.2005 - Herghott

Skalná stena kaňonu Gorges du Daluis

23.03.2005 - zeze

Gorges Daluis, priebeh cesty aj s tunelmi je zrejmý

23.03.2005 - zeze

Roklina Gorges Daluis (cesta je vpravo)

23.03.2005 - zeze

Touto cestou (vpravo) sa nastupuje do rokliny Daluis

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Francúzsko
Región:Alpes Maritimes
Typ:Trasa
Pridal:todra 19.06.2007 (00:22)
Poloha:N 44.047 E 6.843
Približná poloha:nie
Čitatelia:15101
Nadmorská výška:840.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Po ceste D6202 z NICE smerom na sever a asi 6km za ENTREVAUX odbocit doprava na D2202 smer GUILLAUMES

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Dedinka Roubion, FrancúzskoMesto17.4 km V
2.Col de la Cayolle, FrancúzskoPriesmyk25.0 km S
3.Col de la Lombarde (2350 m), FrancúzskoPriesmyk30.0 km SV
4.Cime la Bonette, FrancúzskoVyhliadka31.3 km S
5.Col d'Allos, FrancúzskoPriesmyk34.2 km SZ
6.Col de Larche, FrancúzskoPriesmyk41.9 km S
7.Kemp v Jausiers, FrancúzskoKemping42.3 km S
8.Col de Turini, FrancúzskoPriesmyk44.6 km V
9.Pevnosť neďaleko Meyronnes, FrancúzskoPamiatka47.0 km S
10.Circuit de l'Authion, FrancúzskoTrasa47.1 km V
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »