Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2571 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Monte Zoncolan, Taliansko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Klesanie z Monte Zoncolan - v strede obrázka je na zemi namaľované- Trenčín, Tr. Teplice

Rozhľahlé lyžiarske stredisko. Od roku 2007 je výjazd súčasťou cyklistického preteku Giro d’Italia a preto došlo (bohužiaľ) ku kompletnej rekonštrukcii vozovky a na západnej rampe aj ku kompletnej rekonštrukcii tunelov (ešte väčšia škoda). Ale cesťákom to asi bude vyhovovať.

Články:

Fotogaléria:

17.01.2008 - Zephyr

Monte Zoncolan,výhľad na juhozápad

17.01.2008 - Zephyr

Monte Zoncolan, tentokrát na severozápad

17.01.2008 - Zephyr

Osvetlenie v tuneloch pod Monte Zoncolanom ubralo na ich dobrodružnosti

31.10.2006 - zeze

Monte Zoncolan - takto sa upravujú zjazdovky v lete, a nikomu to neprekáža

31.10.2006 - zeze

Monte Zoncolan, ten bubon z lana odtiaľ asi nikdy neodpracú

31.10.2006 - zeze

Monte Zoncolan, prvý neosvetlený tunel

31.10.2006 - zeze

Monte Zoncolan, samota je nádherná!

20.04.2005 - Zeze

Monte Zoncolan, Gabo sa vnára do prvého tunela

20.04.2005 - Zeze

Monte Zoncolan, veranda s nádherným výhľadom za posledným tunelom

20.04.2005 - Zeze

Stúpanie na Monte Zoncolan z východu

20.04.2005 - zeze

Monte Zoncolan, sedlo a výstražné značky pred klesaním na západ

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Taliansko
Región:Dolomity
Typ:Priesmyk
Pridal:matus 13.08.2010 (11:50)
Poloha:N 46.502 E 12.937
Približná poloha:nie
Čitatelia:10993
Nadmorská výška:1750.0 m n.m.
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:23.0 km

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Panoramica delle Vette, TalianskoTrasa2.7 km S
2.Prato, TalianskoDedina10.3 km Z
3.Monte Paularo, TalianskoVyhliadka11.6 km SV
4.Tunely na Via Sauris, TalianskoTrasa14.0 km JZ
5.Passo Pura, TalianskoPriesmyk15.4 km JZ
6.Plöckenpass, RakúskoPriesmyk15.9 km S
7.Zollnersee-Hütte, RakúskoKemping16.4 km SV
8.Passo del Cason di Lanza, TalianskoPriesmyk20.4 km V
9.Passo Rest, TalianskoPriesmyk21.1 km JZ
10.Casera Lavardet, TalianskoTrasa22.9 km Z
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »