ISSN 1336-6491 | Online: 1750 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29840
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12207)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Priehrada Nurek, Tadžikistan - Bod záujmu - Tip na Výlet

Nurek

Nurecká priehrada je priehradná nádrž na území Horného Badachšánu v Tadžikistane . Priehradné jazero má rozlohu 98 km² . Je 70 km dlhé a maximálne 1 km široké. Priemerná hĺbka je 107 m. Má objem 10,5 km³.

Výškou hrádze 304 m je druhá najvyššia na svete , o 1 meter nižšia ako priehrada Ťin-pching I .

Medzi mestom Nurek a priehradným múrom je veľký výpust ktorý vytvára obrovský sprej vody a efektívne tým zvlhčuje vzduch v meste.

Články:

Fotogaléria:

05.12.2017 - erbe

Vodná nádrž Nurek

28.09.2017 - erbe

Priehrada Nurek, Tajikistan - Bod záujmu

28.09.2017 - erbe

Priehrada Nurek, Tajikistan - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Tadžikistan
Región:Dushanbe
Typ:Zaujímavosť
Pridal:erbe 28.09.2017 (20:56)
Poloha:N 38.369 E 69.348
Približná poloha:nie
Čitatelia:7065
Nadmorská výška:865.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Za mestom Nurek.
Zo starej cesty, ktorá obchádza tunel v jej okolí sú na celú priehradu nádherné výhľady.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »