Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 843 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia (8)

Priesmyk Vernár, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Priesmyk Vernár, Slovensko

Horský priesmyk Vernár sa nachádza na ceste č. 67 z Popradu na juh smerom do Slovenského raja. Cesta sa začína kľukatiť za obcou Vernár a na šiestich kilometroch prekonáva 310 výškových metrov až do nadmorskej výšky 1057 m n. m. Následne klesá do doliny na vzdialenosti takmer dvoch kilometrov.

Cesta je úzka a kvalita asfaltu uspokojivá. Zákruty sú však veľmi ostré a dosť natlačené na seba, takže sa treba poriadne obracať. Prejazd nie je veľmi rýchly, ale o to zábavnejší. Výhodu majú rozhodne ľahšie stroje a výkon tu nehrá hlavnú rolu.

Pod Vernárom zábava rozhodne nekončí. Môžete pokračovať smerom na Brezno cez Telgárt popod Kráľovu Hoľu alebo smerom na Rožňavu cez Stratenú a Dobšinský kopec alebo Mlynky, Dedinky ďalej na východ..

Články:

Fotogaléria:

13.07.2010 - Mitja

V sedle Vernár

11.03.2007 - Awia

Priesmyk Vernár, Slovensko, na vrchole

11.03.2007 - Awia

Priesmyk Vernár, Slovensko, na vrchole

11.03.2007 - Awia

Priesmyk Vernár, Slovensko

11.03.2007 - Awia

Priesmyk Vernár, Slovensko, výhľad na Kráľovú Hoľu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Prešovský Kraj
Typ:Priesmyk
Pridal:Awia 07.03.2007 (11:36)
Poloha:N 48.902 E 20.253
Približná poloha:nie
Čitatelia:19242
Nadmorská výška:1057.0 m n.m.
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:7.9 km
Prevýšenie trasy:310 m

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Horský Hotel Pusté Pole, SlovenskoHotel2.4 km JZ
2.Hrabušice - sedlo Kopanec 987 m - Stratená, SlovenskoTrasa3.0 km V
3.Dobšinská ľadová jaskyňa (UNESCO), SlovenskoPrírodný úkaz4.8 km JV
4.Prameň Hrona, SlovenskoPrameň5.6 km JZ
5.Stratenský kaňon - Stará cesta medzi Dobšinskou ľadovou jaskyňou a dedinkou Stratená, SlovenskoZaujímavosť6.2 km JV
6.Telgártska slučka - Chramošský viadukt, SlovenskoPamiatka6.4 km JZ
7.Telgártska slučka - Telgártsky tunel a viadukt, SlovenskoPamiatka6.9 km JZ
8.Penzión Borovica, Stratená, SlovenskoPenzión7.1 km JV
9.Penzión Šafran - Stratená, SlovenskoPenzión7.7 km JV
10.Kráľova hoľa (1 946,1 m n. m.), SlovenskoVyhliadka8.6 km Z

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »