Anketa:
Pevnosť Golubac, Srbsko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Pevnosť Golubac pochádza zo 14 storočia na nachádza sa na pravom brehu rieky Dunaj. Zaujímavá je mimo iného aj tým, že cestári museli vybudovať asfaltku priamo cez mohutné steny pevnosti.
Pevnosť je vynikajúco zachovaná. Jej strategická poloha na začiatku Železnej brány umožňovala kontrolovať dopravu na Dunaji a aj preto boli v minulosti o pevnosť zvádzané kruté boje medzi Osmanskými turkami, maďarmi.
V danej lokalite je veľmi detajlné pokrytie mapy, takže ak si miesto dostatočne priblížite tak môžete samotnú pevnosť vidieť na satelitných snímkoch.
Články:
- Videocestopis: Destination Shqipëria, alebo náš výlet do krajiny orlov (Albánsko)
- Rumunsko 2013 – Vlhký až senzačne mokrý, buzna výlet
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
Fotogaléria:
01.12.2024 - MajoKE
 
16.06.2018 - mpbaxxter
 
11.03.2015 - zeON
 
07.10.2010 - sacco
 
Detaily:
| Krajina: | Srbsko | 
| Región: | Severná časť | 
| Typ: | Hrad | 
| Pridal: | Awia 22.08.2007 (13:15) | 
| Poloha: | N 44.661 E 21.678 | 
| Približná poloha: | nie | 
| Čitatelia: | 16581 | 
| Povrch: | asfalt | 
Adresa, Kontakt:
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
| Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: | 
|---|---|---|---|
| 1. | Penzión Jenić, Srbsko | Penzión | 0.9 km V | 
| 2. | Bela Crkva - jazerá, Srbsko | Jazero | 33.8 km SZ | 
| 3. | Cesta 34 pozdĺž Dunaja - Golubac - Železné vráta, Srbsko | Trasa | 34.3 km JV | 
| 4. | Vodopád Bigar, Rumunsko, Rumunsko | Prírodný úkaz | 44.0 km SV | 
| 5. | Socha v skale - Chipul lui Decebal, Rumunsko | Pamiatka | 48.5 km V | 
Moto videá:
Vtip
Pridal: 
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!
 
			
![[]](/pictures/news/9737.m.jpg) Novinky 2026
 Novinky 2026 Články
 Články Video Galéria
 Video Galéria Tipy na výlet a trasy
 Tipy na výlet a trasy Foto Galéria
 Foto Galéria Pozadia / Wallpapers
 Pozadia / Wallpapers Moto katalóg
 Moto katalóg![[]](images/drop.gif) Daruj krv
 Daruj krv![[]](images/ph_lt.gif) Len Tak
 Len Tak![[]](images/ph_mt.gif) Moto turistika
 Moto turistika![[]](images/ph_mp.gif) Moto poradňa
 Moto poradňa![[]](images/ph_ms.gif) Motošport
 Motošport![[]](images/ph_um.gif) Ukradnuté moto
 Ukradnuté moto![[]](images/ph_nd.gif) Nehody
 Nehody![[]](images/ph_vj.gif) Výjazdy
 Výjazdy![[]](images/ph_cl.gif) Diskusie k Článkom
 Diskusie k Článkom![[]](images/ph_fs.gif) Diskusie k Fotosúťaži
 Diskusie k Fotosúťaži![[]](images/ph_wp.gif) Diskusie k Bodom Záujmu
 Diskusie k Bodom Záujmu![[]](images/ph_mr.gif) O motoride.sk
 O motoride.sk![[]](images/zabava.png) Zábava - Video, Audio, Foto
 Zábava - Video, Audio, Foto![[]](images/video.gif) Diskusie k videám
 Diskusie k videám![[]](images/ph_ot.gif) Off topic - Mimo tému
 Off topic - Mimo tému![[]](/pictures/technika/6720.m.png) 5 tipov ako prežiť začiatok moto sezóny
 5 tipov ako prežiť začiatok moto sezóny MOTORIDE.SK
 MOTORIDE.SK YouTube MR
 YouTube MR Instagram MR
 Instagram MR![[]](/pictures/news/6053.m.png) Kampaň Pozri 2x
 Kampaň Pozri 2x![[]](/pictures/turistika/9791.m.png) S Awiom do Indie
 S Awiom do Indie![[]](/pictures/turistika/9220.m.jpg) Pionierom na Nordkapp
 Pionierom na Nordkapp![[]](/pictures/turistika/8192.m.gif) Na Afrikách do Afriky
 Na Afrikách do Afriky![[]](/pictures/turistika/8823.m.png) VIETNAM moto trip
 VIETNAM moto trip 



 

 Diskusia (1)
 Diskusia (1)










