Anketa:
Vyhliadková veža Jánosvára, Kovácsvágás, Maďarsko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Vyhliadková veža Jánosvára, ktorá sa nachádza na obcou Kovácsvágás na severe Maďarska. 20m vysoká veža je celá z dreva a zdola z parkoviska až na vrchol vedie drevené schodisko.
Súradnice vás zavedú na parkovisko odkiaľ treba ísť pešo hore.
Články:
Fotogaléria:
02.11.2016 - fronius

02.11.2016 - fronius

02.11.2016 - fronius

02.11.2016 - fronius

02.11.2016 - fronius

02.11.2016 - fronius

02.11.2016 - fronius

02.11.2016 - fronius

02.11.2016 - Awia

02.11.2016 - Awia

02.11.2016 - Awia

02.11.2016 - Awia

02.11.2016 - Awia

Detaily:
Krajina: | Maďarsko |
Región: | Severné Maďarsko |
Typ: | Vyhliadka |
Pridal: | Awia 01.11.2016 (22:16) |
Poloha: | N 48.448 E 21.525 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 12066 |
Nadmorská výška: | 287.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Vyhliadka nad obcou Vágáshuta (Vágašská Huta), Maďarsko | Vyhliadka | 2.6 km JV |
2. | Füzérradvány kaštieľ a park, Maďarsko | Pamiatka | 4.1 km S |
3. | Koliba Luhyna, Slovensko | Reštaurácia | 10.2 km SV |
4. | Jazero v skale - Megyer-hegyi tengerszem, Maďarsko | Jazero | 10.7 km J |
5. | Pivnice Tokaj, Slovensko | Zaujímavosť | 11.3 km V |
6. | Vdovjak , Tokajské víno, Veľká Tŕňa, Slovensko | Penzión | 11.5 km V |
7. | Hrad Füzer, Maďarsko | Hrad | 11.6 km SZ |
8. | Vyhliadková veža Tokaj, Malá Tŕňa, Slovensko | Vyhliadka | 12.3 km V |
9. | Reštaurácia Aranygombos Fogadó, Telkibánya, Maďarsko | Reštaurácia | 12.9 km Z |
10. | Gombos-hegyi Kálvária, Maďarsko | Vyhliadka | 13.2 km J |
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!