Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1069 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29757
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17592)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12165)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Camp Košice - Route E58, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie

Camp Košice - Route E58, Slovensko - Bod záujmu

Novo zrekonštruovaný Route E58-Camp Košice je jediným kempom nachádzajúcim sa v Košiciach. Veľkým benefitom nášho kempu je jeho poloha, nakoľko sa nachádza necelé 4 km od centra mesta, železničnej stanice a taktiež možno spomenúť aj bezprostrednú blízkosť medzinárodného letiska. V jeho okolí sa teda nachádzajú najžiadanejšie atrakcie mesta Košice. Máloktoré slovenské mesto sústreďuje priamo vo svojom centre toľko jedinečných a zaujímavých pamiatok a atrakcií ako Košice. Pozri: Košice, Hlavná ulica

Ponúkame Vám celoročný prenájom mobilných domov, chatiek a stanových miest v novozrekonštruovanom kempe len 4 km od centra Košíc a s pohodlnou online rezerváciou.

Články:

Fotogaléria:

18.08.2020 - Awia

Camp Košice - Route E58, Slovensko - Bod záujmu

18.08.2020 - Awia

Camp Košice - Route E58, Slovensko - Bod záujmu

18.08.2020 - Awia

Camp Košice - Route E58, Slovensko - Bod záujmu

18.08.2020 - Awia

Camp Košice - Route E58, Slovensko - Bod záujmu

18.08.2020 - Awia

Camp Košice - Route E58, Slovensko - Bod záujmu

18.08.2020 - Awia

Camp Košice - Route E58, Slovensko - Bod záujmu

18.08.2020 - Awia

Camp Košice - Route E58, Slovensko - Bod záujmu

18.08.2020 - Awia

Camp Košice - Route E58, Slovensko - Bod záujmu

18.08.2020 - Awia

Camp Košice - Route E58, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Kemping
Pridal:Awia 15.08.2020 (09:39)
Poloha:N 48.687 E 21.256
Približná poloha:nie
Čitatelia:8312
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

camp-kosice.sk

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.MX Trať Barca, SlovenskoMotokrosová trať0.8 km Z
2.MotoPRAVDA - motoshop a servis, Košice, SlovenskoMoto shop0.9 km V
3.Motosvet Košice, SlovenskoMoto shop0.9 km JV
4.Harley-Davidson Košice (ZRUŠENÉ), SlovenskoMoto shop0.9 km JV
5.Predajňa K-moto Košice, SlovenskoMoto shop1.9 km S
6.ZRUŠENÉ - AKV Moto, SlovenskoMoto shop1.9 km S
7.Riders Pub, Košice, SlovenskoBar2.2 km S
8.Adamoto Košice (KTM, Piaggio, Vespa, Aprilia), SlovenskoMoto shop2.4 km SZ
9.Múzeum Letectva, letisko Košice, SlovenskoMúzeum2.7 km JZ
10.Auto-Moto-Mix, Košice, SlovenskoMoto shop3.2 km SZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »