Anketa:
Hrad Forchtenstein, Rakúsko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Hrad Forchtenstein patrí k najvýznamnejším stredovekým hradom v Rakúsku. Nachádza sa na vysokej skale nad rovnomennou dedinkou 8 km juhozápadne od mesta Mattersburg v Burgenlandsku. Bol vybudovaný v 13. storočí av rokoch 1635 až 1652 prestavaný na pevnosť. Od roku 1622 ho vlastnil rod Eszterházy. Hrad chráni mohutné hradby. Má niekoľko brán a viac nádvorí. V sálach sú bohaté zbierky zbraní a nábytku. Za pozretie určite stojí poľovnícka sála a zbrojnica. Hradná studňa je hlboká asi 142 m. Hradná veža sa vypína do výšky 50 m.
Články:
Detaily:
Krajina: | Rakúsko |
Región: | Burgenland |
Typ: | Hrad |
Pridal: | Lulusch 28.03.2011 (23:18) |
Poloha: | N 47.710 E 16.330 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 16115 |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Eisenstadtská "Baba", Rakúsko | Priesmyk | 24.2 km SV |
2. | Hohe Wand, Naturpark, Rakúsko | Vyhliadka | 27.2 km SZ |
3. | Roklina Myrafälle, Rakúsko | Prírodný úkaz | 37.2 km SZ |
4. | Podersdorf am See, Rakúsko | Jazero | 40.8 km SV |
5. | Veterný mlyn, Podersdorf, Rakúsko | Zaujímavosť | 40.9 km SV |
6. | Zámok Fertód, Maďarsko | Hrad | 41.6 km V |
7. | Fischbacherské Alpy, Rakúsko | Vyhliadka | 43.2 km Z |
8. | Predajňa Louis Fun Shop Viedeň, Rakúsko | Moto shop | 47.3 km S |
9. | Planespotting a cyklotrasa Schwechat, Rakúsko | Vyhliadka | 47.6 km SV |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!