Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1051 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17579)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12150)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (3)

Stratenský kaňon - Stará cesta medzi Dobšinskou ľadovou jaskyňou a dedinkou Stratená, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Stratenský kaňon - Stará cesta medzi Dobšinskou ľadovou jaskyňou a dedinkou Stratená, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Stratenský kaňon - Pôvodná cesta medzi skalnými bralami a priezračným potôčikom, po ktorej sa jazdilo medzi Dobšinskou ľadovou jaskyňou a dedinkou Stratená, keď tam ešte nebol tunel, mosty cez potok sú drvené a na nich potiahnutý asfalt, síce niekde je už cesta odhryznutá. Dnes sa dá prejsť už len pešo, je tam náučný chodník.

Články:

Fotogaléria:

24.10.2016 - Awia

Stratenský kaňon - Stará cesta medzi Dobšinskou ľadovou jaskyňou a dedinkou Stratená, Slovensko - Bod záujmu

24.10.2016 - Awia

Stratenský kaňon - Stará cesta medzi Dobšinskou ľadovou jaskyňou a dedinkou Stratená, Slovensko - Bod záujmu

16.11.2015 - Awia

Stratenský kaňon - Stará cesta medzi Dobšinskou ľadovou jaskyňou a dedinkou Stratená, Slovensko - Bod záujmu

16.11.2015 - Awia

Stratenský kaňon - Stará cesta medzi Dobšinskou ľadovou jaskyňou a dedinkou Stratená, Slovensko - Bod záujmu

29.06.2010 - phoenix

Stratenský kaňon - Stará cesta medzi Dobšinskou ľadovou jaskyňou a dedinkou Stratená, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Banskobystrický Kraj
Typ:Zaujímavosť
Pridal:phoenix 17.06.2010 (13:53)
Poloha:N 48.876 E 20.328
Približná poloha:nie
Čitatelia:12118
Povrch:asfalt

Prístup:

Sú tam betónové zátarasy a zákaz vjazdu, ktorý je každú chvíľu dole, ale dá sa tam bez problémov prejsť a stretnete tam kopec ľudí.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Penzión Borovica, Stratená, SlovenskoPenzión0.9 km JV
2.Penzión Šafran - Stratená, SlovenskoPenzión1.5 km JV
3.Dobšinská ľadová jaskyňa (UNESCO), SlovenskoPrírodný úkaz1.9 km Z
4.Palcmanská Maša, SlovenskoJazero4.1 km V
5.Hrabušice - sedlo Kopanec 987 m - Stratená, SlovenskoTrasa4.2 km SZ
6.Priesmyk Vernár, SlovenskoPriesmyk6.2 km SZ
7.Dobšinský kopec, SlovenskoPriesmyk6.5 km JV
8.Horský Hotel Pusté Pole, SlovenskoHotel6.8 km Z
9.Prameň Hrona, SlovenskoPrameň8.4 km Z
10.Telgártska slučka - Chramošský viadukt, SlovenskoPamiatka9.4 km Z
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »