Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1822 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29713
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17571)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12142)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Prameň Hrona, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Prameň Hrona - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

Prameň rieky Hron pod Kráľovou Hoľou.

Pozri aj: Prameň rieky Hornád, Vikartovce

Články:

Fotogaléria:

18.06.2017 - Awia

Prameň Hrona - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

18.06.2017 - Awia

Prameň Hrona - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

19.08.2014 - keduska

13. Motoride Stretko - Prameň Hrona - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - keduska

13. Motoride Stretko - Prameň Hrona - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - widow

13. Motoride Stretko - Prameň Hrona - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - keduska

13. Motoride Stretko - Prameň Hrona - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - keduska

13. Motoride Stretko - Prameň Hrona - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - widow

13. Motoride Stretko - Prameň Hrona - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - widow

13. Motoride Stretko - Prameň Hrona - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

18.08.2012 - zeON

Nad prameňom Hrona

03.11.2010 - bubo008

Prameň Hrona

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Prešovský Kraj
Typ:Prameň
Pridal:Awia 09.03.2012 (13:31)
Poloha:N 48.859 E 20.216
Približná poloha:nie
Čitatelia:13501
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Telgártska slučka - Chramošský viadukt, SlovenskoPamiatka0.9 km JZ
2.Telgártska slučka - Telgártsky tunel a viadukt, SlovenskoPamiatka1.5 km JZ
3.Horský Hotel Pusté Pole, SlovenskoHotel3.2 km SV
4.Priesmyk Vernár, SlovenskoPriesmyk5.6 km SV
5.Kráľova hoľa (1 946,1 m n. m.), SlovenskoVyhliadka6.2 km SZ
6.Dobšinská ľadová jaskyňa (UNESCO), SlovenskoPrírodný úkaz6.6 km V
7.Pohostinstvo pod Úbočou, Šumiac, SlovenskoReštaurácia6.7 km Z
8.Privát Drevenica, Šumiac, SlovenskoPenzión7.0 km Z
9.Hrabušice - sedlo Kopanec 987 m - Stratená, SlovenskoTrasa7.8 km SV
10.Stratenský kaňon - Stará cesta medzi Dobšinskou ľadovou jaskyňou a dedinkou Stratená, SlovenskoZaujímavosť8.4 km V
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »