Anketa:
Ostrov La Gomera, Kanarske ostrovy, Španielsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Ostrov La Gomera - najmenší z Kanárskych ostrovov. Má priemer cca 50km, cesty vo vynikajúcom stave.
Benzin trochu drahsi ako na Tenerife cca €1. Ubytko podla booking.com, da sa aj za €20. Na cely ostrov staci jeden den (v decembri zapadalo slnko o cca 6tej), s kopec zastavkami, si nechajte dni 2. Trajekt z Tenerife s Armas ferries €81, staci objednat den dva vopred (opat december, v sezone to moze byt inak). Pri bookingu upozornuju, ze treba byt na mieste min hodinu pred odchodom, staci prist 30min vopred. Je potrebne spravit online checkin, vsetko pride na mail. Cesta trajektom asi hodina. Pozicovne motocyklov treba upozornit vopred, ze opustate ostrov. Poistka by mala stale platit, ale bez asistencnych sluzieb.
Perfektna dovolenka pre motorkarov, letenky su lacne a pocasie stale vynikajuce (okolo 20C).
Buduci rok mam v plane pojazdit vsetky ostrovy.
Fotogaléria:
16.12.2017 - xnewstedx

16.12.2017 - xnewstedx

16.12.2017 - xnewstedx

16.12.2017 - xnewstedx

16.12.2017 - xnewstedx

16.12.2017 - xnewstedx

16.12.2017 - xnewstedx

16.12.2017 - xnewstedx

16.12.2017 - xnewstedx

16.12.2017 - xnewstedx

Detaily:
Krajina: | Španielsko |
Región: | Kanárske ostrovy |
Typ: | Trasa |
Pridal: | xnewstedx 20.12.2017 (09:07) |
Poloha: | N 28.103 W 17.219 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 6437 |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Pláž La Caleta, Tenerife, Španielsko | Pláž | 46.0 km V |
2. | Siam Park - Tenerife, Španielsko | Zaujímavosť | 48.5 km V |
3. | Pláž Playa de Los Cristianos, Tenerife, Španielsko | Pláž | 49.5 km V |
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!