Anketa:
Rozhľadňa Terchovské srdce, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
V obci Terchová v roku 2015 postavili 30 m vysokú rozhľadňu. Nachádzajú sa tu 3 terasy, z ktorých je výhľad najmä na obec Terchovú a okolité vrcholy Malej Fatry.
Názov "Terchovské srdce" vznikol z terchovskej piesne, s veršami:
„To terchovské srdce na dvoje sa delí, jedna strana plače, druhá sa veselí...“
Fotogaléria:
10.09.2018 - Eleanor46

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Veža |
Pridal: | Eleanor46 12.09.2018 (08:14) |
Poloha: | N 49.261 E 19.028 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 7901 |
Nadmorská výška: | 609.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
200 metrov pod rozhťadňou je rozšírená krajnica asfaltovej cesty na odparkovanie áut, motoriek a hore k rozhladni vedie makadamom vysypaná cesta.
Adresa, Kontakt:
Pod Oblazom
013 06 Terchová
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Terchová - socha Jánošíka, Slovensko | Zaujímavosť | 1.1 km JV |
2. | Jánošíkove diery, Terchová, Slovensko | Prírodný úkaz | 3.1 km V |
3. | Kemping Belá - Nižné Kamence, Slovensko | Kemping | 3.2 km JZ |
4. | Jánošíkova osada, Slovensko | Zaujímavosť | 3.5 km SV |
5. | Trasa výjazdu Vychylovka - 10. Motoride stretko 2011, Slovensko | Trasa | 4.4 km JZ |
6. | Salaš SYREX Zázrivá, Slovensko | Reštaurácia | 5.6 km V |
7. | Malý Rozsutec (1 343,5 m n. m.), Slovensko | Vyhliadka | 5.6 km V |
8. | Zmrzlina Belá, Slovensko | Občerstvenie | 6.6 km Z |
9. | Okolo nádrže Nová Bystrica, Slovensko | Jazero | 8.9 km S |
10. | Vodná nádrž Nová Bystrica, Slovensko | Jazero | 9.0 km S |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!