Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1011 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29726
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12148)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Nitrianske Rudno, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Nitrianske Rudno, Slovensko

Nitrianske Rudno leží vo výbežku Hornonitrianskej kotliny pri úpätí Strážovských vrchov. Centrom turistického ruchu je vodná nádrž. Vodná nádrž Nitrianske Rudno ponúka milovníkom vodných športov vhodné podmienky pre surfovanie či rybolov. K dispozícii sú tobogány, možno si zapožičať člny a vodné bicykle. Priamo pri vodnej nádrži je autokamping a množstvo rekreačných zariadení, ktoré okrem ubytovania ponúkajú kvalitné stravovacie služby a dobrú zábavu. Oblasť je vyhľadávaným prázdninovým strediskom mladých.

Severozápadne od Nitrianskeho Rudna leží rozlohou najväčšia obec regiónu /6 474 ha/ Valaská Belá. Obec je rozložená v dĺžke 12 km po oboch brehoch potoka Belanka. Obec je vybavená lyžiarskymi vlekmi a udržiavanými trasami pre bežecké lyžovanie. Krásna príroda v každom ročnom období poskytuje veľa možností na príjemné vychádzky a výlety. V bočných dolinách sú desiatky lazníckych usadlostí, z ktorých väčšina slúži už len na rekreáciu Šikovné ruky obyvateľov preslávilo aj za hranicami republiky známe ručne brúsené krištáľové sklo a porcelán, vyrábané v miestnych sklárskych závodoch.

Turistom okrem návštevy lyžiarskeho strediska Homôlka odporúčame návštevu prírodnej rezervácie Vápeč. Pre cykloturistov odporúčame trasu cez horskú osadu Gápel , patiracu k obci Valaská Belá ,do Tužiny, prípade rázovitej obce Čičmany. Súčasťou Hornonitrianskej kotliny je aj Vestenická dolina s riečkou Nitrica . Zaujímavá fauna a flóra , príťažlivé prírodné prostredie poskytujú veľmi dobré podmienky pre turistiku. Obce tejto doliny - Dolné Vestenice, Horné Vestenice , Nitrica , Nitrianske Sučany- sú preslávené pestovaním ovocia a v minulosti viniča a šafránu. V obci Dolné Vestenice je rozvinutý gumárenský priemysel s viac ako 50 ročnou tradíciou. (zdroj hornanitra.sk)

Články:

Fotogaléria:

24.10.2016 - Awia

Nitrianske Rudno, Slovensko - Bod záujmu

05.06.2007 - Albion

Nitrianske Rudno, Slovensko

05.06.2007 - Albion

Nitrianske Rudno, Slovensko

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Nitriansky kraj
Typ:Jazero
Pridal:Albion 05.06.2007 (00:11)
Poloha:N 48.801 E 18.480
Približná poloha:nie
Čitatelia:22820
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Cesta Nitrianske Rudno-Bojnice, SlovenskoTrasa5.3 km V
2.Salaš Vígľaš, SlovenskoReštaurácia6.8 km JV
3.Chata Flóra, Bojnice, SlovenskoPenzión7.0 km V
4.BAŠTA pri prameni, Bojnice, SlovenskoVyhliadka7.3 km JV
5.Bojnice, SlovenskoHrad7.5 km V
6.Bojnický zámok, SlovenskoHrad7.5 km V
7.Reštaurácia ALEJ, Bojnice, SlovenskoReštaurácia7.8 km V
8.Ubytovanie Kanianka, SlovenskoPrivát8.1 km V
9.Apartmány Alfil, Bojnice, SlovenskoPenzión8.5 km V
10.Motel Dolina, SlovenskoPenzión8.9 km J

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »