Anketa:
Seriál článkov: Custombike Show Bad Salzuflen
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 12.
17.12.2019 - Romoto Čitatelia: 5290 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2019
Bad Salzuflen, piatok 5.12.2019, 8:00, parkovisko za výstaviskom, kapacita pre 500 áut. Na parkovisku je iba jedno auto a aj to so slovenskou ešpézetkou. A ja sa pokúsim zopakovať trik s vniknutím na výstavisko pred oficiálnymi otváracími hodinami, aby som urobil čo najviacej fotiek „bez nôh“.
21.01.2019 - Romoto Čitatelia: 4029 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2018 - časť 2.
V dňoch 30.11. až 2.12.2018 sa v nemeckom Bad Salzuflene uskutočnil 14. ročník CUSTOMBIKE SHOW. V skratke pre tých, čo o tomto ívente čítajú po prvý krát, je to najväčšia výstava prestavieb a stavieb motocyklov v Európe.
31.12.2018 - Romoto Čitatelia: 3836 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2018 - časť 1.
V dňoch 30.11. až 2.12.2018 sa v nemeckom Bad Salzuflene uskutočnil 14. ročník CUSTOMBIKE SHOW. V skratke pre tých, čo o tomto ívente čítajú po prvý krát, je to najväčšia výstava prestavieb a stavieb motocyklov v Európe.
26.01.2016 - Romoto Čitatelia: 5244 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 2. časť
V dňoch 4.-6. decembra 2015 sa uskutočnil v Bad Salzuflene ďalší ročník výstavy CUSTOMBIKE SHOW. Toto je pokračovanie reportáže a mojich postrehov z výstavy.
19.01.2016 - Romoto Čitatelia: 5736 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 1. časť
V dňoch 4.-6. decembra 2015 sa uskutočnil v Bad Salzuflene ďalší ročník výstavy CUSTOMBIKE SHOW. Bol to pre mňa ako návštevníka štvrtý ročník v rade a druhý krát som sa zúčastnil ako súťažiaci.
30.12.2014 - Romoto Čitatelia: 5729 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 2 časť
V prvom článku z Bad Salzuflenu 2014 sa objavilo pár motocyklov – prestavieb bez vážnejších komentárov. Urobil som rýchlu interpretáciu toho, čo som videl cez Cacaov objektív. V tomto pokračovaní sa pokúsim o pár komentárov tak, ako to vidím ja.
10.12.2014 - Romoto Čitatelia: 6341 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 1. časť
V dňoch 5.-7.12.2014 sa v Bad Salzuflene uskutočnil 10. ročník prestížnej Custom Bike Show. V tomto roku nastala pre nás špecifická situácia.
31.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4631 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 2.
Pre mňa ako súťažiaceho boli zaujímavé vyhlásené kategórie. Tu sú aj s víťazmi.
16.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4101 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 1.
V dňoch 6.-8. decembra 2013 sa uskutočnila výstava CUSTOMBIKE show v Bad Salzuflene. Po minuloročnej skúsenosti diváka som v tomto roku skúsil šťastie aj ako účastník.
12.12.2012 - Romoto Čitatelia: 4949 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 3
Ďalšie pokračovanie komentovanej fotogalérie z nemeckého Bad Salzuflenu.
07.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5535 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 2
Pokračovanie komentovanej fotogalérie z Bad Salzuflenu - Custom Bike Show 2012.
04.12.2012 - Romoto Čitatelia: 9150 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 1.
1.decembra sme sa s Cacaom zúčastnili výstavy CUSTOMBIKE 2012 v nemeckom Bad Salzuflene. Už dlho som túžil pozrieť sa na výstavu netradičných - „ručne“ vyrobených motoriek.

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!