ISSN 1336-6491 | Online: 1791 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (3)

Jazero v skale - Megyer-hegyi tengerszem, Maďarsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Megyer-hegyi tengerszem, Maďarsko - Bod záujmu

Zaujímavé jazierko "zarezané" v skale. Či je to čisto prírodný pôvod, alebo mu aj niekto pomohol, to netuším, ale (predpokladám, že) ľudskú činnosť na stenách skaly som našiel. A inak, časť "opracovanej" skaly mi pripomína katedrálu.

Fajn miesto na nedeľný výletík.

Fotogaléria:

13.09.2015 - satos

Megyer-hegyi tengerszem, Maďarsko - Bod záujmu

13.09.2015 - satos

Megyer-hegyi tengerszem, Maďarsko - Bod záujmu

13.09.2015 - satos

Megyer-hegyi tengerszem, Maďarsko - Bod záujmu

13.09.2015 - satos

Megyer-hegyi tengerszem, Maďarsko - Bod záujmu

13.09.2015 - satos

Megyer-hegyi tengerszem, Maďarsko - Bod záujmu

13.09.2015 - satos

Megyer-hegyi tengerszem, Maďarsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Maďarsko
Región:Okolie Sarospataku
Typ:Jazero
Pridal:satos 28.09.2015 (10:39)
Poloha:N 48.357 E 21.573
Približná poloha:nie
Čitatelia:11787
Nadmorská výška:284.0 m n.m.
Povrch:enduro

Prístup:

Z hlavnej cesty (asfalt) vedie polňačka pomedzi vinice a cca 100 m pred cieľom je čosi ako parkovisko.
Kto nechce motorku "trápiť", má to asi 2,5 km peši.

Inak, pomedzi vinice sa pááárááádne jazdí. Maďarsko nie je nuda.

Adresa, Kontakt:

www.geocaching.hu/caches.geo?id=179

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Gombos-hegyi Kálvária, MaďarskoVyhliadka4.0 km JZ
2.Vyhliadka nad obcou Vágáshuta (Vágašská Huta), MaďarskoVyhliadka8.3 km S
3.Kaštieľ Františka Rákocziho, Borša, SlovenskoHrad10.4 km V
4.Vyhliadková veža Jánosvára, Kovácsvágás, MaďarskoVyhliadka10.7 km S
5.Najnižšie položené miesto Slovenska, SlovenskoZaujímavosť11.3 km V
6.Vyhliadková veža Tokaj, Malá Tŕňa, SlovenskoVyhliadka13.0 km SV
7.Prístav, Streda nad Bodrogom, SlovenskoZaujímavosť13.7 km V
8.Pivnice Tokaj, SlovenskoZaujímavosť14.3 km SV
9.Füzérradvány kaštieľ a park, MaďarskoPamiatka14.5 km S
10.Vdovjak , Tokajské víno, Veľká Tŕňa, SlovenskoPenzión14.6 km SV

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »