Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2063 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29861
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)

Seriál článkov: Dakar 2008

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 10.

04.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9472 [Šport - Rally]

-

Dakar 2008 - atmosféra pod bodom mrazu

Až postupne si začínam uvedomovať okolnosti a súvislosti. Ešte dnes dopoludnia som s úžasom sledoval kolotoč okolo najväčšej rely na svete a teraz je koniec.

 

04.01.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 11059 [Šport - Rally]

-

Dakar 2008 zrušený!

Toto nie je žartík, ale krutá realita. Prvýkrát v histórii bola zrušená celá súťaž!

 

03.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8639 [Šport - Rally]

-

Rally Lisabon - Dakar 2008 - 3. 1. 2008 - technické prebierky

Krátky fotoreport z 3. 1. 2008 priamo z portugalského Lisabonu.

 

30.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12001 [Bleskovky - Šport]

-

Niekoľko fotiek zo zákulisia prípravy na Dakar 2008

Vo Vranove vrcholili prípravy na odchod na Dakar. Prinášam pár fotiek.

 

28.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5388 [Bleskovky - Šport]

-

Dakar 2008 ohrozuje terorizmus

Následne po po tragických pondelkových udalostiach v Mauretánii sa organizátori Dakaru vydali na rokovania do Nouakchottu.

 

20.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8378 [Šport - Rally]

-

16 dní pred štartom Dakaru 2008 predviedol Jaro Katriňák pripravenú motorku

Včera v Bratislave Jaro Katriňák definitívne ukázal pripravenú motorku, už v konečných farbách, s ktorou sa už o 16 dní postaví na štart najťažšej rally v portugalskom Lisabone.

 

27.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15054 [Šport - Rally]

-

Firma Adamoto dnes odovzdala dakarské špeciály KTM pre Jara Katriňáka a Ivana Jakeša

Dnešné popoludnie sa fanúšikovia Dakaru a novinári stretli na pôde Košickej firmy Adamoto, kde došlo k slávnostnému odovzdávaniu dvoch motocyklov KTM 690 Ralye na Dakar 2008.

 

22.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8861 [Šport - Rally]

-

Trasa 30. ročníka Rally Lisabon Dakar známa

Už počas sezóny sme vás informovali o zmenách, ktoré sa týkajú nového ročníka Dakarskej rally. Včera organizátor zverejnil trasu preteku 2008.

 

16.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18677 [Šport - Rally]

-

Novučičká KTM 690 Rally pre Jara Katriňáka na Slovensku!

Dakarský špeciál, novučičká KTM 690 Rally pre Jara Katriňáka, je na Slovensku. Prinášame vám prvé fotky stroja ešte v sériovom stave.

 

28.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10390 [Šport - Rally]

-

Prípravy na Dakar 2008 v plnom prúde

Vo štvrtok 26. mája bola v Budapešti tlačovka o nadchádzajúcom ročníku púštnej rely Lisabon - Dakar 2008. Samozrejme, nemohli sme tam chýbať.

 

Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »