Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2510 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Vyhliadková veža Jánosvára, Kovácsvágás, Maďarsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vyhliadková veža János vára, Kovácsvágás, Maďarsko - Bod záujmu

Vyhliadková veža Jánosvára, ktorá sa nachádza na obcou Kovácsvágás na severe Maďarska. 20m vysoká veža je celá z dreva a zdola z parkoviska až na vrchol vedie drevené schodisko.

Súradnice vás zavedú na parkovisko odkiaľ treba ísť pešo hore.

Články:

Fotogaléria:

02.11.2016 - fronius

Vyhliadková veža Jánosvára, Kovácsvágás, Maďarsko - Bod záujmu

02.11.2016 - fronius

Vyhliadková veža Jánosvára, Kovácsvágás, Maďarsko - Bod záujmu

02.11.2016 - fronius

Vyhliadková veža Jánosvára, Kovácsvágás, Maďarsko - Bod záujmu

02.11.2016 - fronius

Vyhliadková veža Jánosvára, Kovácsvágás, Maďarsko - Bod záujmu

02.11.2016 - fronius

Vyhliadková veža Jánosvára, Kovácsvágás, Maďarsko - Bod záujmu

02.11.2016 - fronius

Vyhliadková veža Jánosvára, Kovácsvágás, Maďarsko - Bod záujmu

02.11.2016 - fronius

Vyhliadková veža Jánosvára, Kovácsvágás, Maďarsko - Bod záujmu

02.11.2016 - fronius

Vyhliadková veža Jánosvára, Kovácsvágás, Maďarsko - Bod záujmu

02.11.2016 - Awia

Schody smerom na vyhliadková vežu Jánosvára, Kovácsvágás - Jesenný Jawa výlet za hranice

02.11.2016 - Awia

Schody smerom na vyhliadková vežu Jánosvára, Kovácsvágás - Jesenný Jawa výlet za hranice

02.11.2016 - Awia

Schody smerom na vyhliadková vežu Jánosvára, Kovácsvágás - Jesenný Jawa výlet za hranice

02.11.2016 - Awia

Schody smerom na vyhliadková vežu Jánosvára, Kovácsvágás - Jesenný Jawa výlet za hranice

02.11.2016 - Awia

Parkovisko pod vyhliadkovou vežou Jánosvára, Kovácsvágás - Jesenný Jawa výlet za hranice

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Maďarsko
Región:Severné Maďarsko
Typ:Vyhliadka
Pridal:Awia 01.11.2016 (22:16)
Poloha:N 48.448 E 21.525
Približná poloha:nie
Čitatelia:12066
Nadmorská výška:287.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vyhliadka nad obcou Vágáshuta (Vágašská Huta), MaďarskoVyhliadka2.6 km JV
2.Füzérradvány kaštieľ a park, MaďarskoPamiatka4.1 km S
3.Koliba Luhyna, SlovenskoReštaurácia10.2 km SV
4.Jazero v skale - Megyer-hegyi tengerszem, MaďarskoJazero10.7 km J
5.Pivnice Tokaj, SlovenskoZaujímavosť11.3 km V
6.Vdovjak , Tokajské víno, Veľká Tŕňa, SlovenskoPenzión11.5 km V
7.Hrad Füzer, MaďarskoHrad11.6 km SZ
8.Vyhliadková veža Tokaj, Malá Tŕňa, SlovenskoVyhliadka12.3 km V
9.Reštaurácia Aranygombos Fogadó, Telkibánya, MaďarskoReštaurácia12.9 km Z
10.Gombos-hegyi Kálvária, MaďarskoVyhliadka13.2 km J

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »